Gość obek Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Problem: konieczność kręcenia rozrusznika w celu uruchomienia silnika (czasem towarzyszy temu pisk pasków - po zapaleniu) Przy dłuższej jeździe na benzynie pali normalnie, więc problem tkwi chyba w lpg. Wymieniłem wtryski i świece. Nie pomogło. Problem pojawił mi się po wymianie filtra powietrza lub po wizycie w serwisie alarmów samochodowych (nie jestem pewien). Założono mi syrenę alarmową. Pytanie: czy problem może być związany z alarmem i jakimiś elektrycznymi połączeniami? Proszę o pomoc! Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Jesli masz sekwencja to w gazie problemu bym nie szukal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Mam instalację sekwencyjną. Jeżeli nie lpg to gdzie może być problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 sprubuj zdjac wszystkie paski i zapalic silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 [Jeśli nie pomogła regulacja gazu ro spwdź elektonikę, a przede wszystkim złacza czasami coś zaśniedziej i wystarczy spryskać jakim szuwaksem poprawiającym przewodzenie i wszystko gra. Gdy to nie pomoże - sprawź podłaczenie syreny, bo mogli Ci podłaczyć do tego samegho przewodu lub co gorsza poprzestwiać podłączenia instalacji lpg i masz kłopot. Pozdrawiam i życzę udanej naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dziękuję za porady. Na chwilę obecną ustalone jest, iż problem nie jest po stronie instalacji lpg. Mechanik doszedł do wniosku (po różnych testach), że jest problem z podciśnieniem, którego nie ma w jakiś miejscach. Na benzynie problem jest taki: 1. Nie można utrzymac stałych obrotów np. na poziomie 2000 - skaczą przy stałym otwarciu przepustnicy. Prawdopodobnie trafia gdzieś lewe powietrze (niestety nie wiadomo gdzie) - i tu jest problem!!! 2. Na wolnych obrotach przy przygazowaniu silnik gaśnie. Jeśli ustali się za pomocą komputera stałą wartość kroków dla IACV-AAC Valve to przy nagrzanym silniku jest OK. Ale wtedy nie można odpalić zimnego silnika (bo IACV-AAC VAlve nie może dać więcej kroków - jest sztucznie zablokowany). Czy możliwe, że powodem trudności z zapłonem po jeździe na gazie jest gaz który zostaje w kolektorze (po 2 dniach postoju problemu z zapłonem nie ma - więc może się on ulatnia). Proszę o sugestie, gdzie może być nieszczelność. Dziękuję i pozdrawiam, Obek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 kurcze dobrze by bylo podlaczyc cisnieniomierz i sprawdzicjakie jest podciesnienie. gdzies mialem schematy jakie powinna miec wskazowka wychylenia w odpowiednich warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dosiateh Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 1. Nie można utrzymac stałych obrotów np. na poziomie 2000 - skaczą przy stałym otwarciu przepustnicy. Prawdopodobnie trafia gdzieś lewe powietrze (niestety nie wiadomo gdzie) - i tu jest problem!!!2. Na wolnych obrotach przy przygazowaniu silnik gaśnie. a sprawdzales czy moze czujnik odpowiadając za ssanie nie masz walnięty??tylko nie pamietam jak to sie nazywa fachowo.kumpel mial takie problemy z dwulitrową maxi ze obroty mu skakaly i jak go przygazowal i puscil to mu gasl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NikosWariat Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 ten czujnik to czasem nie czujnik temp płynu chłodniczego ? a dwa to odłącz silniczek krokowy bo to on może być sprawca tego całego zamieszania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Dzisiaj wszystko zostało przeczyszczone po dokładnym rozebraniu (przepustnica). Wciąz jednak jest problem z silnikiem krokowym, który sam jest sprawny, lecz sygnały dochodzące do niego są błędne. Dodaje powietrze mimo nagrzanego silnika (wprowadza zakłócenia) i obroty nie są możliwe do utrzymania na stałym poziomie oraz gaśnie przy spadku z wyższych obortów (schodzą za nisko i silnik gaśnie) Wszystkie czujniki sprawdzane na komputerze i przeszły test. Problem jest z tym silnikiem krokowym, który nie może nauczyć się wolnych obrotów. Choć sam jest w pełni sprawny - lecz sygnały nim sterujące są błędne. Nie wiem w czym jest problem. Help. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NikosWariat Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Wszystkie czujniki sprawdzane na komputerze i przeszły test. to niech gościu który kasuje za komputer poza tym że nie wywala błędu posiedzi i popatrzy jaki czujnik jakie pokazuje wartości dla przykładu czujnik temp płynu chłodnicze który pokazuje temp od 10 do 90 stopni nie wywali błędu ale obroty będą szaleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Dziękuję za podpowiedzi. Mechanik siedział łącznie około 12 godzin i sprawdzał wszystkie czujniki, zawory pod każdym względem. Są sprawne i odpowiadają parametrom fabrycznym. A problem wciąż istnieje. I nie wiem już zupełnie co robić. Pozdrawiam, Obek PS. MEchanik, u którego serwisuję auto, nie wziął za to nic - gdyż jak stwierdził nie naprawił usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NikosWariat Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 a co się dzieje jak odłączysz przepływke lub tps albo odłączysz krokowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Przy rozłączeniu krokowego - falują obroty - uczy się pracy na wolnych obrotach. Jak i gdzie odłącza się tps (w ogóle co to jest)? Jak i gdzie odłącza się przepływkę? Dziękuję, Pozdrawiam, obek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Przy rozłączeniu krokowego - falują obroty - uczy się pracy na wolnych obrotach. Jak i gdzie odłącza się tps (w ogóle co to jest)? Jak i gdzie odłącza się przepływkę? Dziękuję, Pozdrawiam, obek tps to czujnik polozenia przepustnicy, a przeplywke masz zaraz za filtrem powietrza. czarny wales z wtyka i 4 kable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Przy odłączaniu przepływki wydaje się, że nic się nie zmienia. Czy to oznacza uszkodzenie czujnika? Jak się go naprawia? Dziękuję i Radosnych Świąt Bożego Narodzenia życzę wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 najpierw sprawdz czy dziala ten czujnik. w zaleznosci od polozenia przepustnicy czujniczek zmienia rezystance i wysyla sygnal do ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Okazuje się, że wszystkie czujniki podają odpowiednie wartości. Niestety wolnych obrotów nie trzyma - chwilę pochodzi i gaśnie. Nie można utrzymać stałych obrotów przy trzymaniu gazu (w zakresie dolnym do około 3 tys.). Co to może być? Czy może regulator ciśnienia paliwa? Albo wtryskiwacze? Silnik krokowy cały czas jest otwarty i on zaburza to wszystko, a sterowany jest z ecu. Czyli albo ecu zepsuty, albo dostaje złe dane od czujników (które przeciez są sprawdzone). Ciężka sprawa. Czy ktoś ma jeszcze pomysły? A dziękuję serdecznie tym, którzy próbują mi pomóc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 to zrob tak. odepnij wtyczke odsilnika krokowego i miej delikatnie uchylona przepustnice, dobrze by tez bylo gdyby silniczek krokowy nie dostawal powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Może lewe powietrze? Wtedy ISC zabraknie zakresu. Poza tym, na testerze można wymusić pełen zakres pracy tego zaworku, co się wtedy dzieje? Dobrze pracuje? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Okazuje się, że wszystkie czujniki podają odpowiednie wartości. Niestety wolnych obrotów nie trzyma - chwilę pochodzi i gaśnie. Nie można utrzymać stałych obrotów przy trzymaniu gazu (w zakresie dolnym do około 3 tys.). Co to może być? Czy może regulator ciśnienia paliwa? Albo wtryskiwacze? Silnik krokowy cały czas jest otwarty i on zaburza to wszystko, a sterowany jest z ecu. Czyli albo ecu zepsuty, albo dostaje złe dane od czujników (które przeciez są sprawdzone). Ciężka sprawa. Czy ktoś ma jeszcze pomysły? A dziękuję serdecznie tym, którzy próbują mi pomóc!!! Jak kolega wyzej napisał, objawy jak lewe powietrze. Może gdzieś uszczelkę pod kolektorem ssącym Ci wywaliło? (wystarczy mały otworek) Moze jakis strzał lpg? albo ktoś odpalał auto spejem do "rozruchu" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Teoretycznie pzy lewym powietrzu powinien facet zauważyć to na odczytach z sond, uboga mieszanka, no i open loop na testerze. Ale to moga być niewielkie odchyłki których można niezauważyć. Wiec najlepiej tak jak ktoś pisał wyżej, zamknąć mu dojscie powietrza do zaworu ISC, i wtedy na zamkniętej przepustnicy powinien zgasnąć, bo zamkniemy wszelkie dojścia powietrza. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Wciąż mój problem nie jest rozwiązany. Już wiadomo, że dzieje się następjąca rzecz: nagle przy pracy na wolnych obrotach (lub w przedziale do 3 tys. obrotów na biegu jałowym) wyłączane są wtryskiwacze benzynowe. Nie wiem, czy komputer gazowy jesli lpg nie pracuje podaje takie sygnały (bo fizycznie wtryski benzynowe są podłączone do emulatora w komputerze gazowym), czy przy wyłączonej instalacji lpg komputera gazowego nie widać. W każdym razie sygnały z ecu komputera idą do komputera gazowego a od niego do wtryskiwaczy zarówno benzynowych jak i gazowych. Zastanawiam się dlaczego nagle wyłączane są wtryskiwacze? I czy właśnie nie jest to wina ecu gazowego. Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 ja to was ludzie nie rozumiem. chcecie miec V6 i tanio jezdzic. jedno i drugie mija sie z celem. albo kupujecie rzedowa kosiarke 1.4 i tanio jezdzicie, albo chcecie komfort i power wiec bierzecie V6 bez pieprzenia sie z LPG. albo rybki albo pipki trzeba sie zdecydowac na jedno!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 ja to was ludzie nie rozumiem. chcecie miec V6 i tanio jezdzic. jedno i drugie mija sie z celem. albo kupujecie rzedowa kosiarke 1.4 i tanio jezdzicie, albo chcecie komfort i power wiec bierzecie V6 bez pieprzenia sie z LPG. albo rybki albo pipki trzeba sie zdecydowac na jedno!! Przyjedz na trochę do Polski a zrozumiesz jakbym mial benzyne w cenie jaka Ty placisz to tez bym tak cwaniakowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.