Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Spadek mocy na wyższych obrotach


Mibars
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zauważyłem to już z tydzień temu, gdy ze szkoły wracałem, że Micra coś traci moc...

 

Silnik 1.0 lifting 72k przebiegu.

 

Otóż tuż po rozgrzaniu silnika (nie zdążył wystygmnąć w 2 godziny + przejechałem z 500 metrów) ruszając spod świateł w miejscu, gdzie droga zwęża się chciałem się "zmieścić" przed autobusem. Więc jedynka, gazu tak 2/3, coś jakby słabo idzie, ale nie będe go cisnąć na jedynce. Wrzucam dwójkę i opór, a samochód jedzie jak na ręcznym! Udało się wyprzedzić, ale zaintrygował mnie ten spadek mocy. Obwiniłem nie do konca rozgrzany silnik (wprawdzie wskazówka była już mniej-więcej po środku, ale nadal z kratek leciało średnio ciepłe poowietrze).

 

Później jako, że wracałem wcześniej, ulice były puste, więc postanowiłem za Jankami sprawdzić jak z ttą mocą silnika jest i ile pojedzie. Kiedyś rozpędziłem się tam do 150km/h, teraz cisnąlem i cisnąlem... 130. I ani odrobinę więcej, bieg to czwórka.

 

Przez najbliższe parę dni jechałem tylko raz i nie zwróciłem uwagi na spadek mocy.

 

Sytuacja powtórzyła się dzisiaj. Ruszyłem z mamą na pokładzie spod domu, wyjeżdżam z mojej uliczki, dwójka, gaz do połowy i czuje, że coś lekko szarpie. Dodaje gazu aż do końca, zaczyna mocnej szarpać i wcale nie przyspiesza bardziej, niż przed chwilą... Troszkę się zdziwiłem, to samo było (choć mniej) na trójce, na wyższych biegach jechał normalnie.

 

Droga była pusta, a my mieliśmy kupę czasu, więc postanowiliśmy jechać trochę wolniej, niż zwykle. No, ale wyszło, że na światłach przed Maximusem zjechałem na lewy pas, bo był pusty. Zielone, przyspieszam równo z tymi na prawym pasie, patrze w lusterku pojawia się jakiś pospieszny. No to chce dodać gazu i zjechać na prawy pas, a tu przysłowiowe cztery litery - Gaz do oporu na 2, szarpie, gaz na 3 przyspiesza bez szarpania, ale duużo słabiej, niż zwykle, w końcu wcisnąłem się jakoś między samochody na prawym pasie (2 mnie prawym wyprzedziły)....

 

CO JEST?

 

Po chwili sprawdziłem że przy 90 na 3 i na 5 przyspiesza identycznie... Normalnie na 3 powinien wyrywać, a jechał wołowato...

 

Po drodze gdzieś w Warszawie zaświecił się Check Engine. Ale u nas w Micrze to norma (jak był na gwarancji, to wręcz powiedzieli, że "ten typ tak ma", a jeździliśmy z tym parę razy)

 

Wracając spowrotem postanowiłem sprawdzić jak to z tym przyspieszaniem jest - okazało się, że normalnie, lub ciut wolniej, niż normalnie, czyli problem właściwie zniknął...

 

Co to może być? Przepływomierz? Filtry powietrza, paliwa?

 

A drugie pytanie - Gdzie można podpiąć samochód pod komputer tak, by samo podłączenie i odczytanie błędu nie kosztowało nas 130zł? :D

 

Gdzie można dostać taki kabelek, jakie potrzebne jest oprogramowane? :)

 

Oraz czy jest ktoś w okolicy Nadarzyna (Warszawy od strony Ochoty, Okęcia, Włochów), kto mógłby nas podpiąć trochę taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wpiecie kosztuje 50zlotych.. dziwny masz problem... po pierwsze jestes pewny paliwa kotre jest w baku? po dwa pali na wszystkie gary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rachunek za paliwo leży przede mną i był tankowany na Statoilu przy Realu w Jankach. Nigdy nie było z tym paliwem problemów (za to z paliwem z Petrochemii Płock (przemianowanej na Schella) były chece w postaci pewnego wyświetlenia "check engine")

 

Jak sprawdzić, czy pracuje na wszystkich garach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrecajac swiece i ogladajac je pokolei... maja byc ladne biale lub koloru naturalnego... jezeli beda czarne zniszczone lub mokre to radze sie udac do mechaniora... moze zanim ruszysz cos dotankuj gdziesindziej paliwa? podejrzewam ze kable zaplonowe moglo trafic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable zapłonowe? Micra K11 ma chyba 4 cewki na świecach... Niestety nie jestem jakiś mega ogarnięty pod tym względem, ale z tego co wiem, to typowych kabli zapłonowych w Micrze to nie widziałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe moze :) ja mam k10... ale cos z zasilaniem siwec moze byc i nie chodza wszystkie gary... moze sie cos z tym zwiazanego zajechalo

 

[ Dodano: Wto 11 Lis, 2008 22:29 ]

a moze wtrysk... moze filtr... trzeba by przy tym pogrzebac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyko problem tuz po kupnie mojej micry jesli chodzi o brak mocy i szarpanie, taka juz przyjechala z niemiec :029: ogarnełem forum i polecam Ci temat odnosnie regeneracji przepływomierze chociarz jesli sie orientuje w micrach po lifcie jest z tym problem... Ja zregenerowalem przeplywke, wymienilem świece ( stare były czarne jak w sadzy) olej, filtry i silniczek smiga jak nowy. Niwiem jak przelutowanie kliku stykow moglo cos takiego zdzailac, ale jest spoko :diabel: A moze wystepuja jakies dodatkowe objawy? U mnie bylo to trzesienie cala buda i silnikiem na jalowym, oraz "pyrkanie" z tlumika. Jesli masz to samo to obstawiam ze to to. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tak by przeplywka blokowala? mozna ja odlaczyc na kostce wiec sprobuj.. chyba sie nie myle.. w oplu mozna bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał na przepływkę. Może spróbuj ją przelutować tak jak jest na forum napisane i zobacz czy coś się zmieniło.

Zrób też tak jak pisze Wosovsky, czyli powymieniaj wszystkie filtry, świece i kable WN.

Ja u siebie u machanika za podłączenie do kompa zapłaciłem 30 złotych, a w ASO Nissana zaśpiewali mi 122zł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry były wymieniane niecałe 5k km temu

 

Który kabel to od przepływomierza? Czy po jego odpięciu silnik zdechnie, czy przejdzie w tryb awaryjny na domyślnych mapach? I czy nie zostanie mi błąd do skasowania? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przepływke Boscha typu HFM5 to możesz spokojnie odpiąć :) autko będzie śmigać na mapach fabrycznych bez korekty względem przepływki :P zapali się check engine ale mikrus pojedzie :) Ps. taka przepływka w ASO podobno 3200 zeta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który kabel to od przepływomierza? Czy po jego odpięciu silnik zdechnie, czy przejdzie w tryb awaryjny na domyślnych mapach? I czy nie zostanie mi błąd do skasowania? :P

Ja osobiscie niewiem czy to dobry sposob na zdiagnozowanie problemu ;) A sparawdzales juz swiece? Obczaj takze ten motyw, ja caly cza spozostaje przy tym przpelywomierzu do przelutowania. Dawaj znac jak naprawisz micrusa :diabel: pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny problem...u mnie okazało się, że to sprzęgło. Sam zużycia sprzęgła nie zauważyłem, ale to pewnie przez przyzwyczajenie gdy autem jeździ się codziennie. Wymiana sprzęgła przy 120 tys.km. (K11, 1.0 '96)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło? Gdyby to było sprzęgło, to obroty powinny lecieć sobie niezależnie od prędkości koił, a tak nie jest...

 

Niestety nie miałem (i nadal nie mam) ostatnio zbyt wiele czasu... :(

 

Zauważyłęm również efekt "turbodziury" - samochód reaguje z tak sekundowym opóźnieniem na naciśnięcie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdzie jest i jak wymienić bez kanału filtr paliwa? (przejżałem papiery, od nowości nie był wymieniany) Szukajki używałem i nic zadowalającego nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Uch... dziękuje, myślałem, że jest gdzieś w pobliżu baku ;/

 

[ Dodano: Sro 10 Gru, 2008 13:54 ]

I już po diagnozie.

 

Komputer mówi:

-Lambda (wina kiepskiegio paliwa)

-Zbyt uboga nieszanka (przepływomierz... )

 

Diagnoza przepływomierza - padnięty (niecałe 3V zamiast 4V).

 

Echh... wydatki :)

 

[ Dodano: Sro 18 Lut, 2009 13:50 ]

Pfff...

 

Serwis mówi - 3300zł za całą przepustnicę, przepływomierza oddzielnie nie sprzedają

Bosch mówi - 0280 218 040 nie produkują od 2005 roku, na magazynie już nie ma

Wszystkie sklepy z częsciami jakie odwiedziłem - "części nie maja/nie istnieje"

 

Sprowadzał już ktoś, lub po prostu zna ktoś te zamienniki z Anglii? Albo czy ktoś chciałby się załapać na wspólny przesyłkę z Wysp?

http://www.worldcarparts.co.uk/tabid/144/C...76/Default.aspx

http://cgi.ebay.com.sg/Brand-New-NISSAN-MI...emZ330301763008

 

ALBO - gdzie to kupić u nas w Polsce? :)

 

Co sie moze stać (złego), jeśli silnik nie polubi pracy bez przepływomierza? Chętnie sprawdziłbym co się stanie, gdy odpalę go bez przepływki (kabel odpięty), ale jeśli ma to mi spowodować, że da tak uboga, albo tak bogatą mieszankę, że mi silnik, czy katalizator poniszczy, to ja dziękuje :D

 

BTW sorry, za "odnowienie" tematu, ale inaczej nikt by moich "wywodów" nie przeczytał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Ja zodłaczoną przepływką z robiłem jakiś 1000 km,silnik szarpał zwłaszcza jak puszczałem pedał gazu,trzeba od razu mieć pod kontrolą sprzegło,jest na niebezpieczne zwłaszcz teraz na śliskiej nawierzchni.

Przepływomierz mam zregenerowany,i jest super autko jak nowe,ale mógłbym się pisać na wspólny zakup z Anglii-Władek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wykonałem prosty test - bez przepływomierza moc wróciłą :), ale za to na jałowym pracuje bardzo nierówno jak tylko jest czymkolwiek obciażony (wyłączenie dmuchawy pomagało...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać mamy różne przepływomierze - ja mam ten "nowy", taki jak w podanych przeze mnie linkach. W nim nie ma co przelutować...

 

We ktos gdzie dostać taki przepływomierz? Mi się skończyły pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam przepływomierz o nr.028...... Boscha,one są nie rozbieralne,tak to wygląda,poszukaj dobrego elektronika-mnie ja zregenerował,ijest OK.Nowej przepływki o tych nr.nigdzie nie kupisz także za granicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...