Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Szarpanie podczas palenia Primery 2.0D


Gość MIroslavv1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MIroslavv1

Witam wszystkich zwracam sie z prośba o porade badz jakimiś wskazówkami otóż jak zapalam auto na mrozie po nocy to nierówno zapala a po zapaleniu słychać jak przez moment silnikem zrywa i po chwili wszystko jest w pozadku gdzie moze byc przyczyna świece sprawdziłem są ok. byłbym wdzieczny za jakie kolwiek wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zwracam sie z prośba o porade badz jakimiś wskazówkami otóż jak zapalam auto na mrozie po nocy to nierówno zapala a po zapaleniu słychać jak przez moment silnikem zrywa i po chwili wszystko jest w pozadku gdzie moze byc przyczyna świece sprawdziłem są ok. byłbym wdzieczny za jakie kolwiek wskazówki.
Jeśli świece są dobre to na drugim miejscu masz do sprawdzenia filtr paliwa jeśli dawno był nie wymieniany to może być przyczyna twoich problemów ,o zimowej ropie nie wspominam bo to przy spadkach temperatury jest jasne jak słońce ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam swoją jedynie ze starym olejem tak wszystko new. Wtryski robione, świeczki sprawdzone, filtry wymienione, rozrząd i przepływka też. Pompa po regulacji dawki paliwa. Też przez jakieś 15-20 sekund kłapie po odpaleniu. Nie dymi.

Może w tym oleju tkwi problem u mnie. Czasem kontrolka gaśnie dopiero po 3-5 sekund przy uruchomieniu rannym, potem już nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D To chyba standard, u mnie też "kłapie". Próbowałem delikatnie przegazować, ale nic to nie zmienia, po odpaleniu zimnego silnika po prostu czekam z pół minuty na wolnych obrotach zanim ruszę, wszystko w tym czasie się normuje. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

a może masz nie wyregulowany zimny rozruch przy okazji też

reguluje się z tyłu za pompą

Jak jest ok to na zimnym silniku powinna być widoczna szczelina ok 3-4 mm od śruby regulacyjnej biegi jałowe.

 

napisz jakie masz obroty po rozruchu i po ok 30 sekundach - powinny wzrosnąć ok 900-1100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu nie łapie na wszystkie cylindry, miałem podobny objaw w innym silniku deisla troche wiekszym:) ale tez 4 cylindrowym problem tkwi w tym ze paliwo nie jest dobrze rozpylane przez wtryskiwacz i nie dochodzi na poczatku do samozapłonu...a po chwili juz odpala wszystkie ''gary'' jest to przyczyna układu pompa-Wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jakie masz obroty po rozruchu i po ok 30 sekundach - powinny wzrosnąć ok 900-1100

 

Ale w Dieslu 900-1100 obrotów ?? to chyba za dużo ... jak ja pale swojego to jest tak 750 i to ta optymalna granica biegu jałowego.

 

Co do odpalania myślę, że to tak jak kolega wyżej napisał nie pali na wszystkie gary, bo u siebie w pracy jeżdżę spycharką DZ-27s stary rzęch ale to nie istotne i tam wiek robi swoje, że wtryski i pompa są rozregulowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zwracam sie z prośba o porade badz jakimiś wskazówkami otóż jak zapalam auto na mrozie po nocy to nierówno zapala a po zapaleniu słychać jak przez moment silnikem zrywa i po chwili wszystko jest w pozadku gdzie moze byc przyczyna świece sprawdziłem są ok. byłbym wdzieczny za jakie kolwiek wskazówki.

Luzy w pompie paliwa spowodowane normalnym zużyciem eksploatacyjnym. Czyli zbyt małe ciśnienie.

Też tak mam. Regulacja pompy nie pomaga, wymiana końcówek wtrysków też. Wiecie co pomogło?

Zwiększenie gęstości paliwa po przez dolanie oleju rzepakowego. Z tym, że w mrozy lepiej uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72
Ale w Dieslu 900-1100 obrotów ?? to chyba za dużo ...

te obroty dotyczą tylko rozruchu.

Jak zapalam mam zz 800 potem rośną do 1100 w ciągu ok.30 sek (tak działa prawidłowo ustawiony zimny rozruch) i jak już jest cieplejszy po ok 3-4 minutach już są normalne obroty w granicach 650-750 u mnie.

 

ps. to że szarpie to może być też nieprawidłowo ustawiony wtryskiwacz. ciśnienie

dla używanego wtrysku powinno być 127-133 bar (z tego co pamietam) jak jest inne to wczesniej podaje lub póżniej niż inne wtryski paliwo i nierówno pracuje, czasem nawet wali głośno - ale także na ciepłym silniku też, tyle że ciszej

 

ps.2 podeśle zdjecie sruby jutro ;)

 

[ Dodano: Pon 01 Gru, 2008 21:35 ]

Zmiana%20rozmiarupompa%201.jpg

czerwone strzałki pokazują śruby gdzie sie reguluje nie trzeba regulować wszystkich

chyba ta co jest w pionie jest najwazniejsza.

 

Zmiana%20rozmiarupompa.jpg

niebieska strzałka > tam sie reguluje

 

a na tym zdjeciu:

Zmiana%20rozmiarupompa3.jpg

tam gdzie jest czerwona strzałka tam ma być przerwa z ok 2-4 mm - jak silnik jest zimny

Jak sie go uruchomi to zimny rozruch przesuwa manetkę do zderzaka i obroty są juz stałe czyli tyle ktos tam sobie ustawi 600-800 np

 

nie mam takiego zdjecia pod reką co by było widać tą przerwę jak wygląda na pompie ale mysle że dacie rade w regulacji :)

Zmiana%20rozmiarupompa11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majster51

apropo cisnienie na wtryskach ja w pewnym deislu wolnossacym o duzej pojemnosci (7.0) i zwiekszyłem cisnienie na wtryskach i teraz przy maxymalnym obciązeniu ze silnik poprostu ''staje'' nie ma zadnego dymka z rury i ma odpowiednia moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...