Andyg Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Czy jest ktoś na forum, kto potrafiłby rozrysować układ chłodzenia 2,3 D ? Teoretycznie wszyscy wiedzą a w praktyce co i raz są pytania. Chodzi mi o takie rozrysowanie które pokazuje przepływ płynu, rozmieszczenie takich elementów jak termostat, czujnik temperatury, zbiorniczki, chłodnica itd. Najlepiej z opisem elektryki. Domyślam się że jest to spore wyzwanie. Taki opis napewno ułatwiłby życie, a o odpowietrzeniu nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Jak znajdę schemat i troszkę czasu (trzeba zrobić skan) to wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość str3ight Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 jak juz mow o odpowietrzeniu, znalazlem 2 odpowietrzacze, pod siedzeniem kierowcy i w chlodnicy, gdzie jest 3 i jak sie do niego dostac bo na 100% sa 3. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 gdzie jest 3 i jak sie do niego dostac Przy tylnej nagrzewnicy. Jeśli takowa jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość str3ight Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 jest tylnia na grzewnica, ale jak sie dostac do tego korka, odrkecilem jzu fotele i dalej nie widzialem :/ pewnie jestem slepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Aby dostać sie do odpowietrznika tylnej nagrzewnicy trzeba wejść pod samochód.Odpowietrznik jest przy rurkach doprowadzających płyn do nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czechu35 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Witam.Mam pytanie.Czy zbiorniczek z pomarańczowym korkiem(nissan-serena 2,3D) i długim wlewem jest częścią układu chłodzenia? Czy podczas uzupełniania płynu lub odpowietrzania układu dolewamy do tego zbiorniczka płyn chłodzący do stanu min-max? Prosze o jak najszybszą pomoc! :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Tak. Korek nie musi być pomarańczowy, może być też żółty. Drugie pytanie też tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkajkowski Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 w serenie mam bardzo słabe ogrzewanie. może ktoś mi pomóc jak je polepszyć lub co jest przyczyną. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejbilu Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Przychylam się do pytania kolegi. W moim aucie mam przypadek taki, że ogrzewanie jakoś grzeje jak są obroty powyżej 2000. Poniżej robi się chłodno. Z tego co udało mi się ustalić przyczyn może być kilka: 1. zamulona nagrzewnica 2. pompa wody na wykończeniu - dopiero wysokie obroty wytwarzają odpowiednie ciśnienie aby napełnić nagrzewnicę. 3. zapowietrzona nagrzewnica. W moim przypadku więcej płynu ni cholery wejść w układ już nie chce. 4. Coś czego nie wiem... W związku z powyższym, która z tych opcji jest najbardziej prawdopodobna? I jak wymontować przednią nagrzewnicę? Od strony deski rozdzielczej? Dużo roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 Obstawiałbym zapowietrzony układ chłodzenia (i nie nagrzewnicy, tylko ogólnie układ - gdzieś w układzie powietrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejbilu Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Hej, Ja mam ucięte rurki doprowadzające wodę do tylnej nagrzewnicy. Na wyprowadzeniach jest po prostu założony łącznik żeby się nie lało. Czy przypadkiem bez odpowietrzenia przy tylnej nagrzewnicy możne być problem z odpowietrzeniem całego układu? Dzis/jutro się zabieram za wymontowanie i wyczyszczenie tylnej nagrzewnicy a później podpięcie rurek. Zauważyłem dziwne zjawisko. Otóż ze zbiorniczka regularnie ubywa mi płynu. Z prędkością ok szklanki na 3-4 dni. Podejrzewałem jakieś pocenie się na rurkach więc wlałem specjalny barwnik. Ale wycieku z auta nie mam żadnego. Więc może płyn dostaje się do silnika? Tylko gdyby to była uszczelka pod głowicą to chyba by tego płynu ubywało szybciej, nie? Więc o co chodzi do cholery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jak płyn dostawał by się do silnika, to powinieneś zaobserwować to na bagnecie. Obejrzyj dokładnie przewody od układu. Też miałem kiedyś u siebie coś takiego. Okazało się, że przewód miał uszkodzenie. Było tak małe i niewidoczne, że ujawniało się jak nagrzały się przewody i dosłownie mgiełka wydostawała się i nie było widać wycieku, bo parowało. Po tygodniu jeżdżenia ciągle musiałem dolewać cos około 200-300 ml. W końcu sprawdziłem przewód po przewodzie i doszedłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejbilu Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Heja, A więc czeka mnie leczenie "kanałowe"... i szukanie wycieku na gorąco. Wracając do przedniej nagrzewnicy. Chyba zamontowali mi du*niętą pompę wody. Oto co zrobiłem: Rozłączyłem nagrzewnicę w punktach 2 i 3. Podłączyłem się pod nagrzewnicę i przepłukałem ja w dwóch kierunkach ze zwykłego węża. Woda czyściutka. Następnie dolałem płynu przez odpowietrzenie układu (p. 1) aż pojawił się on u wylotu trójnika. Połączyłem ten wylot z powrotem tak jak w punkcie 2 i zacząłem dolewać płyn aż zaczął się przelewać przez chłodnicę do punktu 3. Połączyłem punkt 3 i dolałem płynu przez korek na full. Włączyłem silnik i na wolnych obrotach zdjąłem zaślepkę odpowietrzenia nagrzewnicy (punkt 4). I teraz ciekawostka. Wyleciało dokładnie tyle płynu ile mieści się na wysokość w wężu idącym od trójnika do korka (punkt 1). I ani krzty więcej! Nie sprawdziłem czy płyn wylatuje na wolnych obrotach przy odłączeniu na przykład punktu 2 (cholernie ciężko schodzą te rurki). Nie sprawdziłem także jak zachowuje się odpowietrzenie na wysokich obrotach. Sprawdzę może jutro. A więc pytanie.. . pompa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Niekoniecznie pompa. Myślę, że dalej macie zapowietrzony układ. Ty i kolega wcześniej. To nie jest takie proste, żeby układ odpowietrzyć. Nie zapominajcie o przewodach przy silniku i korka tam występującego. Skoro nie ma ogrzewania odpowiedniego, to nie ma prawidłowego obiegu płynu, więc pytanie: czy po rozgrzaniu otwiera się termostat, chłodnica i przewody (przy silniku, z przodu - szczególnie przewód od dołu chłodnicy) są tak samo gorące jak inne? Może korki? Raczej skrócenie obiegu o tylną nagrzewnicę nie powinno mieć wpływu na odpowietrzenie, chyba że ktoś nie podpiął powrót tam gdzie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejbilu Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Hmn.. no dobra, walczym dalej. Dolny główny wąż doprowadzający do chłodnicy robi się także ciepły, ale przewody idące do przedniej nagrzewnicy robią się ciepłe szybciej. Także termostat ok. Wskaźnik temp. po nagrzaniu się trzyma temp. równo. Tylko teraz gdzie tą nagrzewnicę odpowietrzyć? Szczerze brakuje mi już pomysłów jak to zrobić. Jutro przegazuję go trochę na zdjętej zawleczce odpowietrzenia nagrzewnicy i zobaczymy. U mnie układ jest dla równowagi rozbudowany o webasto. Na szczęście jest ono bardzo nisko, więc tam raczej nie ma powietrza. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Zawsze do nagrzewnicy idzie szybciej. Dopóki nie otworzy się termostat obieg jest krótki. Na tym etapie dolewaj na maxa przez wąż z czarną zaślepką i do zbiornika wyrównawczego. Potem do chłodnicy przez korek, dalej przez drugi korek przy silniku jest podobny jak przy chłodnicy. Sprawdź dobrze korki. I tak cały czas. To trochę Ci zajmie (jazda, dolewanie, jazda). Po rozgrzaniu delikatnie sprawdź, czy jest płyn w chłodnicy po odkręceniu korka i po odkreceniu korka przy silniku. Sprawdź wszystkie przewody gumowe, połączenia, podokręcaj opaski, wymień na nowe uszkodzone. Odpowietrzenie układu jest naprawdę bardzo trudne. Ktoś napisał tutaj kiedyś na forum, że mechanik poddał się po 2 dniach. Sposobów opisywanych było na forum było kilka. Różnie sobie radziliśmy. Spróbuj wszystkich sposobów. Ja oprócz w/w czynności pompowałem płyn naciskając przewody przy silniku z jednej i drugiej strony, chłodnicy. Zawsze dałem rady, tylko nie zrobisz tego w 15 minut czy pół godziny. Jeszcze raz napiszę sprawdź wszystkie przewody, jeśli któryś nie jesteś pewien to wymień. Przewody nie są drogie, kupowane na metry. Mój przypadek był tak upierdliwy, że 3 miechy walczyłem. Po tygodniu jazdy średnio 300-500 km zapowietrzał mi się. Musiałem dolewać, bo zbiorniczek pusty, ale zapowietrzył się już i na nowo. Dopiero jak znalazłem przyczynę - przetarty delikatnie przewód od spodu przy dolnej części silnika. Jak się płyn nagrzał wyciekał w formie mgiełki i to jeszcze na silnik, także nie było widać wycieku, bo wyparowało. Byłbyś bliżej to bym Ci pomógł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maylo Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Miałem jedną taką usterkę jak kol. Diabeł - lekko przetarty wąż ukł. chłodzenia idący przy silniku. Ocierał się o któryś z pasków i miał bardzo małą dziurkę którą leciała bardzo cienka niewidoczna stróżka płynu. Warto sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.