kornik43 Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Witam. Mam pytanko, Jak najsprawniej wymontować czujnik abs w kole przednim, starając się nie uszkodzić zwrotnicy? Jest on mocno zapieczony. Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 kornik -od razu mowie zemoze ci sie nie udać, ALE w tylnym kole robilem to tak: 1. Duzo psikania dobrymi srodkami penetrujacymi 2. cierpliwosc 3. zastosowanie klucza oczkowego 4. krecenie mikroszarpnieciami 5. czekac i psikac nawet przez caly dzien 6. jak sie urwie to dospawac cos wiekszego i krecic nadal albo wykrecac wykretakiem 7. ostatecznie -wywiercic dziure (najlepiej lewym wiertlem) i potem nagwintowac powodzenia [ Dodano: Sob 15 Lis, 2008 19:36 ] a jestes pewny ze to czujnik? jezeli tak -to skoro juz spisujesz go na straty -to przetnik kabel kilkanascie cm od czujnika i sprawdz raz jeszcze pomiar -czy nie jest gdzie kabel iwalony przy wtyczce może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 15 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 tolo74 śrubke wykręciłem tylko mam problem wyciągnąć czujnik. Dziekuję jednak za podpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Jeśli masz go spisać na straty to wiertarka i wiertło 10 resztę wybijesz śrubokrętem jeśli masz nadzieje go odzyskać musisz odpiąć dolny wahacz (klucz 22 i zawleczka) jedna osoba depcze na wahacz a ty przez młotek bijesz w miejsce łączenia (żeby nie uszkodzić zwrotnicy - jeśli będziesz pukał 5kg młotkiem bez podkładki pewnie po uszkadzasz zwrotnice). Teraz musisz wyjąc przegub ze zwrotnicy. Dalej - zakładam ze całość polewasz wd40 lub czymś podobnym - musisz od spodu (najlepiej z kanału) wypukać rurką fi 11 twój wspaniały czujnik. Kiedy drgnie polej go w szczelinę od góry jeszcze raz odrdzewiaczem i wpuklij to spowrotem następne drgnięcie będzie już prostą drogą do wyjęcia czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Dziękuje kolego seeb. Raczej spisze go na straty. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Moj kolega ma dwie cale polosie z Primery -cos ok rocznika 96 w garazu wiec gdyby cie interesowalo -to moge Was skumac. Z tego co widzialem tylko sa uciete kable -wiec trzebaby dosztukowac wtyczke z Twojego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Jak coś szukam czujnika od strony kierowcy przód:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 info w prywatnej wiadomosci -tylko przypominam ze mial uciete wtyczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Jak najsprawniej wymontować czujnik abs w kole przednim, starając się nie uszkodzić zwrotnicy? Tu trza podjąć męską decyzję. Albo rybki, albo akwarium. A jak byś chciał kupić czujnik używany od handlarzy, to też raczej dostaniesz go ze zwrotnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 własnie w tym rzecz, że możan podjąc próby jego wyciagniecia (przy sprzedaży) ale pewnie wolałbym go nei ruszac i sprzedac w komplecie z reszta auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Mi się udało sposobem podanym wyżej wyjąc 2 czujniki bez ich rozwalania... niestety okazało się, że strona kierowcy jest i tak walnięta(powód wyciągania to właśnie podejrzenie uszkodzenia). Operowanie lutownicą nie jest mi obce... hobbystycznie naprawiam telewizory, magnetowidy etc... nawet szkoła była w tym kierunku... wiec polutowanie i uszczelnienie 2 łączeń nie powinno sprawić mi problemów. Jedynie mam prośbę o sprawdzenie omomierzem/miernikiem uniwersalnym oporności czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Czujnik rzadko się uszkadza bo jest szczelny i raczej nie narażony na uderzenia. Lepiej przeciąć kabel i go pomierzyć aby mieć 100% pewności czy na pewno jest uszkodzony. Ja w P10 wybiłem z piasty czujnik i kupiłem na allegro piastę z czujnikiem. Wyjęcie go z piasty to naprawdę sztuka żeby nie zniszczyć. Psikanie odrdzewiaczy i próby kręcenia nim w obie strony za element mocujący tzn. tam gdzie śubką się go przykręca do piasty nie inaczej, po milimetrze lewo prawo + delikatne podważnie w celu wyjęcia. Mnie się udało i działał dobrze. Myślę, że to wszystko nie było potrzebne bo uwierzyłem elektrykowi, który mój stary czujnik pomierzył tylko po odłączeniu kostki. Wybijając ten wg. niego uszkodzony widziałem jaka była jego konstrukcja-raczej nie do uszkodzenia. Od P10 ma oporność z kabelkiem ok 1 kiloohma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calusek Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Mam pytanie. Czy czujnik ABS z P10 pasuje do P11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 a jak znaleźć wtyczkę w sedanie p10 (podobnie w p11) do tylniich czujników?? PS. Po wpięciu w kostkę nie miało być 1,6 kOhm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 No i udało się czujnik wymieniony ale spisany na straty! Musiałem go rozwiercić! Dziękuje Panowie za Pomoc pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 kornik43, a było na forum, a było, komus udało się wyjąć po 3 dniach moczenia w specyfikach. najlepsza właśnie wiertarka, papier ścierny i montaż nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.