Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] opony, ścinają sie od środka


musashi84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanko zauważyłem że ścina mi opony letnie przednie od środka????wcześniej miałem rozmiar 175 R16 i z nimi było wszystko wporządku,od czasu gdy założyłem 185 zaczęło mi je zcinać od środka,jaka jest tego przyczyna??zły dobór szerokości??Pomocy,Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinmaniek
oki dzięki sprzawdze to, a wiecie może jaki jest odpowiedni rozmiar opon zimowych na felge 14 do primki?? i od jakich aut np pasują felgi do primery??Pozdrawiam

 

u mnie w drzwiach kierowcy na tabliczce podali 185/14 myślę że masz tak samo felga do tego szeroka na 5,5 cala i wszystko pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie masz w negatywie i dlatego ścina opony od środka. jak koledzy wyżej napisali, jedź na sprawdzenie geometrii i ewentualne ustawienie bądź wymianę podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki dzięki sprzawdze to, a wiecie może jaki jest odpowiedni rozmiar opon zimowych na felge 14 do primki?? i od jakich aut np pasują felgi do primery??Pozdrawiam
Orginalne według katalogu do P-10 są opony o rozmiarze 175/70/R 14 inne rozmiary to zamienniki mniej lub bardziej udane...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

Koła masz za bardzo do środka

1- albo na stacje do regulacji

2- albo sam podkreć (tylko w dobrą stronę) by koła sie rozeszły na zewnątrz

1,5-3 pełne obroty.

Powinno sie wtedy poprawić też odbijanie kierownicy po skrecaniu, bo pewnie teraz jest z tym srednio :)

 

ps. ja ustawiałem samemu przy pomocy teleskopowej cienkiej rurki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KevinTworog

po pierwsze musashi84 takich opon jak 175 R16 jeszcze w życiu nie widziałem. A od środka może ci zbierać opony bo masz złe kąty (auto sie troche rozjechało) i jest to nie do ustawienia w P10. Chyba że kupiłbyś górne mocowanie amorka z regulacją co nie jest zbyt takie i w polsce nie do kupienia.

A jeđli chodzi o opony to zależy od wersji silnikowej ty masz 2,0 więc oponki 185/65/14 lub zamiennik 175/70/14, w GT jest 195/60/14.

Więc jak zaczęło ci zbierać opony od środka to trzeba się przyzwyczaić ja w swojej też tak mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

Mniek na 95 % jest odwrotnie mam 2 oponki tak zjechane w piwnicy zaraz zejde sie upewnić czy od zewnątrz na pewno.

Kewin... opon nie powinno drzeć z jednej strony nigdy

jak samochodu nie ściąga na boki to jest git, pochylenia zwrotnicy nie regulujesz bo nie można, zostaje tylko zbierzność.

 

 

Musashi.. zrób tak:

koło mocno w prawo

klucz 2 szt 19, szczupak i

zanzacz pisakiem na drążku kierowniczym pozycje - przód auta

polużnij nakretkę kontrującą pomiedzy drążek kierowniczy-koncówka drążka

wkreć 2 obroty (patrz na ślad pisaka) drązek w koncówkę drążka- koła sie rozejdą na zawnątrz

i zakonrtuj nakretkę

 

można to zrobić bez kanału zaglądjąc pod nadkole

chyba ze jechać na zbierzność 80 zł regulacja :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KevinTworog

jeć na zbieżność ale elektroniczna to ci wszystko wykaże, zmierzą ci tez kąty pochylenia kół

 

[ Dodano: Sro 26 Lis, 2008 06:21 ]

samą zbieżność jak znasz troche matematyke to ustawiesz sobie w domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niezłe ceny w Szczecinie macie. W Lublinie taka impreza 30 a bez kwita 20 ale to dla stałej klienteli

Po pierwsze to trzeba sprawdzić luzy na drążkach i zawieszeniu, bo tak to można sobie pokręcić, ale jeszcze gorzej niż jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie bardzo rozumiem po co powielać po 10 razy te same posty? było napisane na samym początku czego to wina i co trzeba zrobić i naprawdę nie ma sensu po raz enty tego samego powtarzać. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>KevinTworog< jeszcze nie słyszałem ze jest coś nie do zrobienia albo nie do kupienia. ;)

Musisz zrobić dokładnie tak jak napisał >heineken72< tylko nie do końca ;)

bo opony zbiera ci od środka czyli są rozbieżne, musisz gałkę wykręcić na zewnątrz o te obroty.

Ale na początek sprawdź czy gałki nie są do wymiany bo regulacja mija sie z celem.

Pozdrawiam

Warto sprawdzić tez sworznie i wahacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masło maślane polane maślanką.

Sądzę że zostało wszystko powiedziane tak jak zauważył Bujany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...