Gość Wojteks Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Witam wszystkich. Mam mały problem ze swoim Trerrano 2,7 tdi 2002r. Po wrzuceniu luzu na wolnych obrotach dochodzą dziwne metliczne dźwięki - stukanie. Po wciśnięciu sprzęgła wszystko ustaje, gdy puszczę sprzęgło znowu stuka. Silnik chodzi ładnie i róno. Pomóżcie, może ktoś miał podobny przypadek, bo byłem już u kilku "znachrów" każdy ma swoją wersję ale żaden nic nie może poradzić i jak stukało tak stuka. :zly2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 To już sobie odpowiedziałeś, docisk lub łożysko się rozlatuje, trzeba do prawdziwych mechaników i skrzynię drzyć :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woyak Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 u mnie jest to samo..wyszlo nagle..sprzegło jest super zero do niego zastrzeżeń,ale na wolnych obrotach trekocze ze skrzyni biegow..i jest to luz miedzyzebny jak to okreslił jedyny fachowiec ktory to przerabial i sie na tym zna jak nikt..a u ciebie moze jest to luzna tulejka wałka w skrzyni biegów..a tak naprawde jesli ci to nie przeszkadza to mozesz jezdzic do usranej smierci(auta oczywiscie)kilka osbob z innegpo forum to przerabiało(wymiana sprzegła łozysko)i d*pa nic nie pomogło..niestety ten typ tak ma,,po zmianie sprzegła po pewnym czasie to niestety wychodzi w autkach z wiekszym przebiegiem....jesli juz chcesz sie za to brac i ci przeszkadza to poinformuj co wyszło..ale obstawiam,luz miedzyzebny,,,dla pewnsci sprawdz tylko na odpalonym silniku tak jakbys chcial wrzucic jakis bieg bez sprzegła(ale nie wrzucaj tylko delikatnie spróbuj)a jesli przestanie stukac to wiadom o co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mosquito Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Takie obajwy mialem przy rozklekotanym lozysku igielkowym na walku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 No jeśli tak, nie chciałem koledze czarnowidztwa zapodawać i nie pisałem że skrzynia do roboty może być Ale może ciut za szybko straszycie i może warto sprzęgło sprawdzić :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leśnik-szkółkar Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam. miałem podobny problem do Twojego, a raczej nadal mam. u mnie też stukało nawet dość intensywnie, a po opiniach na forum kupiłem używaną skrzynię biegów i wymieniłem kompletne sprzęgło. skrzynia dalej huczy i chyba nic jej nie pomoże(tak jak kolega pisał może to być luz między-zębny- znajomy ma primerę i też tak mu szumi tylko że ciszej bo skrzynia jest mniejsza ) u mnie znikły tylko pojedyncze stuki - takie nie równomierne - to była wina sprzęgła frez na tarczy prawie się już od niej "odczepił"- było to bardzo dobrze słychać przy gaszeniu silnika- takie "łubu-dubu"-i silnik zgasł widocznie te skrzynie tak mają, miałem kiedyś terrano I i nie było z nim takich problemów. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 bo byłem już u kilku "znachrów" każdy ma swoją wersję ale żaden nic nie może poradzić i jak stukało tak stuka. A oprócz medytacji robili coś? Dlaczego miałoby przestać stukać? 75% - Tarcza sprzęgła, piasta się rozsypuje. 25% - Skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojteks Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 dzięki wszystkim za podpowiedzi co do roboty to wyciągana była skrzynia i okazało się że sprzęgło jest ok zarówno tarcza, docisk i łożysko. Mechanik kase wzioł a jak stukało tak stuka. Wymieniłem też poduszkę pod sinikiem bo miało być to no i nic. Auto ma dopiero 100.000 km, a to jeżeli chodzi o sprzęgło nie za wiele ( no wiadomo zależy kto jeździ) ale powiedzmy przy normalnej eksploatacji to powinno 200 000 wylatać. Co do tych luzów na zapalonym silniku to popatrze. A da się ten luz międzyzębyny jakoś usunąć?? Jakie to mogą być koszta ?? Pozdrawiam ... :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 wyciągana była skrzynia i okazało się że sprzęgło jest ok zarówno tarcza, docisk i łożysko. Czyli oprócz zerknięcia na sprzęgło nic nie zostało wyeliminowane? Jeśli tak to czemu ma przestać stukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojteks Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 No i sprawdziłem na luzie próbowałm wrzucać bieg bez sprzęgła no i jest to samo co po wciśnięciu sprzęgła czyli przestaje stukać. czyli to pewnie jest ten luz międzytrybowy. PYTANIE czy da się to naprawić i jakie mogą być koszta tej naprawy może się ktoś orietuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kirek3 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Mam ten sam problem, a mój tyranek ma oryginal 66 000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brteksus11 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 witam:) ja mam problem bo jak wcisne sprzęgło to jest ok a jak próbuje wrzucic bieg to raz przestaje a raz nie a jak już silnik troche polata to nawet bez sprzęgła jest spokuj. DZiwne to i mnie martwi bo nie wiem na jaki koszt wrazie czego mam sie przygotować jeśli wiecie co to, to odrazu koszty mi napiszcie jeśli sie orjentujecie.Z góry dzięki i pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnar15 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Witam jak sobie poradziliście z tym problemem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Witam jak sobie poradziliście z tym problemem ?? myślę, że od 2009 roku to już zmienili auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnar15 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 myślę, że od 2009 roku to już zmienili auta Możliwe nie spojrzałem na datę , ale jest szansa, że zaglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 krótko, łożysko oporowe czy sprzęgłowe, jak zwał tak zwał ale do wymiany bo może stanąć albo co gorsza się rozsypać w trakcie pracy choć ... ... 6 lat z takim łożyskiem "głośnym" jeździłem i nic się nie stało, może dla tego że to był FIAT Uno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Nie wiem o jakie stuki dokładnie chodzi ale: Jeśli stuka a wciśniesz sprzęgło i cisza,to tuleja mosiężna w wale.(jezdzić nic się nie stanie) .Przy wyjęciu skrzyni wymienić. Jak dodasz troszkę gazu i cichnie to tez ta tuleja. Jak szumi po wciśnięciu sprzęgła to łożysko oporowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.