Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Funkcja AUTO


Gość lolo00
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie odnośnie funkcji AUTO w pokrętle napędów. Czy Wy również macie to w swoich Navkach? Jak szybko można jeździć na tej opcji? Domyślam się, że to opcja najlepsza na zimę...

 

Pozdrawiam Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotychczas centralny mechanizm różnicowy dostępny był tylko w pathfinderze. Być może masz nowszy model, albo jakąś "lepszą" wersję sprowadzoną z zachodu.

 

Z tego co wiem, to nie ma ograniczenia prędkości przy tej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenie jest tylko przy reduktorze, żeby silnika nie wywaliło :D

 

 

Nie wiem jak to w navce leci, ale jak to jest tylko otwarty centralny dyfer to nie jest najlepiej w zimie.

Zaznaczam, że nie wiem jak jest w navce zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Najlepiej jest jeździć z napędem na dwa koła (najbezpieczniej).

Funkcja auto dobiera sobie sama jak ma być napędzany samochód (2x4 czy 4x4) w zależności od warunków panujących na drodze (śnieg, deszcz itp.).

Przy jeździe 4x4 z tego co pamiętam ograniczenie prędkości jest do 110 kmh.

Zajrzyj do instrukcji tam masz wszystko opisane dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w nowych navarach jest centralny mechanizm różnicowy ? czy kolega faktyczni sprowadził sobie wypasioną wersję z zachodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie slyszalem o navarce ktora nie ma na sztywno spietego centralnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie slyszalem o navarce ktora nie ma na sztywno spietego centralnego...

Dokładnie - ja też nie, do tego nie jestem pewien również Patha :!!:

Nie sądzę też, aby funkcja auto była tak szybka, żeby działała "na zawołanie", tak, jak to się odbywa przy napędzie ze sprzęgłem haltex np. u VW. poprostu jeździmy na tyle, a jak chcemy 4x4 , to włączamy funkcję do 100km/h i nie przekraczamy tej prędkości. Zresztą przy zbliżaniu się do tej granicy wyraźnie słychać przednią oś i nie sposób to zignorować :!:

 

[ Dodano: Pon 15 Gru, 2008 12:00 ]

Ograniczenie jest tylko przy reduktorze, żeby silnika nie wywaliło :D

 

Nie ma żadnego ograniczenia - jedziesz tak, jak normalnie - wiadomo, że nie przekroczysz np. obrotów silnika. Normalnie idzie około 200 , a na reduktorze wszystko kończy się wcześniej i już :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu jeździmy na tyle, a jak chcemy 4x4 , to włączamy funkcję do 100km/h i nie przekraczamy tej prędkości. Zresztą przy zbliżaniu się do tej granicy wyraźnie słychać przednią oś i nie sposób to zignorować :!:

 

W mojej słychać od 40km/h do 160km/h tak samo, czyli normalnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to muszę Cię zmartwić - normalnie, to do 100 jest cisza, jak przy tylnym napędzie :/

Jak u Ciebie słychać już od 40, to coś nie gra. Z drugiej strony, jak jeździsz 160 na 4x4 - no to nie ma nic dziwnego :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to muszę Cię zmartwić - normalnie, to do 100 jest cisza, jak przy tylnym napędzie :/

Jak u Ciebie słychać już od 40, to coś nie gra. Z drugiej strony, jak jeździsz 160 na 4x4 - no to nie ma nic dziwnego :!:

 

Hehe, nie zmartwiłeś mnie - to już moje 3 auto z tym napędem i wiem jak to działa. Zawsze słychać dołączony przód, ale leciutko - fizyka znaczy swoje.

I nic się nie zmienia aż do prędkości o której pisałem.

 

te 100km/h to dla producenta bezpieczne założenie i dlatego takie publikuje, poza tym jeżdżenie ze sztywno połączonymi osiami z większymi prędkościami wymaga trochę wprawy i trzeba wiedzieć co się dzieje.

Widziałem już przekoziołkowane navary i na 99,9% wiem co było przyczyną - brak świadomości konstrukcji tego napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jest :D

 

A fakt faktem jazda ponad 100km/h ze spiętymi osiami na sztywno to deczko hardkor.

 

Takie cuś to można sobie jakimś torsenowcem albo subarakiem odstawiać a nie navarą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałem kiedyś na 4H w śnieżycy z Bielska do Katowic z prędkością 120 km/h . Musiałem zdążyć na pociąg żeby odstawić teściową - inaczej zostałaby dłużej. :kosci:

 

Napociłem się ale zdążyłem.

:D

 

Inne samochody jechały wtedy odśnieżonym pasem max 60 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jest :D

A fakt faktem jazda ponad 100km/h ze spiętymi osiami na sztywno to deczko hardkor.

 

To się nazywa adrenalinka :one:

 

Takie cuś to można sobie jakimś torsenowcem albo subarakiem odstawiać a nie navarą.

 

Jak się przesiądziesz na D40 to zmienisz zdanie, hehe :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, to ja jak odwoziłem ciocię do Wysowej do sanatorium. Jechałem 70-80km/h po śniegu (nie ubity puch (5-8cm) i na pewnej górce wykonałem piękną hopę.

 

Zeskok niestety nie był tak majestatyczny i mnie postawiło w poprzek drogi. Na szczęście nikt nie jechał i jakoś dziada wyprowadziłem.

A głupi, młody człowiek myślał, że jak ma 4x4 to mu nic nie podskoczy. A podskoczyło - ciśnienie :diabel2:

 

 

Po autostradzie to sobie można i więcej jechać. Najlepszy jest motyw, jak w pewnym momencie wjeżdżasz na kawałek, gdzie jest więcej śniegu. Przyhamowanie o co najmniej 5 km/h gwarantowane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...