Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie wchodzą biegi, a jak wejdą to nie wychodzą 2,2di


Gość rogerowaty

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rogerowaty

jeździło i zdechło ... w trakcie jazdy często nieprecyzyjnie wchodziły i czasami trzeba było bieg lekko wyrywać ale też i ładnie wchodziły

 

kilka dni temu ruszanie spod świateł 1,2 i problem ... 3 nic, 4 nic

na 2 jakoś sie dotoczył

 

kilka informacji:

- przebieg ok155kkm

- olej zalany niewiadomo jaki, niewiadomo czy zmieniany, poziom ok, po kolorze wygląda jak syntetyk

- przy lewarku luzów brak

- lewarek wykonuje ruch w lewo do poz 1,2

- lewarek do pozycji 5,R nie wychyla się tak samo jak do 1,2

- sprzęgło niewiadomo w jakim stanie, poziom płynu w pompie ok

- biegi w zasadzie niewchodzą nieważne czy na zgaszonym czy zapalonym

- wstecznego nie da rady wrzucić, 5 ledwo, 3-4 czasami, 1-2 ciężko ale wchodzi

- włażąc pod samochodem na siłe można wrzucić wszystkie biegi

- w trakcie jazdy żadnych dziwnych dźwięków nie było słychać na żadnym z biegów niezależnie od prędkości

 

niefachowym okiem wygląda jakby coś blokowało wewnętrzny mechnizm wybieraka

 

- mam pomysł na sprwdzenie stanu poduszek, lekko podnieść całą skrzynie i spróbować jak to wygląda z wybieraniem

- ew. ręcznie popychacz od sprzęgła wcisnąć pomijając obwód hydrauliczny ... o ile to ma związek

- no i wymienić olej

 

niech ktoś z bardziej obeznanych podpowie z doświadczenia czy to logiczny tok rozumowania i chętnie czekam na sugestie przed ew wyciągnięciem skrzyni

 

wiem wiem ... Siedlce ... ale chce wyeliminować pierdoły zanim za grubszą robote się wezme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim była zmieniana pod spodem auta dzwignia przeniesienia zmiany biegow pomiedzy lewarkiem a skrzynią (po zakupie widziałem nowe papierowe metki Nissana) Przebieg -taki sam jak w Twoim.

Sprawdz czy to nie jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogerowaty

sprawa niejako zbieżna ... wczoraj jeszcze taką procedurę testową wykonałem i wyniki są nieco obiecujące

 

uruchomiony silnik, hamulce wciśnięte (koła zablokowane)

bieg wrzucony 1 (jakoś sie udało)

 

zwalnianie zrywami sprzęgła (w granicach rozsądku) doprowadzając do poruszenia się silnika na poduszkach

po kilku takich "szarpnięciach" dziwne ale 1-5 zaczęły wchodzić nawet znośnie, R- nadal brak

 

wygląda to jak rozjechanie zewnętrznego mechanizmu wybierania względem wybieraków w skrzyni, co jest troche dziwne bo zewnętrzny mechanizm jest zawieszony na elastycznym gumowym uchwycie wraz z drążkiem reakcyjnym mocowanym chyba do ramy

 

.....

idąc tym tropem należałoby rozpiąć zewnętrzny mechanizm wybierania tuz przy skrzyni

wieczorem sprawdze koncepcje

 

dalej czekam na podpowiedzi

 

 

Pozdo4All

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość rogerowaty

no wersja z poduszką odpadła ...

 

ale jednak doszło do otworzenia skrzyni i tam też "coś" odPADŁO

kawałek synchronizatora 5 biegu, który blokował ruch wybieraka

 

"szczęśliwie" wpadł bo nie pleciał między główną przekładnie ... co to by było

a i ciekawostka ... chociaż pewnie pochodna ... zakleszczony kawałek synchronizatora doprowadził do rozsadzenia wybieraka 5 biegu na wałku, ciężko wybierało 5 ale wybierało

 

przy okazji 4 rolkowe łożyska poszły na złom ... 155kkm ... coś mało troche ale u sporej większości jak można się doczytać na forum podobne przebiegi rodzą problemy

jeszcze to małe kulkowe na wałku poszło na spacer .... ostało się to największe, niby najsolidniejsze

do tego jakaś szlachetna oliwa (Mobil SHC 75W90 GL4/5) i mam nadzięję że do końca życia skrzynka będzie hulać

 

ps. po zabiegu wszystko łanie wchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość nissan-wolf

no wersja z poduszką odpadła ...

 

ale jednak doszło do otworzenia skrzyni i tam też "coś" odPADŁO

kawałek synchronizatora 5 biegu, który blokował ruch wybieraka

 

"szczęśliwie" wpadł bo nie pleciał między główną przekładnie ... co to by było

a i ciekawostka ... chociaż pewnie pochodna ... zakleszczony kawałek synchronizatora doprowadził do rozsadzenia wybieraka 5 biegu na wałku, ciężko wybierało 5 ale wybierało

 

przy okazji 4 rolkowe łożyska poszły na złom ... 155kkm ... coś mało troche ale u sporej większości jak można się doczytać na forum podobne przebiegi rodzą problemy

jeszcze to małe kulkowe na wałku poszło na spacer .... ostało się to największe, niby najsolidniejsze

do tego jakaś szlachetna oliwa (Mobil SHC 75W90 GL4/5) i mam nadzięję że do końca życia skrzynka będzie hulać

 

ps. po zabiegu wszystko łanie wchodzi

no wersja z poduszką odpadła ...

 

ale jednak doszło do otworzenia skrzyni i tam też "coś" odPADŁO

kawałek synchronizatora 5 biegu, który blokował ruch wybieraka

 

"szczęśliwie" wpadł bo nie pleciał między główną przekładnie ... co to by było

a i ciekawostka ... chociaż pewnie pochodna ... zakleszczony kawałek synchronizatora doprowadził do rozsadzenia wybieraka 5 biegu na wałku, ciężko wybierało 5 ale wybierało

 

przy okazji 4 rolkowe łożyska poszły na złom ... 155kkm ... coś mało troche ale u sporej większości jak można się doczytać na forum podobne przebiegi rodzą problemy

jeszcze to małe kulkowe na wałku poszło na spacer .... ostało się to największe, niby najsolidniejsze

do tego jakaś szlachetna oliwa (Mobil SHC 75W90 GL4/5) i mam nadzięję że do końca życia skrzynka będzie hulać

 

ps. po zabiegu wszystko łanie wchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogerowaty

 

Kolega Wolf zagadną to śpieszę z pomocą.

 

Sprawa jest prosta i złożona - domniemam że masz problem z biegami.

 

Wyeliminuj wszystkie problemy z przeniesieniem sterowania (mechanizm wygląda na solidny ale zawieszony dziwnie)

Doświadczenie pokazało również że niebagatelny wpływ ma stan poduszek silnika ... szczególnie przy 1 i 2 biegu ew redukcji do 2 biegu, gdzie występują najwieksze momenty i nieco silnik zmienia swoje położenie względem osi

Na szybko można lekko podnieść silnik i odciążyć poduszki i w szczeliny na których 'siadło' włozyć kawałek innej zniszczonej poduszki (jakieś 5-7mm grubości i 3cm długości - to taka reanimacja trupa ale nieco pomaga

 

Jeżeli słychać 'dziwne' odgłosy ze skrzyni w trakcie jazdy no to już sprawa się komplikuje (u mnie było jako niespodzianka) ... nie podejmę się zdalnej dignozy ale jeżeli przebieg jest bliski 200kkm i rocznik ok 2000 to z dużym prawdopodobieństwem można uznać że to zbieżny problem (w większości przypadków łożyska)

Zostawiłem na pamiątkę swoje łożyska wyjęte - po rozcięciu bieżnie wyglągają strasznie

Jeżeli nie będzie innych szkód to warto to zrobić ... u mnie nikt niechciał tego dotykać ... tylko fascynaci to robią

m.in. znany już zakład Siedlce i pomógł mi w innej sprawie mały zakład w okolicach Sanoka

 

Koszt nie jest straszny: 1 łożysko od 34.00 - 56.00 zależy od źródła, główne łożysko ... only serwis - nietypowe ponad 200.00 (ale wygląda na pancerne 2 rzędowe)

olej ... no wedle uznania Mobil SHC do tanich nie należy, Castrol jeszcze droższy, można wlać jeszcze półsyntetyk w serwisówce nissana jest dopuszczalny

 

jak nie doszło do innych zniszczeń 600-700 powinno się zamknąć

 

 

jak pomogłem to 'na zdrowie'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...