Gość Smoła Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam Po raz kolejny podzielę się moim spostrzeżeniami. Tym razem na temat ustawiania geometri zawieszenia. Otóż kożystając z chwili wolnego podjechałem dziś do gościa, który zajmuje się tylko geometrią zawieszenia w celu sprawdzenia jak sprawa wygląda u mnie. Wiadomo idzie zima i szkoda, żeby nowe oponki mi się szybko zużyły. No i co? Wyobraźcie sobie, że moja Micra miała tylko małą rozbieżność kół, coś chyba koło 1mm. Nie wiem kiedy ostatnio była sprawdzana, ale to nie ma znaczenia. Przede mną był koleś z VW Polo z 94r i ten mechanik za NIC w świecie nie potrafił odkręcić jakiejś śruby, którą się ustawia tą geometrię. Męczył się z tym chyba z 15 minut i kazał gościwi jechać do kogoś kto ma palnik i to rozgrzać. A u mnie? Słuchajcie wziął zwykly płaski klucz i bez najmniejszego problemu wszysko poodkręcał. To kolejny dowód na to, że Micry to NAPRAWDĘ ŚWIETNE auta!! I to po 15 latach w przypadku mojej! A Wy jak często sprawdzacie geometrię? Bo ja myślę, że tak średnio co pół roku będę to robił. Tymbardziej, że gość wziął 60zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Smoła to ze u Ciebie odkreciło sie bez problemu moze byc tylko zasługa,ze mechanik ktory to kiedys robił,dobrze czyms to zakonserwowal i dlatego przy odkrecaniu nie bylo problemu.dlugo ta Micra juz jezdzisz??bo albo niedawno miała wymieniane koncowki albo tak jak mowie ktos je dobrze zabezpieczył.ale zgodze sie z Toba w 100 % ze Micry to dobre auta.co do Twojego pytania,to zbierznosc najczesciej sprawdza sie po naprawie zawieszenia.wiec nie ma koniecznosci ustawiania geometrii np. co rok czy co 2 według mnie oczywiscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Ja ustawialem zbieznosc po remoncie prawgo kola i byla na tyle zla ze moje letnie wygladaja tak jak nizej : (kąt nachylenia koła nieregulowalny - efekt wbicia sie w dziure) pomiary po wymianie wachacza i amorka) a oto efekt jazdy przez 3 lata na nieustawionej zbieznosci jako ostrzezenie dla wszystich [ Dodano: Nie 23 Lis, 2008 10:53 ] Ahaa jezeli ktos wymienia gałki to niech zainwestuje w drozsze... te tanie mi sie rozlecialy po paru tysiacach... Teraz mam te drogie i juz 20tysiecy na nich + ta dziura i bez luzu sa [ Dodano: Nie 23 Lis, 2008 10:54 ] Najlepsza i najdokladniejsza jest zbieznosc komputerowa niezly bajer robia normalnie matrixa heheh [ Dodano: Nie 23 Lis, 2008 10:55 ] a no i ja zplacilem 50zl z VAT na fakture Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 mariusek jestem po wymianie końcówki drążka skrętnego z prawej strony, ale u mnie nie było problemu z odkręceniem śrub przy obu kołach. Może rzeczywiście ktoś to dobrze zakonserwował. Autkiem jeżdżę dokładnie od 13 listopada AD 2007 i zrobiłem nim już 27kkm. Teraz dowiedziałem się że muszę wymienić lewą gałkę, bo mam na niej luzy, ale to po nowym roku sobie zrobię. borciuch1964, a te droższe gałki to ile kosztują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 tansze NO NAME byly po 14zlotych sztuka nie bylo opakowania sama folijka na nich rozsypaly sie w polowie zimy jakos tamtej lub wczesniej <duzo jezdzilem> a te porzadne trafilem za tyle co na zalaczonym obrazku wszystko trzymam co wymienialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.