Gość dok Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Witam serdecznie, Nissan Primera SE 2.0 16V 130KM, rocznik '97, 190 000 km przebiegu, LPG Landi Renzo sekwencja od 2005 r. Mam go miesiąc, zdążyłem go pokochać i zrobić nim 2000 km Poniżej przedstawiam pięć ostatnich dni z współpracy z nim: Dzień pierwszy: przejechane bezproblemowo 350 km (1600 km od momentu zakupu) Dzień drugi: 20 km w korkach, gaz - hamulec, gaz - hamulec. Wyjazd na trase i coś jest nie tak, auto muli, ciężko się rozpędza a pedał sprzęgła robi się miękki do połowy skoku. Po 150 km przełączenie na benzynę i dodatkowa niespodzianka - nie dość, że autko nadal muli to jeszcze ciężko bujnąć brykę ponad 120 km/h, mimo że na gazie szła 150 km/h i chciała duużo więcej. Dotankowanie lpg i znowu jazda na lpg - auto buja się do dowolnej prędkości przewidzianej przez producenta ale robi to bardzo powoli, z wysiłkiem, muli i wyprzedza się nim jak Polonezem. Jeszcze tylko 200 km i szczęsliwie docieram do celu cały czas zastanwiając się po drodze czy auto się nie rozkraczy. Dzień trzeci: auto stoi na parkingu czeka na umówioną wcześniej wymianę uszczelki aparatu zapłonowego. Dzień czwarty: uszczelka wymieniona, przy okazji podciągnięta linka sprzęgła, pedał sprzęgła nie jest już sflaczały do połowy skoku, wszystko chodzi chyba normalnie, auto nie muli o ile można ocenić to w terenie zabudowanym (przejechane około 20 km) Dzień piąty: wyjazd z parkingu, 200 metrów, pierwsze światła, próba wrzucenia biegu i pedał sprzęgła w podłodze, zerwana linka. Holowanie do warsztatu, wymiana linki, wyjazd z warsztatu na wstecznym, wciśnięcie sprzęgła w celu wrzucenia jedynki i trzask - pedał sprzęgła w podłodze, wyrwany bolec z końcówki linki sprzęgła, ten przy metalowej obejmie w której jest śruba regulacyjna (jak to możliwe w nowej lince???). Podmiana obejmy na tą ze starej linki i wszystko gra. Prawie. Pedał sprzęgła ciężko chodzi, za ciężko. W sumie to ma się wrażenie, że linka za chwilę znowu pierdyknie. Auto chyba nie muli (znowu tylko teren zabudowany). Strach jeździć. Z wywiadu z poprzednim właścicielem: sprzęgło (komplet) wymieniane 3 lata/50 000 km temu, niedawno wymieniona też sama tarcza, "tak na wszelki wypadek". A teraz właściwe pytanie do bardziej ode mnie doświadczonych użytkowników wspaniałych P11: o czym świadczą wyżej wymienione objawy? Mam swoją teorię, ale nie chce nic sugerować, czekam z ustęskniem na odpowiedzi Pytanie dodatkowe: czy godzi się lać do tego auta olej Shell Hellix 15W40? Z tego co zdążyłem się zorientować, tym właśnie jest zalany. Przepraszam za przydługiego posta i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 sprzęgło (komplet) wymieniane 3 lata/50 000 km temu Jesli ktos nie umie jezdzic to bardzo mozliwe. Moim zdaniem przy kupnie da sie wyczuc czy ze sprzeglem jest wszystko ok - to nie dzieje sie z dnia na dzien. A co do podciagania linki, jej wymiany itp to moim zdaniem odwalili Ci fuszerke w warsztacie. Za pierwszym razem ktos za bardzo ja podciagnal la za drugim cos zwalil przy wymianie. Na bank masz komplet sprzegla do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dok Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Na bank masz komplet sprzegla do wymiany. Dziękuję za odpowiedź, ale jak to w szkole mawiali: odpowiedź uzasadnij Co Twoim zdaniem wskazuje na to, że sprzęgło jest padnięte a nie na to, że czasem silnik muli z jakiegoś innego powodu a linka po prostu się zużyła i co za tym idzie zwyczajnie zerwała po podciągnięciu? Wybacz dociekliwość ale warsztat woła sobie 670 zł za komplet sprzęgła LUK i 430 za wymianę. Do do ceny kompletu sprzęgła to wydaje mi się o 200 zł zawyżona, ale robocizny nie jestem w stanie ocenić, ma ktoś jakieś doświadczenia? I jeszcze jedno pytanie: mógłby ktoś strzelić wykład o rodzajach silników 2.0 16V montowanych w Primerach w 97 i jak je naocznie rozpoznać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Jeżeli po wymianie linki sprzęgło nadal chodzi ciężko to może sugerować zatartą oś łapy sprzęgła, niestety żeby ją " uruchomić" trzeba rozebrać sprzęgło- (przynajmniej rozpołowić zespół napędowy). Tak czy inaczej nie unikniesz chyba wizyty u mechaników- ( niedawno wymieniałem sprzęgło sam i bez kanału w Primerze P10 i wierz mi - nigdy więcej!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 dok, ja wymieniałem niedawno całe sprzęgło i zapłaciłem 500zł za komplet + 200 za wymiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 warsztat woła sobie 670 zł za komplet sprzęgła LUK i 430 za wymianę Straszni naciagacze! 350 za robote to max a luka masz za 450 na allegro z przesylka. A co do tego czy sprzeglo jest do wymiany: jak obroty rosna podczas wciskania pedalu gazu a predkosc samochodu sie nei zwieksza to znaczy ze sie slizga. Szczegolnie widoczne jak jedziesz pod gore. A co do silnikow to byly 2 rodzaje SR20DE i SR20De pierwszy 96kW drugi 85kW. PS moim zdaniem powinienies zmienic mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 niedawno wymieniona też sama tarcza, "tak na wszelki wypadek". oczywiście koleś jest mechanikiem i sam sobie wymieniał tą tarczę :027: nie wierze, że ktoś zabuli za wymiane co najmniej 150 zeta po to, żeby to zrobić "profilaktycznie". Wg mnie sprzedający chcąc zaoszczędzić wymienił tylko tarczę, a docisk zostawił stary. A jeżeli doscisk ma już swoje za sobą to zdarza sięże twardnieje i przez to sprzęgło ciężko chodzi. Nie obejdzie się tu bez rozbierania sprzęgła. Po pierwsze tak jak pisze ulisses zmień mechanika bo te ponad 400 zł za wymiane to zdzierstwo straszne :diabel2: A temu kto będzie wymieniał zwróć uwagę, żeby sprawdził czy uszczelniacz nie przepuszcza, żeby nie przedostawał się olej do sprzęgła, bo to też może być powodem szybszej agonii sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Ja niedawno zmieniałem sprzęgło kompletne i zapłaciłem tak: - komplet VALEO 450zł - linka sprzęgła 60zł - jak już skrzynia była wyjęta profilaktycznie wymienione uszczelniacze na wale i na półosiach 3 uszczelniacze 90zł - olej w skrzyni VALVOLINE 75W90 GL-4 półsyntetyk 140zł ALE POLECAM PEŁEN SYNTETYK chyba 85W90 ma symbol. - cała robocizna 250zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 dokładnie jak Bombel powiedział. Nie wymienia się sprzęgła profilaktycznie. W d*pie bym miał rozbieranie jeszcze raz tego ustrojstwa. Niestety ktos oszukał Ciebie lub poprzedniego wlasciciela. Tarcza+docisk+łozysko dociskowe, nie wymienia się tego w kawałkach wlasciwie nigdy. Nie dawno chcialem wymieniac u siebie. W IC Valeo ok 230zl (komplet), AISIN 3XX (bodajze 330 nie pamietam), LUK w Focie 390zl. Wszystko oczywiscie po znizkach, wiec to nie ceny detaliczne. Za wymiane slynni na tym forum Panowie Dmowscy zaspiewali 200zl , razem z wymiana lozysk w skrzyni biegow 350zl w sumie za cala robocizne. takze z caloscia mozna sie zmiescic w 600-700zl - ceny powyzej 1000zl to przegiecie palki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Co Twoim zdaniem wskazuje na to, że sprzęgło jest padnięte a nie na to, że czasem silnik muli z jakiegoś innego powodu a linka po prostu się zużyła i co za tym idzie zwyczajnie zerwała po podciągnięciu? Dzień drugi: 20 km w korkach, gaz - hamulec, gaz - hamulec. Wyjazd na trase i coś jest nie tak, auto muli, ciężko się rozpędza a pedał sprzęgła robi się miękki do połowy skoku. przy okazji podciągnięta linka sprzęgła, pedał sprzęgła nie jest już sflaczały do połowy skoku, wszystko chodzi chyba normalnie Dzień piąty: wyjazd z parkingu, 200 metrów, pierwsze światła, próba wrzucenia biegu i pedał sprzęgła w podłodze, zerwana linka. Pedał sprzęgła ciężko chodzi, za ciężko. W sumie to ma się wrażenie, że linka za chwilę znowu pierdyknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dok Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 pawel_p10, wiem, sam sobie odpowiedziałem na to pytanie, ale czasem dobrze jest zwrócić się do doświadczonych kolegów, żeby potwierdzić swoje nieśmiałe przypuszczenia A do reszty kolegów: że powinienem zmienić mechanika zorientowałem się jak mnie skasował za wymianę linki sprzęgła Nowego mechanika daleko nie musiałem szukać (popytałem wśród znajomych) i od razu inne ceny: 200 - 250 wymiana sprzęgła, 419 komplet sprzęgła LUK, 550 Valeo. Zmieniałem tam dziś oponki (12 zl od sztuki na alusach, chyba nie zdzierstwo ), przy okazji zajrzeliśmy pod spód auta i jest podejrzenie że cieknie olej silnikowy na uszczelniaczu sprzęgła, pewnie zalało biedaka. Jadę w poniedziałek myć podwozie, a w środę mechanior przyjrzy się bliżej co i jak a potem pewnie wydrze się skrzynię i sprzęgło i będzie trzeba coś wymienić. Pocieszające jest że nie widać już wycieku przy wymienionym oringu aparatu zapłonowego Zrobiłem dziś mały eksperyment, płaski teren, zatrzymane auto, 3000 obrotów, wrzuciłem 4 bieg, puściłem delikatnie sprzęgło, obroty spadły do 2000 a autko zaczeło się toczyć jakieś pół metra zanim zgasło :zdziw: Tak na marginesie, na biegu jałowym, całe oświetlenie zwenętrzne, wewnętrzne, podświetlenie deski migocze (przy 800 obr/minutę). Migotanko ustaje jak się da 1000 - 1100 obr. Alternator, słaba masa, regulator napięcia? Jak to posprawdzać? I jaką benzynkę najbardziej lubi SR20DE? 95, 98, paliwo rakietowe? :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Zrobiłem dziś mały eksperyment, płaski teren, zatrzymane auto, 3000 obrotów, wrzuciłem 4 bieg, puściłem delikatnie sprzęgło, obroty spadły do 2000 a autko zaczeło się toczyć jakieś pół metra zanim zgasło Co oznacza, że... Nigdy nie powtarzaj tego eksperymentu. Zabijesz dół silnika! Nie odpowiedziałeś na bardzo ważne pytanie: jak obroty rosna podczas wciskania pedalu gazu a predkosc samochodu sie nei zwieksza to znaczy ze sie slizga. Szczegolnie widoczne jak jedziesz pod gore. czy ten objaw występuje u Ciebie? I jaką benzynkę najbardziej lubi SR20DE? 95, 98, paliwo rakietowe? Jeśli seryjny to 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamski Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Ja niedawno zmieniałem sprzęgło kompletne i zapłaciłem tak:- komplet VALEO 450zł - linka sprzęgła 60zł - jak już skrzynia była wyjęta profilaktycznie wymienione uszczelniacze na wale i na półosiach 3 uszczelniacze 90zł - olej w skrzyni VALVOLINE 75W90 GL-4 półsyntetyk 140zł ALE POLECAM PEŁEN SYNTETYK chyba 85W90 ma symbol. - cała robocizna 250zł 75w90 to pełen syntetyk,półsyntetyk to 75w80,mineralny 80w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dok Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Nigdy nie powtarzaj tego eksperymentu. Zabijesz dół silnika! To sposób na sprawdzenie ślizgania sprzęgła z tego forum :zdziw: I według paru mechaników też :zdziw: Nie odpowiedziałeś na bardzo ważne pytanie:jak obroty rosna podczas wciskania pedalu gazu a predkosc samochodu sie nei zwieksza to znaczy ze sie slizga. Szczegolnie widoczne jak jedziesz pod gore. czy ten objaw występuje u Ciebie? Przed regulacją i wymianą linki po jej zerwaniu (patrz Dzień 2) było to bardziej widoczne, teraz wydaje się, że jest lepiej, jednak wrażenie, że nie cała moc przenoszona jest na koła pozstaje. Może jestem już przewraźliwiony :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 To sposób na sprawdzenie ślizgania sprzęgła z tego forum I według paru mechaników też Aha, lepiej pod górkę bez męczenia silnika na niskich obrotach. Przed regulacją i wymianą linki po jej zerwaniu (patrz Dzień 2) było to bardziej widoczne, teraz wydaje się, że jest lepiej, jednak wrażenie, że nie cała moc przenoszona jest na koła pozstaje. Jeśli obroty rosną szybko a auto nie przyspiesza/przyspiesza niewspółmiernie do wzrostu obr. to sprzęgo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 200 - 250 wymiana sprzęgła, 419 komplet sprzęgła LUK, 550 Valeo. Cena za wymiane ok, za LUK tez ok, ale za valeo 550? Komplety valeo w hurtowniach są najtańsze ;-) Tak na marginesie, na biegu jałowym, całe oświetlenie zwenętrzne, wewnętrzne, podświetlenie deski migocze (przy 800 obr/minutę). Migotanko ustaje jak się da 1000 - 1100 obr. Alternator, słaba masa, regulator napięcia? Jak to posprawdzać? Regulator, postudiuj forum. Czesty temat niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Ja niedawno zmieniałem sprzęgło kompletne i zapłaciłem tak:- komplet VALEO 450zł - linka sprzęgła 60zł - jak już skrzynia była wyjęta profilaktycznie wymienione uszczelniacze na wale i na półosiach 3 uszczelniacze 90zł - olej w skrzyni VALVOLINE 75W90 GL-4 półsyntetyk 140zł ALE POLECAM PEŁEN SYNTETYK chyba 85W90 ma symbol. - cała robocizna 250zł 75w90 to pełen syntetyk,półsyntetyk to 75w80,mineralny 80w90 Zobaczę jeszcze raz na butelkę ale w aukcji było tak: http://www.moto.allegro.pl/item474779195_v...olsyntetyk.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Zobaczę jeszcze raz na butelkę ale w aukcji było tak: http://www.moto.allegro.p...olsyntetyk.html To jest pol syntetyk ale do naszych primerek zalecany jest o tej samej klasie lepkosci 75w90 tyle ze pelen syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 to z Valvoline pełen syntetyk jakie ma oznaczenie???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 to z Valvoline pełen syntetyk jakie ma oznaczenie???? Chyba taki: http://allegro.pl/item472434164_olej_valvo...yntetyk_1l.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dok Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Ledwo udało mi się wrócić dziś do domu, na wrzuconej jedynce i wciśniętym do podłogi pedale sprzęgła auto się toczy powolutku do przodu, czuć wyraźnie, że napęd jest przenoszony. Żeby wrzucić jedynkę po zatrzymaniu się na światłach musiałem gasić silnik, to samo z wstecznym na parkingu. Dwójka wchodziła za 3 - 4 razem i tak jakoś się dotoczyłem. Przypominam, że linka po zerwaniu wymieniana była w poniedziałek. A jeszcze rano nie było żadnych problemów poza ciężkim sprzęgłem Auto postoi sobie do wizyty w warsztacie na parkingu, a potem je zaholuję. Mam propozycje na komplecik sprzęgła Sachs za 600 zł, Valeo 550 (gość jak sprawdzał cenę w hurtowni stwierdził, że jest dziwna ) i LUK 420. Ten Sachs za 600 to chyba nic tylko go brać? Co polecacie? Słyszałem, że LUK w swoje zestawy czasem kładzie części regenerowane - słyszeliście o czymś takim? Bo mi się wierzyć nie chce Dziękuję wszystkim za pomoc i odezwę się ponownie po wizycie w warsztacie, mam nadzieję, że z dobrymi wieściami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 na wrzuconej jedynce i wciśniętym do podłogi pedale sprzęgła auto się toczy powolutku do przodu linka może być za mało naciągnięta i nie wysprzęglasz całkiem albo coś sie posypało i podeszło pod te łopatki od docisku i z tego powodu również nie wysprzęglisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romano76 Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 75w90 to pełen syntetyk,półsyntetyk to 75w80,mineralny 80w90 Klasa lepkości prawie nic nie mówi o tym czy olej jest syntetyczny, półsyntetyczny czy mineralny, bo 75w90 może być zarówno pół jak i pełny syntetyk. to z Valvoline pełen syntetyk jakie ma oznaczenie???? SynPower 75w90 Np: http://www.moto.allegro.pl/item479917990_v...5_syntetyk.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 No to jest cena konkretna 240pln za 4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 to nie jest temat o oleju do skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.