Gość kaktusiorr Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Mechanik odwozi mi auto(K11 '94) po wymianie skrzyni..i centalnie przed moim domem auto mu gasnie. Jechal prawie 100km do mnie i bylo ok. Po chwili zapala, ale ma napiecie 10,5V (mam zamontowany wskaznik). Pierwse co zauwzylem, gdy wysiadal z auta(byl wieczor) to to, ze po wyjeciu kluczyka ze stacyjki kontrolka(dioda) od alarmu lekko jarzy....a zawsze byla czarna do momentu uzbrojenia alarmu. Czy to moze byc jakies przebicie gdzies w elektryce auta? ze na OFF dioda swieci a przy wlaczonym napiecie gdzies ucieka?? Naladowalem akumulator w domu, mial ok 12V, podpinam do klemow...sprawdzam...12V...po przekreceniu kluczyka od razu idzie w dol :/ Poczytalem na tym forum, ze pobor pradu powinien byc minimalny (tyle co np. pobiera zegarek w liczniku)w aucie bez wlaczonej stacyjki...a ja mam prawie 0,5A poboru! (sprawdzane na minusie ). Co gorsze....zegarek mi wlasnie nie dziala gdy wylacze stacyjke...a gdy wlacze silnik, to tez dopiero jak mu depne na gaz. Wtedy zapala sie dmuchawa dopiero (jesli wlaczona, swiatlo w suficie i podswietlenie kokpitu) CUDA! Wylaczylem alarm calkowicie to auto nie odpala, wiec juz przynajmniej wiem, ze mam Micre z Immobilazerem (sic!) Ok. ..alarm wlaczony na kablach ale wylaczony kluczykiem...wyciagnalem radio, wylaczylem ogrzewanie i dmuchawe...sprawdzilem bezpieczniki..wszystko ok....a to, co moglo w srodku robic zwarcie wyeliminowane Wiec co to moze byc?? Rozumiem, ze alternator moglby byc...regulator napiecia np.(ma autoregulator, czy zwykly jak w maluchu?) mostek lub cos....i nie daje ladowania...a zawsze bylo 13.8V (odczyt z czytnika zamontowanego na stale)....a teraz po prostu idzie napiecie w dol. Ale skad to jarzenie sie diody alarmu, gdy powinna byc OFF?? Moze byc tak, ze mechanik cos szarpnal jak wyciagal skrzynia? Wypinal tylko wtyczke od wstecznego....ale wsteczny dziala, wiec jestem glupi Mam ochote podpalic to auto....bo ceny tu sa niemilosierne za serwis. Wymiana skrzyni na taka ze szrotu(swiezo wyciagnieta z auta o znanym przebiegu i sprawdzona) to prawie 400euro calosc... ...a teraz elektryka, ktora sama w sobie jest gorsza do diagnozy Co moge zrobic, poza tym, ze wozic 2gi akumulator w bagazniku (co teraz robie) Gdzie szukac przyczyny? Dzieki za ew porady od elektromechanikow zwlaszcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 jak ci sie jarzy kontrolka to centralka od alarmu ma zwarcie u mnie powodem byla woda ktora przeciekala z rynienki pod szyba prosto na centralke. Gdzies napewno masz spiecie jeszcze poza tym. A jak wypniesz alarm calkowicie od zasilania caly to nadal ciagnie zasilanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktusiorr Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 jak wypne alarm, to nie wiem, nie sprawdzalem jaki jest pobor...ale fakt, ze jak wypne calkiem, to jechac nie moge nigdzie, bo nie odpala (immob.) Zapomnialem jeszcze dodac, ze na liczniku poza zegarkiem, nie swieca wcale zarowki od 'oleju' oraz 'baterii' po przekreceniu stacyjki w 1 pozycje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 o kurde... masakra. Hm to cos sie stalo z jakims czyms nie wiem jak to sie nazywa to sa takie jakby bezpieczniki pod maska w unie takie cos sie dzialo koledze cos przelutowali kolo akumulatora wymienili szczotki i przekaznik i jak reka odjal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Zapomnialem jeszcze dodac, ze na liczniku poza zegarkiem, nie swieca wcale zarowki od 'oleju' oraz 'baterii' po przekreceniu stacyjki w 1 pozycje To może tak: 1) zegarek powinien działać zawsze, a być podświetlony tylko przy zapalonych światłach. 2) kontrolki ładowania i oleju powinny świecić na stałe tylko w pozycji kluczyka, przy której silnik pracuje (druga pozycja) przy wyłączonym silniku. Szukaj zwarcia w skrzynkach pod maską i ich okolicy, szczególnie dokładnie obejrzyj wiązki w okolicy skrzyni - mógł coś mechanik nadszarpnąć przy wyciąganiu skrzyni i nawet nie zauważyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktusiorr Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 No wlasnie wiem, jak to dzialac powinno, a ze nie dziala, to dlatego za cholere nie wiem, co to jest. Ide do auta, poki jeszcze jasno i sucho :/ moze cos znajde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Ja podam przyklad mojego ojca sprzed kilku lat. Golf 4 kupiony z salonu nowka,zaraz potem w promocji montuja mu w tym samym salonie/serwisie VW nieoryginalne radio i glosniki oraz alarm. Od tego czasu mija niedlugi czas a aku calkowicie sie rozladowuje(aku Bosch)!!Po wielu bojach i obserwacjach ojciec pojechal wymontowac alarm i od tej pory wszystko juz dziala idealnie,alarm gdzies robil zwarcie czy cos ze ciagnal prad przez caly czas i to nie tak jak w stanie czuwania tylko wystarczajaco duzy ze powodowal te problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 masa miedzy silnikiem a karoseria. sprawdz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktusiorr Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Co do alarmu, ten byl montowany 2lata po produkcji auta...i dzialal non stop, wiec samo z siebie, tym bardziej podczas jazdy, bez deszczu, przy temp. ok 7st C nic sie stac nie powinno, tym bardziej ze auto bylo juz zagrzane bo ok 100km zrobilo. Tak wiec to nie kwestia tego, ze ktos zamontowal audio, czy nowy sprzet....bo auto wyposazylem rok temu, zreszta robilem to samemu, wiec wiem ze wszystko jest ok. Zreszta wyeliminowalem to tez. Co do masa pomiedzy silnikiem a buda....hmmm....jak to sprawdzic?.....silnik nie byl ruszany, tylko skrzynia......przed moze godzina odpalilem go na chwile, zeby sprawdzic, czy akumulator trzyma....od wczoraj zeszlo ok 0,4V (w trybie pracy silnika). Jutro przyjedzie mechanik, to bedzie szukac....mnie to coraz bardziej wyglada na jakies przebicie lub zwarcie.....bo sam alarm nawet po wyjeciu kluczyka miga dobrze(kontrolka)...czyli reaguje prawidlowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 przyloz jedna sonde miernika do minusowej klemy a druga do np pokrywy zaworowej. ale najpierw oczysc troche miejsce gdzie bedziesz mierzyl, ustaw miernik na przejscie i zobacz jaki masz opor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktusiorr Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Okazalo sie, ze faktycznie byl problem przy skrzynce obok akumulatora...normalnie cuda sie zaczely dziac pozniej, znikly swiatla, stacyjka zaczela brzeczec...awaryjne nie dzialaly...i wlasnie za ich pomoca udalo mi sie odnalezc przyczyne wszystkiego. Dziekuje za dobre rady...na szczescie obylo sie bez wymiany alternatora pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 NO widzisz obiawy miales takie same jak w unie kolgi jak pisalem wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.