Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] i [N16] Problem z zaciskami hamulca


Gość pikuas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem ze po roku odpalilem moja Almere '99 1.6 benzyna z ABSem i okazalo sie ze trzeba wymienic zacisk hamulca-lewy tył.

Niestety nigdzie nie mogle go znaleźć. Paradoksalnie do Almery N16 jest ich pod dostatkiem i stad moje pytanie czy taki zacisk bedzie pasowal? Moj mechanik nie potrafil mi na to pytanie odpowiedziec niestety a ja jestem zupelnie zielony jesli chodzi o wiedze na temat czesci samochodowych ;)

Bede wdzieczny za wszelkie rady i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam taki problem ze po roku odpalilem moja Almere '99 1.6 benzyna z ABSem i okazalo sie ze trzeba wymienic zacisk hamulca-lewy tył.

Niestety nigdzie nie mogle go znaleźć. Paradoksalnie do Almery N16 jest ich pod dostatkiem i stad moje pytanie czy taki zacisk bedzie pasowal? Moj mechanik nie potrafil mi na to pytanie odpowiedziec niestety a ja jestem zupelnie zielony jesli chodzi o wiedze na temat czesci samochodowych ;)

Bede wdzieczny za wszelkie rady i pomoc.

A co takiego się stało ,że trzeba go wymienić.W wielu wypadkach regeneracja jest dużo tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko stalo ponad pol roku, nikt nim nie przejezdzal, padl akumulator i wlasciwie jak juz wszystko zostalo zrobione zeby odpalil to okazalo sie ze hamulec nie zwalnia. Jakos dojechalem na zacisnietym hamulcy do serwisu (na szczescie calkiem blisko) i tam mechanik powiedzial ze moze sie podjac regeneracji ale nie daje glowy ze zarejestruja samochod :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cóż takiego jest w zacisku hamulcowym że nie nadaje się do regeneracji? Wyciągnąć zacisk, wykręcić tłoczek, zobaczyć w jakim stanie są uszczelki ewentualnie wymienić tą główną co utrzymuje tłoczek i przeciwkurzową, nasmarować tłoczek odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych, złożyć całość zwracając uwagę na to żeby tłoczek się lekko kręcił i tyle filozofii. Być może nawet nie będzie konieczności rozbierania zacisku, czyli wyjmowania tłoczka - może wystarczy go przesmarować i rozruszać. Oczywiście po całym zabiegu należy odpowietrzyć układ. Uszczelki kupisz np w Intercars, dobrze jest znać średnicę tłoczka.

Warto też sprawdzić linkę ręcznego - nawet jej minimalne niedomaganie może być przyczyną twoich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie :) odpalilem almerke w celu podjechania do rejestracji bo juz byl miesiac spoznienia. Stala na chodniku przed domem "pod chmurka", reczny byl zaciagniety, alarm uzbrojony i moja glupota ze nim nie przejezdzalem od czasu do czasu :/

 

serio nie znam sie na samochodach za dobrze ale dzieki za rady. jutro podjade gdzies indziej zeby to zrobili bo moze rzeczywiscie ten spec jakis ulomny jest ze nie chce robic tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie :) odpalilem almerke w celu podjechania do rejestracji bo juz byl miesiac spoznienia. Stala na chodniku przed domem "pod chmurka", reczny byl zaciagniety, alarm uzbrojony i moja glupota ze nim nie przejezdzalem od czasu do czasu :/

 

serio nie znam sie na samochodach za dobrze ale dzieki za rady. jutro podjade gdzies indziej zeby to zrobili bo moze rzeczywiscie ten spec jakis ulomny jest ze nie chce robic tego

 

do jakiej rejestracji jeżeli pisałęś że samochód jest Twój? 2 sprawa to do rejestracji samochód nie musi być na miejscu a już napewno nikt Ci hamulców nie będzie sprawdzał no chyba że Pani kasjerka z Urzędu Gminy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A cóż takiego jest w zacisku hamulcowym że nie nadaje się do regeneracji? Wyciągnąć zacisk, wykręcić tłoczek, zobaczyć w jakim stanie są uszczelki ewentualnie wymienić tą główną co utrzymuje tłoczek i przeciwkurzową, nasmarować tłoczek odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych, złożyć całość zwracając uwagę na to żeby tłoczek się lekko kręcił i tyle filozofii. Być może nawet nie będzie konieczności rozbierania zacisku, czyli wyjmowania tłoczka - może wystarczy go przesmarować i rozruszać. Oczywiście po całym zabiegu należy odpowietrzyć układ. Uszczelki kupisz np w Intercars, dobrze jest znać średnicę tłoczka.

Warto też sprawdzić linkę ręcznego - nawet jej minimalne niedomaganie może być przyczyną twoich problemów.

 

Przyczyną zapiekania się zacisków są wżery na tłoczku:

dsc0077ey5.th.jpg

 

Tłoczek jest pokryty warstwą niklu, jeśli ta warstwa ulega zniszczeniu na tłoczku powstają wżery. Jeśli tłoczek nie ma wżerów należy go przeczyścić drobnym papierem - najlepiej wodnym, oczyścić cylinder , w którym porusza się tłoczek i przesmarować tłoczek i cylinderek płynem hamulcowym i poskładać do kupy - nie używać smaru.

dsc0080by4.th.jpg

 

Czasem nie da się kupić tłoczku do konkretnego modelu. Trzeba go po prostu zmierzyć i kupić podobny. Średnica bezwzględnie musi być taka sama, 2-3 milimetry na długości nie robi różnicy.

dsc0075qx8.th.jpg

 

To akurat rozebrany zacisk od Hondy Civic, ale ogólna zasada jest taka sama :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wżery w tłoczku i cylindrze powstają od wody w płynie, czyli od nie wymieniania płynu hamulcowego....

 

Gruba pomyłka: 2-3mm na długości robi potężną różnicę, gdyż wtedy przy wciśniętym tłoczku nie założysz zacisku na zestaw nowe klocki+nowe tarcze. Po prostu zacisk nie wejdzie na klocki.

 

[ Dodano: Sro 17 Gru, 2008 21:45 ]

A cóż takiego jest w zacisku hamulcowym że nie nadaje się do regeneracji? Wyciągnąć zacisk, wykręcić tłoczek, zobaczyć w jakim stanie są uszczelki ewentualnie wymienić tą główną co utrzymuje tłoczek i przeciwkurzową, nasmarować tłoczek odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych, złożyć całość zwracając uwagę na to żeby tłoczek się lekko kręcił i tyle filozofii. Być może nawet nie będzie konieczności rozbierania zacisku, czyli wyjmowania tłoczka - może wystarczy go przesmarować i rozruszać. Oczywiście po całym zabiegu należy odpowietrzyć układ. Uszczelki kupisz np w Intercars, dobrze jest znać średnicę tłoczka.

Warto też sprawdzić linkę ręcznego - nawet jej minimalne niedomaganie może być przyczyną twoich problemów.

 

W zacisku jest mimośród uruchamiający hamulec ręczny. Problem w tym, że jest to NIEROZBIERALNE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruba pomyłka: 2-3mm na długości robi potężną różnicę, gdyż wtedy przy wciśniętym tłoczku nie założysz zacisku na zestaw nowe klocki+nowe tarcze. Po prostu zacisk nie wejdzie na klocki.

 

Nie wejdzie , bo wydaje Ci się,że nie wejdzie czy sprawdziłeś i jesteś pewien na 100% procent,że nie pasuje ?

 

Do Hondy Civic na przykład nie dostałem tłoczków średnica:51mm,długość:43mm - natomiast były do Mitsubishi Lancer średnica:51mm,długość:46mm. Zakładałem nowe klocki i nowe tarcze i wszystko weszło bez użycia siły, a tłoczek schował się w cylinderek bez najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...