Gość kris74 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Witam Ostatnio zmienilem tarcze hamulcowe z tylu. Wybór padł na ATE tarcze i klocki. hamują świetnie tylko jest jeden problem. Tarcze wycierają się w wyniku hamowanie nie na całej szerokości klocków tylko mniej więcej na połowie ich szerokości patrząc od zewnętrznej strony tarczy. Przejechałem na nich ok 1500 km, pojechałem do fachowców z ASO na Jagiellońskiej w Wawie, powiedzieli że nie tak powiny sie wycierać, zdjęli, założyli jeszcze raz. Przejechałem ponad 2000 km i nie widać różnicy. Napiszcie prosze jak to u Was wygląda po zmianie tarcz i klocków - szczególnie z tyłu. Czy to błąd montażu tarcz/klocków, czy po jakimś czasie się to ułoży itd. Dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Ja wymieniałem wszystkie tarcze na BREMBO rowkowane.. Przy okazji klocki wstawilem ferodo premier.. Wszystko do razu ładnie scieralo .. Takze coś masz u Siebie nie tak.. Jeśli masz tak z obu stron, to nie mam pojecia co to moze byc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Prawdopodobnie masz zatarte prowadnice albo zbyt ciasno osadzony klocek w jarzmie.Zdejmij zacisk,nasmaruj prowadnice smarem plastilube,blachy klocków tam gdzie stykają się z jarzmem potraktuj papierem ściernym( z umiarem )i następnie delikatnie rozprowadź tam kilka kropli smaru plastilube.Smarem cieniutko przeleć styk tłoka z klockiem i z drugiej strony stuk jarzma z klockiem.Możesz to zlecić mechanikowi tylko powiedz co ma zrobić i patrz mu na ręce czy to robi.Przy okazji inspekcja gumek na tłoku i sprawdzenie czy lekko się wkręca i lekko chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris74 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Dzieki, tak zrobie, chociaż za pierwszym razem klocki były smarowane pastą miedziową. Pojade do kogoś innego, bo fachowcy z ASO dwa razy skiepścili robote wiec prawdopodobieństwo że zrobią dobrze jest niewielkie. A czy wg Waszych opinii da się nieprawidłowo zamontować klocki, bo ja patrzyłem na ich montaż to raczej nie ma tam wielkiej możliwości ustawień. Czy da się klocki zamontować nieprawidłowo, a może to tarcze są zamontowana nieprawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość POTALSKI Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witaj kolego.Ja miałem taki sam przypadek jaki ty opisujesz,a mianowicie tarcze prawa i lewa były wybierane tylko dokładnie po ich środkach szerokością ok.8cm reszta zaczęła lekko korodować,i tu zaczyna się problem mianowicie jeśli korozja jest zaawansowana a ty dość mocno naciskasz na pedał hamulca może dojść do przypalania tlenków zrobi się szkliwo i klocek nie ma szansy poradzić sobie z nim i tu proces postępuje taki sam przypadek jest jeśli na nowej tarczy i klocku zaczniesz od razu zbyt ostro hamować zeszklenie tarczy masz jak w banku.co do opisu innego kolegi to powiem tak w moim przypadku wszystko chodziło leciutko dosłownie klocki pływał w zacisku jednak po pewnym czasie zaczęły blokować się powód,,gumowe pierścienie uszczelniające tłoczki , niby nie uszkodzone ale jednak czas zrobił swoje ,,straciły swoją sprężystość ,,i nie wracały tłoczka i jeszcze jeden powód wybierania tarczy centralnie ok .20% siły hamowania to tył a więc i siła docisku klocka do tarczy jest niewielka i myślę że konstrukcyjnie nissanowi nie wyszlo gdyż wielu użytkowników almer ma z tym problem a może to z tego powodu że hamulce w całości to lucas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Nie można inaczej założyć klocka.Nie w tym typie.Jedyna nieprawidłowość to nieustawienie tłoczyska tak aby rowek w nim nacięty nie pokrywał się z wypustką na klocku.Swoją drogą to tylne tarczówki nissanowskie to nieporozumienie.W sedanach dali bębny i jest spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.