Gość MonteChristo Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Witajcie kolezanki i koledzy. Jak sytyacja na drodze jest to kazdy widzi. Ja osobiscie opony jeszce letnie , ale w tym tygodniu zakupie. ALE! TU MOJE PYTANIE. wracajac wczoraj wieczorem (-3 st C) szklanka na drodze.i teraz. Przy kazdym nawet lekkim hamowaniu ABS sie wlaczal nie pozwalajac przychamowac, ja wiem ze nie pozwala blokowac kol, ale zr az tak ??? 2. rzecz. kilka zakretow i na kazdym zakrecie pokazuje sie samochodzik z 2 zmijkami, z tzw. poslizg chyba pokazuje. I po kilku takich cudach, hamowaniach i zakretow z lekkimi poslizagmi (nie wymuszanymi), ESP pokazał na plycie OFF, i caly czas sie zaswiecil smochodzic z scigajacymi go zmijami . Lekko sie zdziwilem, nawet sie zatrzymalem, wylaczylem silnik, i zaplon. Ruszylem ale po kilku znow zakretasach i hamowaniu z WYJACYM ABSem znow sie ESP OFF i goniace zmije moje auto !!. Nie wiem co o tym myslec. Czy tak to ma dzialac, czy ktos moglby wytlumaczyc ? Pozdrawiam. bede wdzieczny. Model t30 2006 2,2 DCI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krynio72 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 czesc, w piatek wieczorem wracalem z Kaszub do domu. Mialem wlaczone eps i tryb auto. Szklanka taka, że na jednym z grupowych postojów po wyjsciu z auta musialem sie trzymac drzwi zeby nie wywinac orla. Jadac ok 10km/h w kolumnie przestraszonych kierowcow w pewnym momencie auto zaczelo mi zeslizgiwac sie z drogi w strone rowu, dodalem gazu i udalo sie uniknac zlego. Jednak auto zachowywalo sie na lodzie bardzo niefajnie. Mialem wrazenie, ze nie mam żadnego panowania nad nim. Zapialem tryb 4wd i wylaczylem eps. Dopiero teraz poczulem, ze auto jedzie tam gdzie chcialem. Chociaz predkosc oscylowala w granicach 5-15 km/h. Teraz zasadnicze pytanie, czy ESP na lodzie moze zglupiec powodujac dziwne zachowania samochodu? W momencie kiedy slizgaja sie w sumie wszystkie kola wylaczenie tego systemu ma sens, czy moze sie mysle? Praktyka pokazala ze chyba moje rozumowanie bylo wlasciwe. PS. Takiej szklanki nie widzialem nigdy wczesniej. Mimo, że jezdze od 16 lat. Na zdjęciu akcja miejscowych koło Żukowa, wysypali na środek drogi wywrotkę żwiru i rozsypywali go po okolicy. BRAWO! A w radiu służby chwaliły się czujnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nbx Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 T31 mam od tygodnia, ale wcześniej miałem Forda C-Max i w 3 lata zrobiłem ponad 100k km. Auto miało ABS i zdarzało mi się jeździć w naprawdę trudnych warunkach (np. 6,5 godz z Wawy do Bydgoszczy, gdzie normalnie jedzie się spokojnie 3,5-4h). Wcześniej ponad 6 lat jeździłem różnymi Astrami zawsze z ABS. Uważam, że na lodzie ABS działa jak działa, czyli nie daje jednak panowania nad autem. Na lodzie nie pomoże NIC z wyjątkiem naprawdę spokojnej i ostrożnej jazdy i dużego opanowania w użyciu gazu i hamulca. Zazwyczaj poniżej 40km/h. Zimówki pomagają na śniegu, ale na lodzie - nie wydaje mi się żeby wiele zmieniały. Na lodzie to raczej łańcuchy mogą się przydać ale bez przesady. Nie mieszkamy w Alpach Co do ESP to nawet instrukcja zaleca, żeby w jeździe na śniegu, czy w piachu odłączać, bo ESP dławi przepustnicę i hamuje kółka jak uzna za stosowne (o ile dobrze rozumiem ten system). Przy jeździe na lodzie może być podobnie. Chociaż się slizgasz to jednak kółka kręcą i auto może ciągnąć tam, gdzie chcesz. Szczególnie jeśli włączy się 4WD lock. Nie wiem ile kolega MonteChristo po tej szklance zasuwał, ale jak na moje to mi się zdaje, że jednak za szybko ABS, ALSB, ESP, 4WD, zimowe opony i te wszystkie inne systemy nie zwalniają nas od myślenia i dostosowania się do tego, co nam nasze auto podpowiada. Fajnie, że to wszystko mamy. Czasem naprawdę może uratować tyłek, ale jak przesadzimy to spotkanie z przydrożnym drzewem na pewno nie będzie przyjemne. I nie, żebym się czepiał, bo też czasem mnie ponosi, ale tak mi po prostu wygląda z opisu. ESP się pewno wyłączył jak się zmęczył. To też jest trochę opisane w instrukcji kiedy to się zdarza. Aczkolwiek nie wiem, czy w T30 tak samo jak w T31. Ale sądzę, że nie ma wielkich różnic. Chyba, że się tak zmęczył, że trzeba jechać do serwisu, ale wtedy raczej po wyłączeniu silnika nie wróciłby szybko do stanu używalności. Pozdrawiam, M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Panowie, no bez przesady Nie jestem napalonym nastolatkiem ale starym rowniez nie jestem . Jechalem po lodzie w granicach 50 - 60 km/h. kazdy zakret ESP hamowalo sobie tam ktoryms kolem. Ogolnie to ok 30 minut takiej jazdy. 12km. Nie zebym specjalnie ale przeciez jak mamy system ktory ma pomagac to niech pomaga, a nie przeszkadza. A moze po prostu ja nie potrafie z nim jezdzic. w sumie mam X-a od 3 miesiecy. wczesniej i rownolegle toyota, a ona jest juz przeze mnie dobrze wyczuta, fakt ze ktotsza, mniejsza itp... Podsumowywujac, jadac dzis do pracy, ESP tylko poczul ze jest slisko, to od razu sie odlaczyl i 2 glizdy scigaly moje auto, nawet potem jadac po asfalcie nie zniknely kontrolki . Nie wiem co o tym sadzic, jutro jade do serwisu. 2 rzecz, nie jestem niedzielnym kierowca, ale jednak w trybie auto auto(WD) moze nas oszukac, lepiej na sliskiej nawierzchni zapinac LOCK. W weekend pojezdze troche po sniegu jak jeszcze bedzie lezal. Dzieki za podpowiedzi. P.S. jezdze jeszcze na letnich oponach !!opony w garazu leza ale felg jeszcze nie mam . [ Dodano: Pią 28 Lis, 2008 07:45 ] JUZ WSZYSTKO JASNE przy tych moich harcach na lodzie wpadlem w dziure, i skrzywil mi sie drazek kierowniczy, co spowodowalo skercenie kola kierowniczego, a ze czujnik od esp jest w kole kierowniczym caly czas pokazywal poslizg, a fizycznie go nie bylo i system go odlaczyl, koszt wymiany drazka to 470 pln makabra ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojjtas Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Cześć, Mam pytanie odnosnie mojego X-Traila 2004, 2,2cdi. Kiedy i w jakim trybie napędu dziala ESP? Kiedy wlączyć auto, czy wtedy więcej spali. Kiedy wlączyć 4x4, czy wtedy nie dziala ESP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Cześć, Mam pytanie odnosnie mojego X-Traila 2004, 2,2cdi. Kiedy i w jakim trybie napędu dziala ESP? Kiedy wlączyć auto, czy wtedy więcej spali. Kiedy wlączyć 4x4, czy wtedy nie dziala ESP? Lock zapinasz w zlym terenie lub na szklance a wtedy najwyzej pojedziesz 40/godz, mozesz szybciej ale i tak ci sie lock wylaczy autoamtycznie, na b. sliskim lepiej wylaczyc ESP, zreszta tak samo mowi instrukcja. Na auto i lock bedziesz wiecej palil - oczywiscie ze tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RAQ6 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Witam. A gdzie się ESP wyłącza, i czy wszystkie X-y je mają bo coś nie kojażę na desce żadnego guziczka Mój X jest z 2002r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Mam nieodparte wrażenie że X tzw. T30 nie miały ESP. No chyba że super wypasione wersje. Opieram się na własnych doświadczeniach, ale jeśli jestem w błędzie niech ktoś reaguje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidek Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 A gdzie się ESP wyłącza, i czy wszystkie X-y je mają bo coś nie kojażę na desce żadnego guziczka Mój X jest z 2002r. Włącznik ESP w T30 jest obok przycisku do regulacji lusterek zewnętrznych, pod deską rozdzielczą. Mam nieodparte wrażenie że X tzw. T30 nie miały ESP. No chyba że super wypasione wersje. Opieram się na własnych doświadczeniach, ale jeśli jestem w błędzie niech ktoś reaguje. U mnie jest - wersja niezbyt wypasiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojjtas Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Mam pytanie po co mi ESP? [ Dodano: Pią 12 Gru, 2008 14:16 ] Czy ktos moze przysac mi fragment instrukcji po polsku lub po angielski dotyczący użycia ESP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Dzidek to może z innej beczki. Bardziej chodziło mi o T30 w pierwszej wersji czyli do marca 2003r, tj. auta z silnikiem 114KM. Ja mam taki model i przy lustrach nic nie ma. Wersja Sport. Zatem może ESP zaczynał się wraz z erą silników 136KM - DCI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RAQ6 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dzidek to może z innej beczki. Bardziej chodziło mi o T30 w pierwszej wersji czyli do marca 2003r, tj. auta z silnikiem 114KM. Ja mam taki model i przy lustrach nic nie ma. Wersja Sport. Zatem może ESP zaczynał się wraz z erą silników 136KM - DCI. Według instrukcji ja mam silnik 100KW i nie mam pod lusterkami żadego wyłącznika, ale ciotka w passacie ma ESP i nie ma wyłacznika. Może dopiero w późniejszych wersjach jest wyłącznik. Swoją drogą to jak sprawdzić czy w samochodzie jest ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojjtas Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Cześć, Mój 2,2cdi, 2004 elegance tez nie ma wylącznika ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 jedzcie na jakis parking i sie poslizgajcie troche. W poslizg i nic nie rob, zobaczysz czy bedzie dalej auto lecialo w poslizgu czy zmieni sie tor jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.