Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z zapłonem - już nie wiem co robić


Gość obek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem: konieczność kręcenia rozrusznika w celu uruchomienia silnika (czasem towarzyszy temu pisk pasków - po zapaleniu)

 

Przy dłuższej jeździe na benzynie pali normalnie, więc problem tkwi chyba w lpg. Wymieniłem wtryski i świece. Nie pomogło.

 

Problem pojawił mi się po wymianie filtra powietrza lub po wizycie w serwisie alarmów samochodowych (nie jestem pewien). Założono mi syrenę alarmową.

 

Pytanie: czy problem może być związany z alarmem i jakimiś elektrycznymi połączeniami?

 

Proszę o pomoc!

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Jeśli nie pomogła regulacja gazu ro spwdź elektonikę, a przede wszystkim złacza czasami coś zaśniedziej i wystarczy spryskać jakim szuwaksem poprawiającym przewodzenie i wszystko gra.

 

Gdy to nie pomoże - sprawź podłaczenie syreny, bo mogli Ci podłaczyć do tego samegho przewodu lub co gorsza poprzestwiać podłączenia instalacji lpg i masz kłopot.

 

Pozdrawiam i życzę udanej naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziękuję za porady. Na chwilę obecną ustalone jest, iż problem nie jest po stronie instalacji lpg. Mechanik doszedł do wniosku (po różnych testach), że jest problem z podciśnieniem, którego nie ma w jakiś miejscach.

 

Na benzynie problem jest taki:

1. Nie można utrzymac stałych obrotów np. na poziomie 2000 - skaczą przy stałym otwarciu przepustnicy. Prawdopodobnie trafia gdzieś lewe powietrze (niestety nie wiadomo gdzie) - i tu jest problem!!!

2. Na wolnych obrotach przy przygazowaniu silnik gaśnie.

 

Jeśli ustali się za pomocą komputera stałą wartość kroków dla IACV-AAC Valve to przy nagrzanym silniku jest OK. Ale wtedy nie można odpalić zimnego silnika (bo IACV-AAC VAlve nie może dać więcej kroków - jest sztucznie zablokowany).

 

Czy możliwe, że powodem trudności z zapłonem po jeździe na gazie jest gaz który zostaje w kolektorze (po 2 dniach postoju problemu z zapłonem nie ma - więc może się on ulatnia).

 

Proszę o sugestie, gdzie może być nieszczelność.

 

Dziękuję i pozdrawiam,

Obek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze dobrze by bylo podlaczyc cisnieniomierz i sprawdzicjakie jest podciesnienie. gdzies mialem schematy jakie powinna miec wskazowka wychylenia w odpowiednich warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie można utrzymac stałych obrotów np. na poziomie 2000 - skaczą przy stałym otwarciu przepustnicy. Prawdopodobnie trafia gdzieś lewe powietrze (niestety nie wiadomo gdzie) - i tu jest problem!!!

2. Na wolnych obrotach przy przygazowaniu silnik gaśnie.

a sprawdzales czy moze czujnik odpowiadając za ssanie nie masz walnięty??tylko nie pamietam jak to sie nazywa fachowo.kumpel mial takie problemy z dwulitrową maxi ze obroty mu skakaly i jak go przygazowal i puscil to mu gasl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wszystko zostało przeczyszczone po dokładnym rozebraniu (przepustnica).

Wciąz jednak jest problem z silnikiem krokowym, który sam jest sprawny, lecz sygnały dochodzące do niego są błędne. Dodaje powietrze mimo nagrzanego silnika (wprowadza zakłócenia) i obroty nie są możliwe do utrzymania na stałym poziomie oraz gaśnie przy spadku z wyższych obortów (schodzą za nisko i silnik gaśnie)

 

Wszystkie czujniki sprawdzane na komputerze i przeszły test.

 

Problem jest z tym silnikiem krokowym, który nie może nauczyć się wolnych obrotów. Choć sam jest w pełni sprawny - lecz sygnały nim sterujące są błędne.

 

Nie wiem w czym jest problem.

 

Help.

 

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość NikosWariat
Wszystkie czujniki sprawdzane na komputerze i przeszły test.

 

to niech gościu który kasuje za komputer

 

poza tym że nie wywala błędu

 

posiedzi i popatrzy jaki czujnik jakie pokazuje wartości

 

dla przykładu czujnik temp płynu chłodnicze który pokazuje temp od 10 do 90 stopni nie wywali błędu ale obroty będą szaleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Mechanik siedział łącznie około 12 godzin i sprawdzał wszystkie czujniki, zawory pod każdym względem. Są sprawne i odpowiadają parametrom fabrycznym.

A problem wciąż istnieje. I nie wiem już zupełnie co robić.

 

Pozdrawiam,

Obek

 

PS. MEchanik, u którego serwisuję auto, nie wziął za to nic - gdyż jak stwierdził nie naprawił usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozłączeniu krokowego - falują obroty - uczy się pracy na wolnych obrotach.

 

Jak i gdzie odłącza się tps (w ogóle co to jest)?

 

Jak i gdzie odłącza się przepływkę?

 

Dziękuję,

Pozdrawiam,

obek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozłączeniu krokowego - falują obroty - uczy się pracy na wolnych obrotach.

 

Jak i gdzie odłącza się tps (w ogóle co to jest)?

 

Jak i gdzie odłącza się przepływkę?

 

Dziękuję,

Pozdrawiam,

obek

 

tps to czujnik polozenia przepustnicy, a przeplywke masz zaraz za filtrem powietrza. czarny wales z wtyka i 4 kable

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odłączaniu przepływki wydaje się, że nic się nie zmienia. Czy to oznacza uszkodzenie czujnika? Jak się go naprawia?

 

Dziękuję i Radosnych Świąt Bożego Narodzenia życzę wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że wszystkie czujniki podają odpowiednie wartości. Niestety wolnych obrotów nie trzyma - chwilę pochodzi i gaśnie. Nie można utrzymać stałych obrotów przy trzymaniu gazu (w zakresie dolnym do około 3 tys.). Co to może być? Czy może regulator ciśnienia paliwa? Albo wtryskiwacze? Silnik krokowy cały czas jest otwarty i on zaburza to wszystko, a sterowany jest z ecu. Czyli albo ecu zepsuty, albo dostaje złe dane od czujników (które przeciez są sprawdzone). Ciężka sprawa. Czy ktoś ma jeszcze pomysły? A dziękuję serdecznie tym, którzy próbują mi pomóc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrob tak. odepnij wtyczke odsilnika krokowego i miej delikatnie uchylona przepustnice, dobrze by tez bylo gdyby silniczek krokowy nie dostawal powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że wszystkie czujniki podają odpowiednie wartości. Niestety wolnych obrotów nie trzyma - chwilę pochodzi i gaśnie. Nie można utrzymać stałych obrotów przy trzymaniu gazu (w zakresie dolnym do około 3 tys.). Co to może być? Czy może regulator ciśnienia paliwa? Albo wtryskiwacze? Silnik krokowy cały czas jest otwarty i on zaburza to wszystko, a sterowany jest z ecu. Czyli albo ecu zepsuty, albo dostaje złe dane od czujników (które przeciez są sprawdzone). Ciężka sprawa. Czy ktoś ma jeszcze pomysły? A dziękuję serdecznie tym, którzy próbują mi pomóc!!!

 

Jak kolega wyzej napisał, objawy jak lewe powietrze.

Może gdzieś uszczelkę pod kolektorem ssącym Ci wywaliło? (wystarczy mały otworek) Moze jakis strzał lpg? albo ktoś odpalał auto spejem do "rozruchu" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie pzy lewym powietrzu powinien facet zauważyć to na odczytach z sond, uboga mieszanka, no i open loop na testerze. Ale to moga być niewielkie odchyłki których można niezauważyć. Wiec najlepiej tak jak ktoś pisał wyżej, zamknąć mu dojscie powietrza do zaworu ISC, i wtedy na zamkniętej przepustnicy powinien zgasnąć, bo zamkniemy wszelkie dojścia powietrza.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wciąż mój problem nie jest rozwiązany. Już wiadomo, że dzieje się następjąca rzecz: nagle przy pracy na wolnych obrotach (lub w przedziale do 3 tys. obrotów na biegu jałowym) wyłączane są wtryskiwacze benzynowe.

 

Nie wiem, czy komputer gazowy jesli lpg nie pracuje podaje takie sygnały (bo fizycznie wtryski benzynowe są podłączone do emulatora w komputerze gazowym), czy przy wyłączonej instalacji lpg komputera gazowego nie widać.

 

W każdym razie sygnały z ecu komputera idą do komputera gazowego a od niego do wtryskiwaczy zarówno benzynowych jak i gazowych.

 

Zastanawiam się dlaczego nagle wyłączane są wtryskiwacze? I czy właśnie nie jest to wina ecu gazowego.

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to was ludzie nie rozumiem. chcecie miec V6 i tanio jezdzic. jedno i drugie mija sie z celem. albo kupujecie rzedowa kosiarke 1.4 i tanio jezdzicie, albo chcecie komfort i power wiec bierzecie V6 bez pieprzenia sie z LPG. albo rybki albo pipki trzeba sie zdecydowac na jedno!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to was ludzie nie rozumiem. chcecie miec V6 i tanio jezdzic. jedno i drugie mija sie z celem. albo kupujecie rzedowa kosiarke 1.4 i tanio jezdzicie, albo chcecie komfort i power wiec bierzecie V6 bez pieprzenia sie z LPG. albo rybki albo pipki trzeba sie zdecydowac na jedno!!

 

Przyjedz na trochę do Polski a zrozumiesz :) jakbym mial benzyne w cenie jaka Ty placisz to tez bym tak cwaniakowal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...