robert1234 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 witam. z tego co zauwazylem to przelaczenie automatu w tryb zimowy powoduje ze wylacza sie kompletnie jedynke w 4 biegowej skrzyni a co za tym idzie rusza sie z dwojki. ruszanie jest lagodniejsze, ale trzeba troszke mocniej przycisnac zeby osiagnac odpowiednia predkosc. pytanie jest takie czy uzycie tego trybu jest usprawiedliwione. w takim przypadku jezdzimy na 3 biegach. czy sprzeglo nie jest jakos bardziej w takim przypadku obciazone? czy posiadacze maximy z automatem korzystaja z tego trybu w zimie? jest sens jezdzic na zimowym trybie skrzyni? dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 jaki tryb zimowy?? pierwsze slysze. wiem o kontroli trakcji ktora wrzuca 2-ke jak jest poslizg przy ruszaniu, ale po zatrzymaniu sie wraca do jedynki i znow jak "wyczuje" poslizg przy starcie da 2. jesli ma trakcje zostaje na jedynce az do momonty kiedy moze zapodac 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karol Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 jaki tryb zimowy?? pierwsze slysze. wiem o kontroli trakcji ktora wrzuca 2-ke jak jest poslizg przy ruszaniu, ale po zatrzymaniu sie wraca do jedynki i znow jak "wyczuje" poslizg przy starcie da 2. jesli ma trakcje zostaje na jedynce az do momonty kiedy moze zapodac 2 W wersji europejskiej na ślizgawce tryb zimowy jest bardzo użyteczny, zwłaszcza dla mniej wprawionych kierowców. W moim aucie nie było kontroli trakcji, ale za to był tryb zimowy - możliwe, że na śliskiej nawierzchni ostatecznie efekt jest podobny. Czy używanie trybu zimowego szkodzi? Nie, nie sądzę. Włączaj, ile chcesz. Pozdrawiam, karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Ten tryb zimowy (ruszanie z dwojki) poprostu zastepuje kontrole trakcji. Lepiej by bylo jednak zeby zamiast tego byla kontrola trakcji bo czasem przeszkadza jak samochod na suchym mieli jak sie chce szybciej ruszyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psubrat Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Mnie mechanicy od skrzyń automatycznych przestrzegali żebym tego "gówna ze śnieżynką" (tryb zimowy) wcale nie włączał jeśli chcę przedłużyć żywot skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość keller Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 No ja osobiscie jezdze na tym "zimowym" jak jest naprawde slisko i powiem ze jezdzi sie bezpieczniej, a juz wogule przydaje sie dla mojej kobitki :-) jak na nim jezdzi czuje sie spokojniejszy o moja Maxie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Mnie mechanicy od skrzyń automatycznych przestrzegali żebym tego "gówna ze śnieżynką" (tryb zimowy) wcale nie włączał jeśli chcę przedłużyć żywot skrzyni. ... no bo jezdzisz wtedy na 3 biegach i ruszasz z dwojki. napewno obciazenie jest wieksze. jak sie jezdzi delikatnie to moze i nie robi to roznicy ale jak sie cisnie to na logike chyba nie jest to dobre. auto zbiera sie jak mul ze startu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.