Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] ogrzewanie


Gość Mroziu_84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć wszystkim

Nie wiem czy tak jest w tych modelach i dlatego piszę o tym na forum czy to że almera wolno się nagrzewa to normalka czy może być coś zepsute dodam że w poprzednim aucie ford mondeo szybko się nagrzewało w porównaniu do almery mimo że ford był starszy z 93 r proszę o pomoc jak coś wiecie z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jak wolno? wskaźnik temperatury dochodzi do połowy? jeśli nie to padł termostat. Jeśli jest proponuje odpowietrzyć układ chłodzenia. Włączasz silniki, odkręcasz korek chłodnicy i czekasz aż dwa razy włączy się wentylator.

 

U mnie grzeje ładnie. Co prawda silnik trochę dłużej łapie temperaturę niż poprzedni samochód Mazda ale też nie trwa to zbyt długo. ok 4-5km max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ma tutaj znaczenie rodzaj silniak (chyba niewielki) ale w moim na osiagniecie MAX temperatury musze w cyklu ciasno-miejskim zrobic tez ok.4km (przy temperaturze zewn ok 5oC) albo ok 3km przy temp. 10oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomK napisał, że zaraz po włączeniu ma odkręcić korek, to nie ma obawy, że się poparzy. Nawet gdyby to robił na goracym, przy zachowaniu odrobiny ostrożności, nic sie nie stanie.

Tylko mnie zastanawia czy to ma jakikolwiek sens. Ile musi czekać, aż auto na postoju zagrzeje się na tyle, żeby wiatrak włączyl się dwa razy???

Ważniejszą kwestią jest, czy chodzi o nagrzanie silnika czy nadmuchu powietrza bo tego nie sprecyzował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mnie zastanawia czy to ma jakikolwiek sens. Ile musi czekać, aż auto na postoju zagrzeje się na tyle, żeby wiatrak włączyl się dwa razy???

Jeśli jesteś pewny, że termostat działa prawidłowo to następny krok to odpowietrzenie. Termostat najłatwiej sprawdzić w trasie. Jeśli w taką pogodę silnik nie złapie Ci temperatury (połowa zakresu skali na wskaźniku) znaczy, że termostat do wymiany. Jeżdżąc po mieście tego nie odczujesz. Częste postoje na światłach powodują że silnik nie jest tak chłodzony jak przy jeździe w trasie.

Odpowietrzenie ma sens bo jest dużo tańsze od wymiany np nagrzewnicy. Jeśli odpowietrzenie nie pomorze najpewniej masz zakamienioną nagrzewnicę.

Wentylator chłodnicy dużo szybciej włączy się na postoju niż w czasie jazdy!

 

Odpowietrzanie chłodnicy:

 

Odkręcasz korek na chłodnicy, w razie potrzeby dolewasz płynu chłodzącego, uruchamiasz silnik, i tak czekasz (wolne obroty) aż do drugiego załączenia wentylatora. Później jeszcze raz dolewasz płynu, zakręcasz korek, dolewasz do zbiornika wyrównawczego i cieszysz się prawidłowo odpowietrzonym układem chłodzenia.

Aha pamiętaj że ogrzewanie musi być włączone.

Możesz też przykryć wlew na chłodnicy szmatą, żeby nie chlapało po silniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...