Gość pikuas Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam Mam taki problem ze po roku odpalilem moja Almere '99 1.6 benzyna z ABSem i okazalo sie ze trzeba wymienic zacisk hamulca-lewy tył. Niestety nigdzie nie mogle go znaleźć. Paradoksalnie do Almery N16 jest ich pod dostatkiem i stad moje pytanie czy taki zacisk bedzie pasowal? Moj mechanik nie potrafil mi na to pytanie odpowiedziec niestety a ja jestem zupelnie zielony jesli chodzi o wiedze na temat czesci samochodowych Bede wdzieczny za wszelkie rady i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Absolutnie nie bedzie pasowal. Musisz go dokladnie zmierzyc i takiego szukac - najlepiej na allegro. W kazdym roczniku byl inny zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam Mam taki problem ze po roku odpalilem moja Almere '99 1.6 benzyna z ABSem i okazalo sie ze trzeba wymienic zacisk hamulca-lewy tył. Niestety nigdzie nie mogle go znaleźć. Paradoksalnie do Almery N16 jest ich pod dostatkiem i stad moje pytanie czy taki zacisk bedzie pasowal? Moj mechanik nie potrafil mi na to pytanie odpowiedziec niestety a ja jestem zupelnie zielony jesli chodzi o wiedze na temat czesci samochodowych Bede wdzieczny za wszelkie rady i pomoc. A co takiego się stało ,że trzeba go wymienić.W wielu wypadkach regeneracja jest dużo tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikuas Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 autko stalo ponad pol roku, nikt nim nie przejezdzal, padl akumulator i wlasciwie jak juz wszystko zostalo zrobione zeby odpalil to okazalo sie ze hamulec nie zwalnia. Jakos dojechalem na zacisnietym hamulcy do serwisu (na szczescie calkiem blisko) i tam mechanik powiedzial ze moze sie podjac regeneracji ale nie daje glowy ze zarejestruja samochod :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 stał gdzie? w garażu?pod chmurą? ręczny był zaciągnięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 A cóż takiego jest w zacisku hamulcowym że nie nadaje się do regeneracji? Wyciągnąć zacisk, wykręcić tłoczek, zobaczyć w jakim stanie są uszczelki ewentualnie wymienić tą główną co utrzymuje tłoczek i przeciwkurzową, nasmarować tłoczek odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych, złożyć całość zwracając uwagę na to żeby tłoczek się lekko kręcił i tyle filozofii. Być może nawet nie będzie konieczności rozbierania zacisku, czyli wyjmowania tłoczka - może wystarczy go przesmarować i rozruszać. Oczywiście po całym zabiegu należy odpowietrzyć układ. Uszczelki kupisz np w Intercars, dobrze jest znać średnicę tłoczka. Warto też sprawdzić linkę ręcznego - nawet jej minimalne niedomaganie może być przyczyną twoich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Zarejestruja?? A co ma piernik do wiatraka?? Koles na przegladzie moze sie skrzywic, ze auto nie hamuje rowno. To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Zarejestruj się - ale u innego mechanika,i to czym prędzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikuas Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 no wlasnie odpalilem almerke w celu podjechania do rejestracji bo juz byl miesiac spoznienia. Stala na chodniku przed domem "pod chmurka", reczny byl zaciagniety, alarm uzbrojony i moja glupota ze nim nie przejezdzalem od czasu do czasu :/ serio nie znam sie na samochodach za dobrze ale dzieki za rady. jutro podjade gdzies indziej zeby to zrobili bo moze rzeczywiscie ten spec jakis ulomny jest ze nie chce robic tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 reczny byl zaciagniety, wielki błąd jeśli nie masz większego wzniesienia/spadku.....zupełnie bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 No i jak tam? Jesteś po naprawie hamulców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 no wlasnie odpalilem almerke w celu podjechania do rejestracji bo juz byl miesiac spoznienia. Stala na chodniku przed domem "pod chmurka", reczny byl zaciagniety, alarm uzbrojony i moja glupota ze nim nie przejezdzalem od czasu do czasu :/ serio nie znam sie na samochodach za dobrze ale dzieki za rady. jutro podjade gdzies indziej zeby to zrobili bo moze rzeczywiscie ten spec jakis ulomny jest ze nie chce robic tego do jakiej rejestracji jeżeli pisałęś że samochód jest Twój? 2 sprawa to do rejestracji samochód nie musi być na miejscu a już napewno nikt Ci hamulców nie będzie sprawdzał no chyba że Pani kasjerka z Urzędu Gminy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soda Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 A cóż takiego jest w zacisku hamulcowym że nie nadaje się do regeneracji? Wyciągnąć zacisk, wykręcić tłoczek, zobaczyć w jakim stanie są uszczelki ewentualnie wymienić tą główną co utrzymuje tłoczek i przeciwkurzową, nasmarować tłoczek odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych, złożyć całość zwracając uwagę na to żeby tłoczek się lekko kręcił i tyle filozofii. Być może nawet nie będzie konieczności rozbierania zacisku, czyli wyjmowania tłoczka - może wystarczy go przesmarować i rozruszać. Oczywiście po całym zabiegu należy odpowietrzyć układ. Uszczelki kupisz np w Intercars, dobrze jest znać średnicę tłoczka.Warto też sprawdzić linkę ręcznego - nawet jej minimalne niedomaganie może być przyczyną twoich problemów. Przyczyną zapiekania się zacisków są wżery na tłoczku: Tłoczek jest pokryty warstwą niklu, jeśli ta warstwa ulega zniszczeniu na tłoczku powstają wżery. Jeśli tłoczek nie ma wżerów należy go przeczyścić drobnym papierem - najlepiej wodnym, oczyścić cylinder , w którym porusza się tłoczek i przesmarować tłoczek i cylinderek płynem hamulcowym i poskładać do kupy - nie używać smaru. Czasem nie da się kupić tłoczku do konkretnego modelu. Trzeba go po prostu zmierzyć i kupić podobny. Średnica bezwzględnie musi być taka sama, 2-3 milimetry na długości nie robi różnicy. To akurat rozebrany zacisk od Hondy Civic, ale ogólna zasada jest taka sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 A wżery w tłoczku i cylindrze powstają od wody w płynie, czyli od nie wymieniania płynu hamulcowego.... Gruba pomyłka: 2-3mm na długości robi potężną różnicę, gdyż wtedy przy wciśniętym tłoczku nie założysz zacisku na zestaw nowe klocki+nowe tarcze. Po prostu zacisk nie wejdzie na klocki. [ Dodano: Sro 17 Gru, 2008 21:45 ] A cóż takiego jest w zacisku hamulcowym że nie nadaje się do regeneracji? Wyciągnąć zacisk, wykręcić tłoczek, zobaczyć w jakim stanie są uszczelki ewentualnie wymienić tą główną co utrzymuje tłoczek i przeciwkurzową, nasmarować tłoczek odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych, złożyć całość zwracając uwagę na to żeby tłoczek się lekko kręcił i tyle filozofii. Być może nawet nie będzie konieczności rozbierania zacisku, czyli wyjmowania tłoczka - może wystarczy go przesmarować i rozruszać. Oczywiście po całym zabiegu należy odpowietrzyć układ. Uszczelki kupisz np w Intercars, dobrze jest znać średnicę tłoczka.Warto też sprawdzić linkę ręcznego - nawet jej minimalne niedomaganie może być przyczyną twoich problemów. W zacisku jest mimośród uruchamiający hamulec ręczny. Problem w tym, że jest to NIEROZBIERALNE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soda Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Gruba pomyłka: 2-3mm na długości robi potężną różnicę, gdyż wtedy przy wciśniętym tłoczku nie założysz zacisku na zestaw nowe klocki+nowe tarcze. Po prostu zacisk nie wejdzie na klocki. Nie wejdzie , bo wydaje Ci się,że nie wejdzie czy sprawdziłeś i jesteś pewien na 100% procent,że nie pasuje ? Do Hondy Civic na przykład nie dostałem tłoczków średnica:51mm,długość:43mm - natomiast były do Mitsubishi Lancer średnica:51mm,długość:46mm. Zakładałem nowe klocki i nowe tarcze i wszystko weszło bez użycia siły, a tłoczek schował się w cylinderek bez najmniejszych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.