Gość lolo00 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam! Mam pytanie odnośnie funkcji AUTO w pokrętle napędów. Czy Wy również macie to w swoich Navkach? Jak szybko można jeździć na tej opcji? Domyślam się, że to opcja najlepsza na zimę... Pozdrawiam Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Dotychczas centralny mechanizm różnicowy dostępny był tylko w pathfinderze. Być może masz nowszy model, albo jakąś "lepszą" wersję sprowadzoną z zachodu. Z tego co wiem, to nie ma ograniczenia prędkości przy tej funkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Ograniczenie jest tylko przy reduktorze, żeby silnika nie wywaliło Nie wiem jak to w navce leci, ale jak to jest tylko otwarty centralny dyfer to nie jest najlepiej w zimie. Zaznaczam, że nie wiem jak jest w navce zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Najlepiej jest jeździć z napędem na dwa koła (najbezpieczniej). Funkcja auto dobiera sobie sama jak ma być napędzany samochód (2x4 czy 4x4) w zależności od warunków panujących na drodze (śnieg, deszcz itp.). Przy jeździe 4x4 z tego co pamiętam ograniczenie prędkości jest do 110 kmh. Zajrzyj do instrukcji tam masz wszystko opisane dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 czyli w nowych navarach jest centralny mechanizm różnicowy ? czy kolega faktyczni sprowadził sobie wypasioną wersję z zachodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 ja tam nie slyszalem o navarce ktora nie ma na sztywno spietego centralnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cieniu Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 ja tam nie slyszalem o navarce ktora nie ma na sztywno spietego centralnego... Dokładnie - ja też nie, do tego nie jestem pewien również Patha :!!: Nie sądzę też, aby funkcja auto była tak szybka, żeby działała "na zawołanie", tak, jak to się odbywa przy napędzie ze sprzęgłem haltex np. u VW. poprostu jeździmy na tyle, a jak chcemy 4x4 , to włączamy funkcję do 100km/h i nie przekraczamy tej prędkości. Zresztą przy zbliżaniu się do tej granicy wyraźnie słychać przednią oś i nie sposób to zignorować :!: [ Dodano: Pon 15 Gru, 2008 12:00 ] Ograniczenie jest tylko przy reduktorze, żeby silnika nie wywaliło Nie ma żadnego ograniczenia - jedziesz tak, jak normalnie - wiadomo, że nie przekroczysz np. obrotów silnika. Normalnie idzie około 200 , a na reduktorze wszystko kończy się wcześniej i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Właśnie chodziło mi o to ograniczenie, jakim jest silnik Troszkę niejasno napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 poprostu jeździmy na tyle, a jak chcemy 4x4 , to włączamy funkcję do 100km/h i nie przekraczamy tej prędkości. Zresztą przy zbliżaniu się do tej granicy wyraźnie słychać przednią oś i nie sposób to zignorować :!: W mojej słychać od 40km/h do 160km/h tak samo, czyli normalnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cieniu Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 No to muszę Cię zmartwić - normalnie, to do 100 jest cisza, jak przy tylnym napędzie :/ Jak u Ciebie słychać już od 40, to coś nie gra. Z drugiej strony, jak jeździsz 160 na 4x4 - no to nie ma nic dziwnego :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 No to muszę Cię zmartwić - normalnie, to do 100 jest cisza, jak przy tylnym napędzie :/ Jak u Ciebie słychać już od 40, to coś nie gra. Z drugiej strony, jak jeździsz 160 na 4x4 - no to nie ma nic dziwnego :!: Hehe, nie zmartwiłeś mnie - to już moje 3 auto z tym napędem i wiem jak to działa. Zawsze słychać dołączony przód, ale leciutko - fizyka znaczy swoje. I nic się nie zmienia aż do prędkości o której pisałem. te 100km/h to dla producenta bezpieczne założenie i dlatego takie publikuje, poza tym jeżdżenie ze sztywno połączonymi osiami z większymi prędkościami wymaga trochę wprawy i trzeba wiedzieć co się dzieje. Widziałem już przekoziołkowane navary i na 99,9% wiem co było przyczyną - brak świadomości konstrukcji tego napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość osiemzero Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 zaraz, zaraz, a to nie chodziło o to że do 100 km/h można tylko włączać ten napęd 4x4 a jechać można ile sie chce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ash_One Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 a to nie chodziło o to że do 100 km/h można tylko włączać ten napęd 4x4 tez mi sie wlasnie tak wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Bo tak jest A fakt faktem jazda ponad 100km/h ze spiętymi osiami na sztywno to deczko hardkor. Takie cuś to można sobie jakimś torsenowcem albo subarakiem odstawiać a nie navarą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Grzałem kiedyś na 4H w śnieżycy z Bielska do Katowic z prędkością 120 km/h . Musiałem zdążyć na pociąg żeby odstawić teściową - inaczej zostałaby dłużej. :kosci: Napociłem się ale zdążyłem. Inne samochody jechały wtedy odśnieżonym pasem max 60 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Bo tak jest A fakt faktem jazda ponad 100km/h ze spiętymi osiami na sztywno to deczko hardkor. To się nazywa adrenalinka :one: Takie cuś to można sobie jakimś torsenowcem albo subarakiem odstawiać a nie navarą. Jak się przesiądziesz na D40 to zmienisz zdanie, hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Heh, to ja jak odwoziłem ciocię do Wysowej do sanatorium. Jechałem 70-80km/h po śniegu (nie ubity puch (5-8cm) i na pewnej górce wykonałem piękną hopę. Zeskok niestety nie był tak majestatyczny i mnie postawiło w poprzek drogi. Na szczęście nikt nie jechał i jakoś dziada wyprowadziłem. A głupi, młody człowiek myślał, że jak ma 4x4 to mu nic nie podskoczy. A podskoczyło - ciśnienie :diabel2: Po autostradzie to sobie można i więcej jechać. Najlepszy jest motyw, jak w pewnym momencie wjeżdżasz na kawałek, gdzie jest więcej śniegu. Przyhamowanie o co najmniej 5 km/h gwarantowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.