Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] wymiana kierunkowskazu


Gość Zygmin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , kupiłem sobie dzisiaj LED-owe zamienniki kierunkowskazów, cały happy wyszedłem do auta żeby je zamontować, otwieram maskę i... no właśnie - jak się dostać do żarówki??? Próbowałem coś odłączać, przekręcać, przekręciłem jakiś zwój kabli to mi się zaczął ruszać cały klosz od mijania i drogowych, widziałem od tyłu kierunka coś na kształt "motylka" - próbowałem przekręcić, też nic.. Czy ktoś może mi powiedzieć jak mam się dostać do tej żarówki?? mam nadzieję, że nie będzie konieczne rozebranie polowy auta??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie tak dzisiaj zrobiłem (po przeczytaniu w książeczce serwisowej). A dlaczego mówisz żeby nie montować tego "badziewia"?? a odnośnie tego właśnie jest moje kolejne pytanie: zamontowałem te LED-owe żarówki i po ich załączeniu bardzo szybko migały - szybciej niż stare żarówki, więc założyłem z przodu 2 LED-owe żeby nie było widać tego pomarańczowego koloru a z tyłu zostawiłem zwykłe żarówki, po tym manewrze na awaryjkach miga normalnie a po włączeniu migacza znów tak szybko, i szczerze idiotycznie to wygląda... Czy jest jakiś sposób, żeby migały normalnie - czyli z większymi odstępami? Wg mnie może to kwestia założenia jakiegoś opornika, ale może ktoś się zna lepiej i podrzuci mi jakiś pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego mówisz żeby nie montować tego "badziewia"??
Załóż z przodu z jednej strony led a z drugiej zwykłą żarówkę i porównaj. LEDy są dobre do oświetlenia wnętrza i lighttuningu. Poza tym trzeba kombinować z jakimiś opornikami albo czymś... LEDy dają mniejsze obciążenie i dlatego wszystko miga szybciej... trzeba je zwiększyć... jak konkretnie - nie wiem :D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dokładnie tak jak myślałem, więc wydaje mi się, że jedyny problem to wpięcie opornika w przewód doprowadzający prąd do kierunkowskazu i chyba po wszystkim, tylko muszę tę informację potwierdzić u jakiegoś fachowca... Więc w najlepszym wypadku czeka mnie założenie jednego a w najgorszym czterech do każdej żarówki i po krzyku, a efekt LEDów jest porównywalny ze zwykłą żarówka, a co najważniejsze nie szpecą pomarańczową poświatą klosza :diabel:

 

[ Dodano: Pon 17 Lis, 2008 20:12 ]

A dlaczego mówisz żeby nie montować tego "badziewia"??
Załóż z przodu z jednej strony led a z drugiej zwykłą żarówkę i porównaj. LEDy są dobre do oświetlenia wnętrza i lighttuningu. Poza tym trzeba kombinować z jakimiś opornikami albo czymś... LEDy dają mniejsze obciążenie i dlatego wszystko miga szybciej... trzeba je zwiększyć... jak konkretnie - nie wiem :D.

 

Już wiem co trzeba zrobić - do każdej żarówki muszę wpiąć po jednym rezystorze (oporniku) równolegle i to wszystko :D Szczerze mi się podoba jak świecą LEDy więc pobawię się w to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc... lepiej kup sobie normalne żarówki P21W- Philips Silvervision- jak trafisz na allegro to za ok 30zł- świecą na pomarańczowo a łby mają srebrne- nie masz więc "poświaty" przy wyłączonym migaczu i jednoczesną pewność, że kupiłeś markowy produkt który jest bezpieczny. Wstawienie opornika spowoduje dość znaczne wydzielanie się na nim ciepła- nawet tak dużego że może topić sąsiadujące z nim elementy(tak mi powiedział gość w sklepie elektrycznym jak mu powiedziałem żeby dał mi jakiś opornik pod równolegle połączone diody w zegarach - w Citroenie żony- weź pod uwagę to że tam są małe cztery małe R5?? 1.2W każda- to co dopiero będzie się działo przy migaczu który ma normalnie 21W. Poza tym ilość światła emitowanego przez taką diodę nie jest często większa niż dobrej żarówki 21W. To tylko moje zdanie- widzę że jesteś z mojej okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stefino, zgadza się, jestem z Twojej okolicy - tylko ja mieszkam po drugiej stronie Poznania a pracuję w Swadzimiu :) Liczę się z tym, że opornik będzie wytwarzał ciepło, ale po 1. jest to kierunkowskaz, który jednak non-stop nie świeci, po 2. już mam przygotowane miejsce za tylnym nadkolem gdzie jest trochę przestrzeni i nie dostaje się woda, po 3. zamierzam poobserwować zaraz po założeniu co się będzie działo, i jeśli coś będzie nie tak to zdemontuję tą instalację, ale oczywiście dziękuję za wyrażenie zdania!

 

borciuch1964, foteczkę zapodam jak już wszystko zamontuję, a na razie nie mam zbytnio czasu - w tygodniu praca, w weekendy szkoła, ale postaram się to jak najszybciej zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja się może podłącze do tematu, i zapytam czy spotkał się ktoś z białymi kierunkami na błotnik? Jak wiadomo micra ma wielkie i okrągłe pomarańcze z boku :D , nie wygląda to super. Są dostępne może jakieś zamienniki, np. pasujące od innego modelu, albo takie same ale koloru białego?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te okrągłe kierunki na błotniku, to Adex kiedyś w to miejsce wpasował kierunki od poloneza (chyba atu) i były to jedyne, które były w stanie zakryć ogromny otwór montażowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domiss, ma rację słyszałem, że to od jakiegoś poloneza, mogę dodać że w kształcie "łezki". Ja ostatnio myślałęm o przyciemnieniu tylnych lamp, i przy okazji zaświtało mi, że te kirunki na błotnikach można by zrobić też ciemniejsze:D Na razie jestem na etapie przeglądania materiałów do tego celu, natknąłem się oprócz folii na przyciemniacz w spray'u, gdzie w zależności od tego ile się go da tak ciemne będą lampy:D

 

[ Dodano: Sob 06 Gru, 2008 13:03 ]

wreszcie znalazłem czas żeby pokazać fotkę z efektem mojej pracy. Oczywiście wszystko mruga już normalnie:) ale nie obyło się bez problemów. Pan w sklepie się pomylił i źle podał mi schemat podłączenia, więc musiałem się trochę sam pobawić, ale zrobiłem:D Mianowicie schemat działania jest taki: kupujemy opornik 8,2 om x 17 W - sztuk 4 (po 2 na jedną stronę). Następnie wpinamy równolegle połączone oporniki równolegle do obwodu kierunkowskazów. Można również podłączać po jednym oporniku z przodu i z tyłu, ale skoro tak działa to szkoda pracy:D Później należy schować tak zmontowane oporniki w okolicach błotnika, gdyż trochę się grzeją!! Ale przecież nikt nie używa kierunkowskazów non-stop, więc nic nie powinno się stać:)

 

http://www.imagic.pl/files/view/10370/Zdj%EAcie121.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...