robert1234 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 witam. od jakiegos czasu mam problem z odbijaniem bendixa rozrusznika - tak mi sie wydaje bo na logike tak to wlasnie slychac. piekne "wiiiiiiiiii...." przez ulamek sekundy. oczywiscie nie przy kazdym odpalaniu, ale dosc czesto - 3 na 10 odpalen. mechanikiem nie jestem, ale organoleptycznie brzmi to jakby, albo bendix nie odbil od zebatki i rozrusznik krecil sie z kolem zebabym, albo odbil za szybko i rozrusznik krecil sie sam a nie na kole zębatym. czy od razu leciec z tym do mechanika? czy poczekac na rozwoj wydarzen? jest opcja naprawienia tego w jakis spobob czy od razu trzeba kupic caly rozrusznik? PS. nie wiem ilu z was trzyma maximy pod chmurka zima. dzisiaj temperatura spadla dosc duzo ponizej zera. az bolalo odpalac ja rano. - mnie chyba bardziej niz ja. boli jak cholera. ale co zrobic. PS2. poniewaz zbliza sie sezon zimowy prosze o informacje czy automatyczna skrzynie jakos trzeba rozgrzac po mroznej nocy czy po prostu R,D i dluga od razu po przekreceniu kluczyka. dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 zrób to jak najszybciej bo posypie Ci się rozrusznik, możesz to bez problemu zregenerować albo sam kupując zestaw naprawczy albo oddać komuś do zrobienia. i tak jak mówisz ten odgłos to właśnie nie odbijający bendix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 zrób to jak najszybciej bo posypie Ci się rozrusznik, możesz to bez problemu zregenerować albo sam kupując zestaw naprawczy albo oddać komuś do zrobienia. i tak jak mówisz ten odgłos to właśnie nie odbijający bendix. jaki koszt bylby mniej wiecej tej naprawy? nie przypominam sobie zebym latem mial te problemy. gdzies wyczytalem ze to moze byc jakis smar zamarzajacy w tych okolicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 zrob to jak najszybciej. slyszalem o przypadkach gdzie popsuty rozrusznik pouszkadzal zeby na kole zamachowym i wowczas koszty rosna dziesieciokrotnie (wyjecie skrzyni, nowe kolo zamachowe no i plus regeneracja rozrusznika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 PS2. poniewaz zbliza sie sezon zimowy prosze o informacje czy automatyczna skrzynie jakos trzeba rozgrzac po mroznej nocy czy po prostu R,D i dluga od razu po przekreceniu kluczyka. jaki koszt bylby mniej wiecej tej naprawy? nie przypominam sobie zebym latem mial te problemy. gdzies wyczytalem ze to moze byc jakis smar zamarzajacy w tych okolicach. Czy będzie to skrzynia automatyczna czy manualna przy dużym mrozie należy wziąć pod uwagę, że olej jest w tedy gęsty stawia opory i jego właściwości są w tedy pogorszone. http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12 Nie mógł byś sam wykręcić tego rozrusznika? Zdjąć klemy z akumulatora i kilka śrubek odkręcić. Możliwe, że zabrudził się automat i przy niskich temperaturach przycina się i sprężyna go nie odpycha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 zrób to jak najszybciej bo posypie Ci się rozrusznik, możesz to bez problemu zregenerować albo sam kupując zestaw naprawczy albo oddać komuś do zrobienia. i tak jak mówisz ten odgłos to właśnie nie odbijający bendix. jaki koszt bylby mniej wiecej tej naprawy? nie przypominam sobie zebym latem mial te problemy. gdzies wyczytalem ze to moze byc jakis smar zamarzajacy w tych okolicach. ale co to ma do rzeczy czy było tak latem? olej ci nie leciał z silnika a teraz leci, żarówki działały a teraz masz przepaloną, opony były ok a teraz są łyse. rozrusznik to urządzenie jak każde inne o określonej żywotności w którym w każdej chwili może coś się popsuć. objawy które podałeś to ewidentne objawy szwankującego bendixa, tak jest na początku, później będzie coraz gorzej. ja zawsze jeżdżę do takiej firmy która zajmuje się regeneracją alternatorów i rozruszników. wyciągają mój wkładają taki sam zregenerowany, dostaję gwarancję na 6 miesięcy, płaciłem 300 albo 350zł za rozrusznik do sunny n14 jakieś 2 lata temu i dalej działa bez zarzutu. (cena z Warszawy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Czy będzie to skrzynia automatyczna czy manualna przy dużym mrozie należy wziąć pod uwagę, że olej jest w tedy gęsty stawia opory i jego właściwości są w tedy pogorszone. http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12 to sie zgadza, ale czy skrzynie w takich warunkach trzeba jakos lekko rozgrzac czy od razu D i jedziemy? wczsniej mialem opla z manualem - sprzeglo cierne wiec od razu po zapaleniu jechalem. z tym rozrusznikiem pojade do mechanika. nie mam warunkow pod blokiem zeby zrobic to samemu. jest opcja zrobic to u ojca w garazu ale za daleko zeby jechac. nic to. zobaczymy. dzieki. [ Dodano: Nie 23 Lis, 2008 11:01 ] Nie mógł byś sam wykręcić tego rozrusznika? Zdjąć klemy z akumulatora i kilka śrubek odkręcić. Możliwe, że zabrudził się automat i przy niskich temperaturach przycina się i sprężyna go nie odpycha. PS. w maximie z automatem nie ma problemow z odlaczeniem akumlatora. wiem ze moze zadaje banalne pytania, ale nie zaszkodzi zapytac. chodzi o to czy po odlaczeniu radio z keylockiem odpali, czy odpali komputer, czy nic sie nie rozprogramuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 "...Jeżeli temperatura otoczenia samochodu spadnie poniżej 0 st.C bardzo ważne po uruchomieniu samochodu, przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) jest wstępne rozgrzanie układu silnik-skrzynia. Przy silnikach gaźnikowych ze sterowanym ręcznie układem ssania, oraz układem sterowania automatycznym silnik przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) należy rozgrzać do temperatury umożliwiającej jego pracę przy prędkości obrotowej nie wyższej niż 1000 obr/min.Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów..." http://www.hotfrog.pl/Firmy/Automatyczne-S...se.aspx?id=7585 po odłączeniu akumulatora będziesz musiał wpisać pin do radia. jaki komputer miał by odpalić? PC zamontowałeś sobie w samochodzie? rozprogramuje się zegarek jeżeli takowy posiadasz. ps. jeszcze jedno, osobiście jestem przeciwnikiem rozgrzewania silnika w zimę na postoju. nie mówię że po odpaleniu natychmiast trzeba ruszyć ale jestem przeciwnikiem odpalenia i stania aż silnik nabierze odpowiedniej temp. pracy. rozgrzewać owszem ale z głową. czyli nie wkładać po piździe od razu po odpaleniu tylko do czasu złapania temperatury jeździć delikatnie, wcześniej zmieniać biegi, nie przekraczać jakiejś tam prędkości obrotowej itd. tak samo może być z automatem ale niestety nie użytkowałem automatu w warunkach zimowych na dłuższą metę więc nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 ps. jeszcze jedno, osobiście jestem przeciwnikiem rozgrzewania silnika w zimę na postoju. nie mówię że po odpaleniu natychmiast trzeba ruszyć ale jestem przeciwnikiem odpalenia i stania aż silnik nabierze odpowiedniej temp. pracy. rozgrzewać owszem ale z głową. czyli nie wkładać po piździe od razu po odpaleniu tylko do czasu złapania temperatury jeździć delikatnie, wcześniej zmieniać biegi, nie przekraczać jakiejś tam prędkości obrotowej itd. tak samo może być z automatem ale niestety nie użytkowałem automatu w warunkach zimowych na dłuższą metę więc nie wiem. W skodach audicach i vw, w instrukcji uzytkownika jest wzmianka zeby nie trzymac auta na wolnych na mrozie tylko od razu jechac. Tarcie jest "wieksze" przy niskich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 "po odłączeniu akumulatora będziesz musiał wpisać pin do radia. jaki komputer miał by odpalić? PC zamontowałeś sobie w samochodzie? rozprogramuje się zegarek jeżeli takowy posiadasz. no wlasnie. skad wziasc ten pin? piszac rozprogramowanie komputera mialem na mysli komputer sterujacy skrzynia i silnikiem. jak znam zycie to jest to jakis terownik z pamiecia stala i ulotna. ulotna z reguly sie programuje. z tym ze pamiec ulotna eEprom (chyba tak to sie nazywa) jest podtrzymywana napieciem elektrycznym, lub flash (nie podtrzymywana napieciem). pytam bo moze akurat w maximie taka pamiec jest podtrzymywana napieciem i po jego odlaczeniu jakies parametry szlag trafia. w kazdym razie: czy bezproblemowo mozna odlaczac aku. w maximie z automatem? dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 jeżeli nie masz Pinu do radia nie pozostaje nic innego jak wizyta u dealera nissana z dokumentami od samochodu, oczywiście zakładając że radio jest fabryczne. nie wiem czy takie były w maximach montowane. jeżeli masz niefabryczne i nie miałeś radia z pinem to problem odpada. jeżeli niefabryczne z pinem to z dokumentami od radia do serwisu, jeżeli nie masz papieru a zakładam że nie masz skoo nie masz pinu to są inne wyjścia ale chyba tego nie muszę pisać. żaden komputer nie powinien się rozprogramować, napewno nie sterujący pracą silnika, nie wiem jak ze skrzynią jest ale gdyby tak było to było by to mówiąc kolokwialnie debilne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 objawy które podałeś to ewidentne objawy szwankującego bendixa, tak jest na początku, później będzie coraz gorzej. ja zawsze jeżdżę do takiej firmy która zajmuje się regeneracją alternatorów i rozruszników. wyciągają mój wkładają taki sam zregenerowany, dostaję gwarancję na 6 miesięcy, płaciłem 300 albo 350zł za rozrusznik do sunny n14 jakieś 2 lata temu i dalej działa bez zarzutu. (cena z Warszawy) mam pytanie. czy bendix w rozruszniku w maximie jest w ogole wymienialny? jak tak ogladalem zdjecia rozrusznikow maximy to wywnioskowalem ze chyba nie za bardzo. mial ktos z tym doswiadczenie jakies? dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 w sumie mialem swoj rozrusznik w reku kilkanascie razy ale nigdy nie zwrosilem uwagi czy mozna bendix rozebrac i zregenerowac. nie latwiej kupic nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 kolega nie pytał czy bendix jest rozbieralny bo tak naprawdę niebardzo jest co tam rozbierać tylko czy jest wymienialny, jest jak najbardziej. a na pytanie czy nie lepiej kupić nowy rozrusznik odpowiedź jest chyba oczywista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 kolega nie pytał czy bendix jest rozbieralny bo tak naprawdę niebardzo jest co tam rozbierać tylko czy jest wymienialny, jest jak najbardziej. a na pytanie czy nie lepiej kupić nowy rozrusznik odpowiedź jest chyba oczywista. nic nie wymienialem. bylem u elektromechanika. wyczyscil. wzial 100. mowil ze wszystko jest ok, tylko bylo troche syfu. od tamtej pory pali na dotyk i nie ma dziwnych dzwiekow o ktorych pisalem wyzej. dzwonile do aso z ciekawosci ile u nich caly rozrusznik kosztuje. 1800. idioci no ale jak by nie bylo wyjscia to by trzeba bylo kupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psubrat Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 zawsze jest wyjście - przeszczep od dawcy organów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 tylko po takim szczepie nie masz pewności jak długo pociągnie a płacąc 300-400zł za regenerację dostajesz minimum pół roczną gwarancję a działają bez zarzutu przez następne kilka lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 zawsze jest wyjście - przeszczep od dawcy organów no tylko trzeba szukac dawcy, jezdzic, kombinowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.