Gość seeb Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Mam dziwne objawy jak na układ chłodzenia. 1.) nagrzewnica grzeje (mogę w aucie uzyskać 30 stopni - na twardo lub na miąkko - zależnie od długości grzania ). 2.) wskaźnik temp pokazuje 1/3 przy normalnej jeździe - powiedzmy że porównując z poziomem paliwa to początek czerwonego przed rezerwą. 3.) chłodnica gorąca na równo. 4.) wentylator się załącza jeśli na postoju grzeję za długo auto i przekroczy połowę (czyli normalną temp.) 5.) Dolny wąż miękki i mocno ciepły, górny twardy i gorący. 6.) temperaturę 90 st. C uzyskuję tylko na postoju z włączonym silnikiem. Po dzisiejszych eksperymentach doszedłem do wniosku, że może mam szczęście i termostat mi się zawiesił ale w stanie PRAWIE otwarty ale to wersja optymistyczno-nierealna. Czy komuś coś mówią takie objawy? Jakieś pomysły idee? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Po dzisiejszych eksperymentach doszedłem do wniosku, że może mam szczęście i termostat mi się zawiesił ale w stanie PRAWIE otwarty ale to wersja optymistyczno-nierealna. Czy komuś coś mówią takie objawy? Jakieś pomysły idee? W poprzedniej furze miałem tak samo, zawieszony był termostat, aczkolwiek jeden ze znajomych twierdził że wcale nie mam termostatu. :galy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Może puknąć na początek w obudowę termostatu przez kołek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Termostat kosztuje mniej niż 50pln jeżeli bardzo Ci zależy to wymień bo nie powiedziane że zawiesi się w pozycji zamkniętej. Ja jeździłem z otwartym przez zimę i trochę wolniej się nagrzewał ale nie miałem problemów w korkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Nie zdarzyło mi się to w żadnej z moich Nyskek (N15, P11.144,N14) i nie słyszałem żeby Nissany miały z tym problem. Ale objawy faktycznie wskazują na uszkodzony termostat (gorąca chłodnica a wskazówka w 1/4 - powinna być w połowie). Nie ma co oszczędzać, jazda z niedogrzanym silnikiem nie służy jego żywotności a i mocy trochę ubędzie. Pzry okazji wymiany warto przepłukać układ chłodzenia i zalać dobrym płynem chłodniczym (jeżeli jeździłeś na wodzie to już wiesz dlaczego padł termostat ;-) ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 W życiu nie jeździłem na wodzie nawet Fiat 125p miał glikol w chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysS105 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 w naszych autkach jest układ zamkniety cisnieniowy i czasem tylko sam korek od zbiorniczka moze robic psikusy,moze warto to sprawdzic albo zamienic sie z kims na korki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Rozumiem, że zbiorniczek powinien być szczelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysS105 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 tak wszystko musi byc szczelne bo jak mówiłem to jest układ cisnieniowy a korek reguluje cisnienie ma wbudowany tak jakby termostat to tylko moje zdanie i spostrzezenie ale warto sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 zanim napisałem pierwszy post sprawdzałem przejście pomiędzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym odkręciłem korek zbiorniczka i spodziewając się podniesienia poziomu cieczy chłodzącej po dmuchnięciu w miejscu korka chłodnicy, który wyjąłem (tam jest podłączony wężyk) usłyszałem dźwięk przelatującego powietrza... znalazłem dziurę zatkałem i ponownie dmuchnąłem ... tym razem poziom cieczy sie podniósł... ale skoro to ma być szczelne znaczy, że jest nie tak jak powinno być... i tu może być pies pogrzebany chyba, że obaj się mylimy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Ta dziurka jest w tej niby rączce od zbiorniczka wyrównawczego i być tam musi - nie wpływa to na szczelność całego układu chłodzenia - jest poza zaworem którym jest korek. To właśnie korek chłodnicy jest odpowiedzialny za utrzymywanie prawidłowego ciśnienia i w razie potrzeby odprowadza płyn do zbiorniczka lub z niego pobiera. Gdyby nie ta dziurka to miałbyś efekt picia z butelki biorąc całą szyjkę do ust (specjalność naszych drogich Pań ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Rozumiem, że mowa o korku od chłodnicy... tylko z kim u licha zamienić się na godzinę czy dwie ... W dodatku w poznaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Poszukaj na forum kto z Poznania ma taką Primerkę, albo podjedź do warsztatu ASO i zagadaj z jakimś wyglądającym na rozgarniętego majstrem, albo do jakiegokolwiek warsztatu od japończyków - napewno coś się da dobrać. Wiem że od Mitsubishi ale nie wiem którego (chyba Carismy) pasuje. Oprócz wymiarów zewnętrznych jeszcze ważne są ciśnienia otwarcia, które są opisane na wierzchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 wszystkich, których znam z primciami są z poza poznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 witam nie zakładałem nowego tematu a problem właściwie w temacie. 3 dni temu pękło mi kolanko wychodzące z termostatu dosilnika .Co gorsze zauważyłem to podczas jazdy jak już mi spora ilośc wywaliła na silnik i się dymiło(parowało) załatwiłem obudowę termostatu z p10 diesel niby to samo jak p11 td,a le pytanie ; czy termostat może byc z p10 do p11( a może to te same parametry ) no i budowa czy bedzie pasowac? no i mam nadzieje że głowica nie padła z przegrzania choc temperat dużej nia złapał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Zacznę od końca jeśli temperatura nie przekroczyła 130 stopni możesz spać spokojnie. kolanko(zwana fachowo obudową termostatu ) ... powinno pasować pod warunkiem ze ta P10 ma taki sam silnik (turbo diesel P10 na 99,9% pasuje do P11 turbo diesel o tej samej pojemności ) Termostaty na tej samej zasadzie powinny pasować. Biorąc pod uwagę, że w większości przypadków to są to te same silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 a no p10 to zwykły diesel a moja to td na oko z wyglądu takie samo, ale na oko to baba umarła;) a z obud. termst. wychodzi metalowe kolanko w tłoczone(wprasowane) a w obud termost z p10 jest na gwint i to już mnie zastanawia czy to coś ma na znaczeniu w kwesti parametrów całego tego termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Na tyle nie znam niuansów w budowie diesli nissana sam mam 1,6 16V wiec moja podpowiedz jest niekompetentna dlatego powstrzymam się od doradzania w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 chmielo te silniki są prawie identyczne nie licząc turbiny i sterowanie elektronicznego w P11 wiec na 80 % powinno podejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 no i popasowało -jednak p10diesel a p11td to to samo, no prawie.Choc po wymianie obudowy termostatu i termostatu myślałem iż spadnie mi temperatura na wskażniku , bo nie jest w połowie skali jak piszą inni użytkownicy tylko trochę wyżej.Ale podejrzewam teraz iż jest to wina czujnika temp. lub samego wskażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 u mnie objawy sa takie ze: w korkach silnik sie grzeje(kleby pary...gotujacy sie plyn..)...jak jade ped powietrza studzi chlodnice..i temp jest w polowie mniej wiecej...gorna rura wyglada jakby tam nie przechodzil plyn przez ta rure...chociaz jest goraca....wentylatory nie wlaczja sie w ogole.... moze ktos wie co to moze byc i jak to sprawdzic/naprawic?? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Przem nie wiem jak to w benzynie jest na 100% Powinny być 2 czujniki temperatury. Jeden do wskaźnika a drugi do załączania wentylatora. Padł Ci po prostu te czujnik albo wentylator. . Jeśli chłodnica jest zimna to walnięty jest termostat i nie puszcza na chłodnicę tylko pracuje w małym obiegu. Sprawdź najpierw wentylator Jak kręci na krótko to czujnik do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 chlodnica jest goraca...a wentylatory sie nie wlaczaja...sprawdzilem...widac to ten czujnik...we wtorek postaram sie to sprawdzic....a jeszce jak mozna sprawdzic czy prad tam w ogole dochodzi??-jest jeden kabelek tam tylko.. bo cos dziwnie tam ten kabelek wyglada...jakby ktos cos tam grzebal...dzieki [ Dodano: Nie 19 Kwi, 2009 12:34 ] hmm..to nie ten czujnik....teraz nie osiaga w ogole temperatury do wlaczenia sie wiatrakow...moze cos z termostatem jest dodatkowo...wymienie go przy najblizszej okazji z wymiana plynu..mam nadzieje ze silnik sie nie zbuntuje od przegrzewanai..hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.