Gość abcnick Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Proszę o radę. Rozsypała mi się obudowa od filtra(sunny na jednopunktowym wtrysku obudowa oryginalna jest prostokątna w miare duża i płaska) z powodu wybuchu mieszanki w komorze obudowy - jeżdzę na LPG. Ogólnie jak montowali instalację to założyli chyba jakiś zły mikser od gazu(czy jak to tam się nazywa) obudowa poszła dużo do góry i ciągle były z tym problemy(obcierała o maskę, wypadała ze swojego miejca itp). Kupiłem samochód z tą usterkę wię nie było mowy o reklamacji. W tym momencie kupno oryginalnej obudowy( używka z alegro około 200zł i zmiana miksera na odpowiedni jakieś kolejne 150-200zł) uznałem za mało opłacalne, więc kupiłem na szrocie obudowę od golfa II (40 zł) najlepiej pasowała:) dorobilem redukcję i po złożeniu wszystko do siebie pasuje dużo lepiej niż wtedy. Problem polega na tym, że w obu obudowach są różne filtry powietrza ten ma chyba trochę większą przepustowość(tak mi się wydaje) i na LPG samochód nie chce jeżdzić przy dodaniu gazu poprostu go dławi( na benzynie wydaje się że wszystko jest Ok.) dopiero po przytkaniu dolotu od powietrza również na LPG zaczyna normalnie wchodzić na obroty. Tak więc w jaki sposób zmniejszyć ilość powietrza nie wiem gdzie jest jakaś regulacja(dolot do filtra podłączyłem oryginalny a regulacji tam chyba nie było żadnej)? Czy problem powinien ustąpić jak jeszcze raz wyreguluje się instalację gazową w serwisie pod kątem nowej obudowy? Oraz czy większa przepustowość powietrza przy jeżdzeniu na beznynie może jakoś negatywni wpływać na silnik skoro nie czuć za bardzo różnicy przy jeździe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 regulacji przepustowości powietrza nie ma. regulacja gazu pomoże. sprawdź tylko czy napewno wszystko dobrze poskładałeś i gdzieś jakiegoś lewego powietrza nie łapie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kevin1986 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 regulacja gazu wystarczy a jaki masz gaz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abcnick Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Dzięki Lewego powietrz nie łapie na pewno , redukcja jest tak zrobiona ,że wszystko na 100% jest szczelne. Właśnie się zastanawiałem czy nie dorobić jakiejś regulacji przepustowości powietrza, ale skoro wystarczy wyregulować gaz to najlepiej pojadę do serwisu, bo gaz mam regulowany komputerowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Nie dostaje za dużo powietrzą, tylko za mało gazu - wyreguluj skład mieszanki na parowniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 jeżeli ma na wtrysku to żadnego składu mieszanki na żadnym parowniku nie wyreguluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 skoro piszemy o strzale w dolot i mikserze to ma instalacje max 2 generacji, więc na parowniku skład mieszanki można regulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 czy to mixer to kolega sam nie jest pewien. co do strzałów to zdarzają się i w instalacjach 4 generacji. a nawet jeśli to instalacja 2 generacji to bez analizatora spalin niczego nie ustawi. owszem ustawi żeby nie gasł ale np będzie mu palił jak smok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Nigdzie nie jest napisane ze kolega nie jest pewien czy ma mikser napisane jest ze JEST mikser zalozony za filtrem powietrza, więc jest to max instalacja 2 gen. Co do tego ze nie można ustawić instalacji 2 gen bez analizatora spalin to sie nie zgodze tak zeby auto dobrze jechało i nie paliło jak smok to się nie zgodzę . Jest bardzo dużo metod ustawiania instalacji gazowej 1 i 2 gen na własną rękę (niektóre bardziej, niektóre mniej skuteczne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 napisane jest ze JEST mikser zalozony za filtrem powietrza, a gdzie to wyczytałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 A tutaj: Proszę o radę.Ogólnie jak montowali instalację to założyli chyba jakiś zły mikser od gazu(czy jak to tam się nazywa) obudowa poszła dużo do góry i ciągle były z tym problemy(obcierała o maskę, wypadała ze swojego miejca itp). Dodatkowo jeżeli abcnick pisze o dużej puszcze filtra powietrza, więc jest to gaźnikowiec sprzed '93 roku - po 93 roku były na wielopunkcie z inną puszką filtra powietrza. Pomyśl czy ktoś do gaźnika zakłada sekwencje? Coś jeszcze wytłumaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abcnick Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 W woli uściślenia, to jest chyba LPG 2 generacji(chociaż za bardzo się na tym nie znam) na pewno nie sekwencja, a autko jest na pewno na wtrysku jednoponktowym.Chciałem dodać zdjęcie obudowy, ale wyskakuje komunkat "Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony"Pod obudową jest założona taka tuleja od instalacji LPG odpowiedzialna za doprowadzanie gazu (wydaja mi się że nazywa się to mixer,nie jestem pewien bo nie znam się na instalacjach) właśnie przez nią obudow poszła do góry i były problemy. A wracając do mojego wątku to w oryginalnej obudowie znalazłem taki okrągły ogranicznik przepływu powietrza zamontowałem go do nowego układu i zaczął chodzić na gazie, chociał dostaje teraz chyba za mało tego powietrza bo na benzynie samochód zrobił się minimalnie mniej dynamiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Co do załącznika to możesz wrzucić fotkę na jakiś serwer hostujący zdjęcia i podrzucić link. Z tego co się orientuje to nie było w sunny wtrysku jednopunktowego tylko gaźnik elektroniczny często mylony z wtryskiwaczem jednopunktowym Zerknij czy przy głowicy nie masz mechanicznej pompki paliwa. Co do tej "tulejki" to jest właśnie mikser i jego funkcją jest tworzenie mieszanki paliwowej (mieszanie gazu z powietrzem). Najprościej byłoby kupić obudowe filtra powietrza na allegro lub jakimś szrocie. Widziałem na allegro juz od 40zł Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abcnick Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Wysyłam link: http://img147.imageshack.us/my.php?image=aaaaaaaaaaaage3.jpg Niestety tak jak wcześniej pisałem moja obudowa się rozsypała więc jest to przykładowe zdjęcie z netu. Szukałem tej obudowy na 5 pobliskich szrotach i niestety nie było a na allegro jak już się pojawiały to w cenie około 200zł, niestety nie mogłem czekać na okazyjną cenę bo nie miałbym czym jeździć, a pozatym mikser jaki był zamontowany nie za dobrze pasuje do tej oryginalnej obudowy podnosi ją o kilka dobrych cm do góry a pod maską nie ma na to miejsca więc musiałbym jeszcze zamontować inny mikser taki który montuje się wewnątrz obudowy( przynajmniej tak się dowiedziałem w serwisie) a to dodatkowe koszta. Więc jeżeli uda się na tej dorabianej wszystko dobrze wyregulować to tak zostawię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daniels Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 abcnick, 1. Jeśli to N14 to na 100% nie masz 1-punktowego wtrysku 2. Powietrza nigdy za wiele Przytykanie dolotu nie ma żadnego sensu. Z tego co piszesz też gaz nie jest "zdmuchiwany" jak to bywało np. w civikach. 3. Proponuje zacząć od podstaw czyli filtr gazu ,szczelność dolotu ,sprawdź czy jakiś magik nie założył registera (przelotka ze śruba na dolocie gazu) ogólnie regulacja gazu to pierwsza rzecz 4. POLECAM BLOS! koszt ok 3 stówek ,ale likwiduje praktycznie wszystkie problemy z gazem ,do gaznikowego sunnego idealny np. http://allegro.pl/item479964277_blos_brc_m...bacz_tutaj.html I pamietaj lepiej jak pali te 0,5-1L gazu wiecej jak mniej ,zbyt uboga mieszanka uszkodzi głowice. To tak na marginesie Mam nadzieje ze pomogłem :one: OK Widze ,że to jendak wtrysk .Jak chcesz to mam całą obudowe i pasujący mikser i tanio odstapie :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 ewidentnie po fotce widać że to wtrysk o czym autor napisał również w pierwszym poście. więc całe te Wasze dywagacje na temat silnika pozostawmy w spokoju. co do blosa przy gaźniku. mam w sunnym instalację BRC niestety nie pamiętam jaka to dokładnie i u mnie niestety według warsztatów i serwisów zajmujących się instalacją BRC Blosa założyć się nie da.dlaczego? tak naprawdę nikt nie potrafił mi tego racjonalnie wytłumaczyć. co do założyciela tematu. poruszane było to już wcześniej ale powtórzę raz jeszcze. jeżeli jesteś pewien że dolot jeszt szczelny jedź na regulację gazu, zapłacisz za to jakieś grosze 15-20zł a będziesz miał spokój. i samochód będzie normalnie jeździł i nie będzie obawy o zbyt ubogą mieszankę itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 mam w sunnym instalację BRC niestety nie pamiętam jaka to dokładnie i u mnie niestety według warsztatów i serwisów zajmujących się instalacją BRC Blosa założyć się nie da.dlaczego? dlaczego tak mówią?...ponieważ oficjalnie jest to nielegalne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Co do blosa to wszystko sie da - albo gazownikom sie nie chcialo bawic - bo wiaze sie z tym troche przerobek i inwencji tworczej albo poprostu nie umieli. To zdjecie które wysłał abcnick ukazuje silnik na wielopunktowym wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 mam w sunnym instalację BRC niestety nie pamiętam jaka to dokładnie i u mnie niestety według warsztatów i serwisów zajmujących się instalacją BRC Blosa założyć się nie da.dlaczego? dlaczego tak mówią?...ponieważ oficjalnie jest to nielegalne rozwiązanie dlaczego nielegalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daniels Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 mam w sunnym instalację BRC niestety nie pamiętam jaka to dokładnie i u mnie niestety według warsztatów i serwisów zajmujących się instalacją BRC Blosa założyć się nie da.dlaczego? dlaczego tak mówią?...ponieważ oficjalnie jest to nielegalne rozwiązanie dlaczego nielegalne? No właśnie Wymóg jest aby instalacja sterowana była elektronicznie. Co za problem zostawić silniczek krokowy? pan na przegladzie sie nie przyczepi (jesli wogole zajrzy pod maske) Gazownicy ogólnie jakby nie słyszeli o blosie ,jak sie pytałem o regulacje to wszyscy mowili ze sie nie da tego wyregolowac :fuckyou: Cena blosa w tej chwili jest wg mnie bardzo korzystna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Ze względu na ochrone środowiska, instalacje paliwowe muszą mieć elektroniczną kontrolę składu mieszanki w celu jak najefektywniejszego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej przy jak najmniejszej emisji związków toksycznych. Chodzi tu głównie o sonde lambda i silniczek krokowy na wezyku idacym do miksera ktory i tak nie za dobrze spelnia swoja rolę. Dzisiaj nikt nawet nie założy ci instalacji 1 generacji jakbys chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 ja tam nie mam instalacji wbitej w dowód tak że na przeglądach nie miałbym żadnego problemu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Nie chcialbym byc w twojej skorze jak ktos nie bedzie chcial ci przegladu podbic jak zobaczy instalacje gazowa i nie jest wbita w dowod albo przy okazji rutynowej kontroli czy wypadku stracisz dowod rejestracyjny i zapewne przypier... niezłą kare finansową. Ja bym nie ryzykował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 jak ktoś nie będzie chaił podbić to są na to sposoby aczkolwiek od kilku lat się to nie zdarzyło. przy rutynowej bądź nie kontroli jeszcze nigdy nie zauważyli instalacji, do bagażnika ani pod maskę mi nie zaglądają, wlewu nie widać, a nawet jeśli to i na to są sposoby. karę finansową?! a za co? nie ma takiej opcji ani przepisu. jak "kupiłem" bo tak naprawdę to się zamieniłem na inny, samochód parę lat temu to miał już założoną instalację ale poprzedni właściciel nie miał żadnych dokumentów na tą instalkę ani żadnych dokumentów na montaż tak więc nie mogłem jej wbić w dowód a on sam też tego nie zrobił. wyprzedzam ewentualne przyszłe komentarze że to niebezpieczne, nielegalne itd. nielegalne i owszem ale szczerze mówiąc mam to w głębokim poważaniu. bezpieczne jest choćby dlatego że butla ma homologację jeszcze na 6 albo 7 lat (nowa ma na 10), całą instalację praktycznie wymieniłem na nową trochę ponad rok temu, mam na myśli przewody gazowe, parownik, reduktor itd w serwisie brc i oczywiście instalak jest regularnie serwisowana i regulowana w autoryzowanym warsztacie brc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 bujany, podczas wypadku jak ktos sie doszuka ze masz gaz a nie jest wbity w dowod to ci ubezpieczalnia moze powiedziec ze twoj samochod ma podzespoly bez homologacji i ze tak wlasciwie to ten samochod nie powinien uczestniczyc w ruchu drogowym i ze placisz za naprawe w tego w ktorego uderzyles sam powodzenia jak ci sie zdazy stuknac w jakeigos nowego merca :one: osobiscie tez kupilem samochod wlasnie z takim gazem i nawet wymienilem reduktor ale stwierdzam ze szkoda ladowac w to kasy a na nielegalu nie chce jezdzic i wywalam gaz a kase ktora bym musial jeszcze wlozyc w to zeby bylo legalnie "zainwestuje" w benzyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.