extradd Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Witam.Jak należy kręcić by powiedzmy światło przesunąć na dół i w lewo?Wkręcać czy wykręcać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 sprobuj to robic w nocy i sam zobaczysz co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 sprobuj to robic w nocy i sam zobaczysz co i jak. Właśnie tak robiłem i nawet stałem przed ścianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Wkręcanie powinno podnosić wykręcanie opuszczać światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 w p11 bedzie tak samo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 W każdym powinno tak być. Czy jest to nie wiem ale u mnie tak samo regulacja jak napisałem dla Almy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Wkręcać czy wykręcać? Tu nie ma zasady i nawet ci co robią to na co dzień nie pamiętają jak jest w poszczególnych modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Wkręcać czy wykręcać? Tu nie ma zasady i nawet ci co robią to na co dzień nie pamiętają jak jest w poszczególnych modelach. ło kurde to musze stanąc pod sciana w nocy i sam sie przekonac chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 sprobuj to robic w nocy i sam zobaczysz co i jak. Właśnie tak robiłem i nawet stałem przed ścianą Na twoim miejscu wzialbym "osobe trzecia"i ona siedzac w aucie widzialaby zmiany podczas gdy ty bedziesz wkrecal/wykrecal. Prosciej sie chyba nie da :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pen Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 a czym kręcisz? ja stanąłem pod ścianą i kręciłem białym pokrętłem od strony kołnierzy do żarówek na samym środku (tam ject chyba tez silniczek do ustawiania wysokosci). Ten u góry co jest to ustawia w lewo w prawo. Może tym kręcisz i dlatego nie widzisz różnicy? Są dwa pokrętła na jedną lampę!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Napisałem kiedyś w tym wątku (http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=36711&postdays=0&postorder=asc&highlight=ko%B3ysce&start=0) według mnie najlepszy sposób na prawidłowe ustawienie siwateł. Z uwagi że jest on długi to zacytuję jeszcze raz: [...] zawsze po wymianie żarówek jadę na diagnostykę i w miarę dokładnie (a pole tolerancji naprawdę jest duże na tych ustrojstwach) staram się razem z diagnostą ustawić lampki. Po takim zabiegu czekam do wieczora i patrzę na efekty. Przeważnie świeci kiepsko, głównie z powodu krzyżującego się promienia światła jakieś 10-15m przed samochodem. Snop światła jest nierównomierny z jaśniejszymi i ciemnymi plamami, a pobocze nieoświetlone prawie wcale. Jak jest trochę mgiełki to dokładnie widać jak układa sie snop światła z każdego reflektora. Następny etap, to podobnie jak przedmówca woro_woro koryguję ustawienia na ścianie (drzwiach od garażu), ale w nieco inny sposób: 1. Auto ustawiam 2-3 metry od ściany 2. Włączam światła i przyklejam na drzwi taśmę o szerokości 1 cm na górnych krawędziach najjaśniejszych linii. 3. Linie te pozwalają na kontrolę korekcji położenia strumienia świetlnego. W związku z tym wiedząc na podstawie poprzednich obserwacji jak układała się struga światła z wyczuciem (rzecz nabyta) ją koryguję względem naklejonych linii. Najczęściej jest to właśnie przestawienie lewego delikatnie w lewo, prawego prawie na maksa w prawo i do góry. Przypominam, że przemieszczenie poziome nie jest czysto poziomym tylko po kołysce i ma bardzo małe przełożenie (wymaga dużej ilości obrotów - najlepiej użyć wkrętarki). 4. Po tym zabiegu robię rundkę i doznaję szoku jak pięknie świeci Primera i jaki równiutki jest snop świetlny (jak z reklamówki żarówek). Jeżeli jednak moje wyczucie mnie zawiodło powracam do pkt 3. 5. Jeżeli pkt 4 daje wynik satysfakcjonujący, wówczas robię to z czego śmieje się Domin - mianowicie ustawiam autko na ulicy przed domem (długa ponad 200 m prosta), włączam światełka mijania i oddalam się od Primerki. Patrzę czy nie oślepiają i czy świecą równo oba reflektory w odległości 50 m 100 m i 150 m. WAŻNE - czynność tę należy wykonać pochylając się do wysokości na jakiej znajduje sie głowa kierowcy podczas jazdy 120 cm - 150 cm 6. Dla ciekawości jadę na diagnostykę i ponownie kontroluję stan ustawienia świateł - rezultat - oczywiście w polu tolerancji 7. Jeżdżę zadowolony i uważam, że Primera ma bdb światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.