Gość Kevin1986 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam mam problem z ogrzewaniem konkretnie juz latem nie pokazywał temp silnika i zauważyłem ,że ma problemy z ogrzewaniem trzeba sporo czekać zanim zacznie grzać dodam ,że grzeje tylko na szybę z powodu uszkodzonego przelacznika od tego gdzie ma grzać :/ autko grzeje ale nie tak mocno jak powinno i trzeba sporo czekać czy to wina termostatu ? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 juz latem nie pokazywał temp silnika a sprawdzałeś czujnik temp? może po prostu przewód z niego spadł albo dobrze nie styka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kevin1986 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 tzn najpierw pokazywał cały czas polowe z poźniej wogole przestał i gdzie szukać czujnika ? czy to ma jakiś bezpośredni wpływ na ogrzewanie w aucie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 niedziałający czujnik temperatury nie ma żadnego wpływu na ogrzewanie. przyczyn może być wiele, nagrzewnica Ci padła, masz zapowietrzony układ chłodzenia, filtr przeciwpyłkowy do wymiany itp. nie spojrzałem że masz sunny, tam o ile mi wiadomo nie ma w/w filtru. no i jak sam pisałeś wcześniej, może być uszkodzony termostat. ja zaczął bym od sprawdzenia czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmas Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 1. Sprawdź na początek poziom płynu - nie w zbiorniczku wyrównawczym, tylko na _zimnym_ silniku odkręć kurek od chłodnicy - może po prostu masz za mało płynu. 2. Do odpowietrzania nagrzewnicy jest specjalne kolanko zakończone gumową "zatyczką/nakładką" - należy ją ściągnąć i odpalić silnik. Nagrzać silnik, następnie włączyć ogrzewanie na max i dmuchawę na max - obserwuj czy z kolanka leci płyn, czy bombelki powietrza z płynem - dobrze też podnieść zbiorniczek wyrównaczy do góry, tak by uzupełnić ew. niedomiar płynu. 3. Jak zanurkujesz pod kierownicę i popatrzysz w stronę środkowej konsoli to zobaczysz "system" cięgień i "przekładni" sterujący tym gdzie powietrze ma lecieć. Jest też tam taka dźwignia sterująca (poprzez kawałek drutu na regulowanym plastikowym zatrzasku" klapką, którą dostaje się _zimne_ powietrze (zawsze zimne - z pominięciem nagrzewnicy) i leci na nawiew środkowy (w nowszych modelach [Primera] jest dodatkowe pokrętło, którym można sterować tą klapką) - zobacz czy ona nie jest otwarta - u mnie skutecznie chłodziło to wnętrze i zamknąłem ją na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Relike Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Najlepiej sprawdź w ten sposób (na zimnym silniku): Otwórz maske, włącz silnik, złap się jedną ręką za węża od chłodnicy a drugą od nagrzewnicy teraz: Jeśli temperatura wzrasta jednakowo to puszcza termostat (silnik niedogrzany -większe spalanie). Wymiana termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 U mnie znowu jest tak,że silnik osiąga normalną temperature pracy.dodam,że czasem nawet załącza się wentylator a jednak nie grzeje dostatecznie.już raz wyciągałem motor a co za tym idzie oglądałem węże chłodnicy i nie były zakamienione.mam gaz założony w sumie jest taka opcja by gazownik odwrotnie podpiał węże ale to dość solidny fachman.co jeszcze mogę sprawdzić przed wymiana nagrzewnicy?ja jeżeli podpiąłby odwrotnie te węże grzałby wogóle ? [ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 15:49 ] 3. Jak zanurkujesz pod kierownicę i popatrzysz w stronę środkowej konsoli to zobaczysz "system" cięgień i "przekładni" sterujący tym gdzie powietrze ma lecieć. Jest też tam taka dźwignia sterująca (poprzez kawałek drutu na regulowanym plastikowym zatrzasku" klapką, którą dostaje się _zimne_ powietrze (zawsze zimne - z pominięciem nagrzewnicy) i leci na nawiew środkowy (w nowszych modelach [Primera] jest dodatkowe pokrętło, którym można sterować tą klapką) - zobacz czy ona nie jest otwarta - u mnie skutecznie chłodziło to wnętrze i zamknąłem ją na stałe. a czy jak zamknąłeś tę klapkę to szyby Ci nie parują ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 ja taz mialem z N14 i jaja z grzaniem ... ale znalazlem sposob polowe chlodnicy (do wentylatora) zakrylem od zewnatrz kartonem druga rzecz jaka zrobilem to ocieplenie maski z gory filcem z folia aluminiowa Tera mozna jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 obstawiam nagrzewnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kroliqster Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 a ja raczej na brak plynu albo zapowietrzony uklad bo jednak jakies ogrzewanie idzie tylko ze slabe ... najpierw bym zaczal od odpowietrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmas Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 a czy jak zamknąłeś tę klapkę to szyby Ci nie parują ? Nie, bo to nie jest sterowanie obegiem wewnętrznym, tylko taki "bajpas" nagrzewnicy - powietrze przed nagrzewnicą wchodzi w kanał i dochodzi do tej klapki - jak jest otwarta to zimne (z zewnątrz) leci do wnętrza przez nawiew "na twarz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 już próbowałem odpowietrzać...ściagąłem ten kapturek przy kroćcu wychodzącym od nagrzewnicy na włączonym nadmuchu.niby troche bombelków ale to nie polepszyło ogrzewania.po odkręceniu korka chłodnicy na zimnym silniku płynu mam pod korek więc nie mam pojęcia co może jeszcze być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę,płyn słabo przepływa i stąd problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 niby jest to możliwe ale węże nie były zakamienione.więc z lekka trudno mi w to uwierzyć..chyba narazie si przemęcze a na wiosne faktycznie chyba tę nagrzewnicę wymienie i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zywiec26 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 z tego co napisales to moge wnioskowac ze caly uklad grzewczy masz dobry,problem bedzie lezal przy nagrzewnicy a dokladnie moze byc zatkany przeplyw wody przy samej nagrzewnicy albo ten pret co otwiera kanal wodny jest uszkodzony innego wyscia niema,obawiam sie zeby to naprawic bedziesz musial deske zdemontowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 24 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 możesz spróbować ją przepłukać,kup porządny środek do płukania chłodnic np liqy moly i będziesz wiedział czy jest poprawa czy nie i wtedy będziesz mógł wnioskować czy problem tkwił w nagrzewnicy czy nie,może być jeszcze uszkodzony sam zawór nagrzewnicy i może to on się nie otwiera do końca i stąd problem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 tutaj chyba nie o to chodzi ... u mnie bylo tak, ze silnik sie nawet szybko nagrzewal (po ok 4km jazdy) ale wlaczajac nadmuch bardzo szybko ja tracil ponizej normy po zaslonieciu chlodnicy jest lepiej ale nie tak jak powinno byc heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kevin1986 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Uwaga mam cenna wskazówkę jeśli ktoś chciałby mi pomóc sprawdzałem węże i ten górny jest gorący a wychodzący z dołu chlodnicy zimny gdzie szukać usterki ? gdzie szukać termostatu oraz czujnika temp ? oraz słyszałem o jakimś kolanku do odpowietrzania ? poproszę o wskazówki gdzie mam tego wszystkiego szukać no i dodam ,że nie mam kanału więc jesli jest wymagany to poprosiłbym o uwzględnienie tego . Dodam ,że na chwilę obecna jestem w wojsku więc na mechanika mnie nie stać chyba ,że jest ktoś z Bydg na tyle pomocny ,że pomoże mi usunąc usterkę jazda w czapce i rekawiczkach wcale nie jest taka fajna pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Kevin1986, Może masz zapowietrzony układ chłodzenia.Spróbuj wajche od ogrzewania na max,dolej płynu do zbiorniczka,odpal ,pościskaj górny wąż chłodnicy,mogą wylecieć bąbelki z chłodnicy,zakręć korek,rozgrzej silnik,ostódź i po ostygnięciu jeśli się okaże że płynu ciut ubyło to dolej jeszcze i powtórz operację.Powinno się odpowietrzyć. najpierw pokazywał cały czas polowe z poźniej wogole przestał i gdzie szukać czujnikaTak wygląda zapowietrzony,a czujnik jest w okolicy aparatu zapłonowego obok termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kevin1986 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Wielkie dzięki za cenne wskazówki dzisiaj spróbuje z tym powalczyć już wiem co i gdzie to mogę zacząć działać pozdrawiam i oczywiście jak się dowiem co było nie tak to napewno opisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Jeśli to nie pomorze od razu kupuj termostat bo po takich przejściach to on już normalnie może nie pracować, albo się zatnie na pełnym otwarciu albo na zamkniętym, tak i tak źle. Koszt ok 30zł. Jeśli odpowietrzenie nie pomorze to spróbuj przedmuchać nagrzewnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 a powiedzcie mi jedną rzecz: gdzie szukać drutu który steruje zaworkiem przy nagrzewnicy?i jak najlepiej się do niego dobrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.