avior Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam! Mam następujący problem: przy skręcaniu w lewo lub prawo, ale tylko na niskich biegach, od ruszania do prędkości maks.30-40 km/h, jak również przy jeździe wstecz, dochodzą wyraźne głośne dźwięki z przedniego zawieszenia: dźwięk przypomina ten ze starych kołowrotków, tylko że głośniejszy. Dwa dni temu robiłem przegląd okresowy i wyszedł ok, dopiero jak wyjeżdzałem z kanału i skręcałem, to mechanik usłyszał ten dźwięk i powiedział, że przegub mam do wymiany (ale pieczątkę już miałem wbitą :fuckyou2: ). Moje pytanie czy to napewno przegub, skoro trzeszczy przy skręcie w obie strony? Może to przegub wewnętrzny przy półośce? Jeśli macie za sobą podobne przygody to podpowiedzcie co to może być i jakie koszty wymiany się z tym wiążą (jakie firmy części polecacie). P.S. Zaraz po zakupie zmuszony byłem wymienić skrzynię biegów, ale oczywiście na używaną. Przy tej "nowej" zauważyłem, że przy chamowaniu silnikiem, jak mam położoną dłoń na lewarku, odczuwam, że chodzi on do przodu i do tyłu (0,5-1cm), jakby chciał się wyrwać :diabel: Być może jest to normalne, ale to moje pierwsze auto i jakoś wcześniej tego nigdy nie zauważyłem. Oświećcie mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cino Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 to na 90% przegub, koszt wymiany koło 100 zł zależy od regionu........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 to na 90% przegub, koszt wymiany koło 100 zł zależy od regionu........... a nawet dwa przeguby zewnętrzne. Jak skręcasz w lewo i przegub strzela to znaczy, że PRAWY przegub do wymiany i na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 JA się trochę podepnę pod temat. Przy zmianie kół na zimowe zauważyłem w zawieszeniu jakiś mały łącznik -gumka wydawała się trochę popękana ze strości. Coś puka mi też zwłaszcza jak jest zimno koło 0 / -1 stopni. Jakiś czas temu wymieniałem łączniki stablilizatora - ale to na bank nie było to. Co to za część. Czy alma ma dwa łaczniki na stronę? tan wyglądał na jakiś mały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Witajcie Jeżeli chodzi o skrzeczenia w zawieszeniu to na pewno przeguby i to zewnętrzne bo ciężko dobić wewnętrzny no chyba że osłona gumowa pękła i piach sie dostał natomiast jeżeli chodzi o drgania lewarka od skrzyni biegów to zazwyczaj występuje on przy wytartym już synchronizatorze lub jak to woli łaczniku mierzianym powodujacym bezzgrzytową zmiane biegów jego ząbki są już troch eprzytarte i występuje luz któryprzenosi sie na lewarek i zbiegiem czasu będzie następować samiczynne wyskakiwanie biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 podłączę się bo też mi coś zaczęło stukać :/ Pyka coś po prawej stronie tak jakby pod schowkiem. Już wyjmowałem schowek i patrzyłem czy wentylator etc jest poprzykręcane ale tam wszystko ok. Stukot jest najczęściej przy przyśpieszaniu, nie pojawia się przy każdym przyśpieszaniu i nie ma reguły czy przyśpieszam szybciej czy wolniej. O tyle jest to dziwne, że przy skręconych kołach raczej nie pyka więc nie jestem pewny czy to przegub. Osłona przegubów w bdb stanie. Koła też dokręcone. Ma ktoś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał...G Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Jak taki głuche stuknięcie to sprawdź:Górne Mocowanie, poduszka amortyzatora + łożysko tam znajdujące się. Ono jak jak jest już zużyte to lubi robić głuche puk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Amortyzatory wymienione pod koniec czerwca br. poduszki na początku października do tego poduszki trochę inny dźwięk wydają Wiem, że mam delikatny luz na dolnym zawiasie w drzwiach. Spróbuje pojeździć z otwartymi drzwiami, żeby jeszcze to wykluczyć. A łożysko może stukać? czy huczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał...G Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 chodzi teraz o łożysko w piaście koła? Bo jeżeli mocowanie amorka nowe dałeś to o którym wspominałem, a tam raczej znajduje się łożysko które wrazie uszkodzenia lubi głucho stukać, to kompletnie się tę opcje wyklucza. Natomiast w piaście będzie szumiało,huczało, piszczało. Jeszcze może łącznik stabilizatora jest wybity lub poprostu sie poluzował, ja tak miałem ale to było na większych dziurach i nie było regularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 chodzi teraz o łożysko w piaście koła? tak ale skoro ono huczy, piszczy, szumi to odpada :/ Jeszcze może łącznik stabilizatora jest wybity lub poprostu sie poluzował, ja tak miałem ale to było na większych dziurach i nie było regularne. raczej nie bo to i na równiutkiej drodze potrafi stukać :/ do tego ruszałem drążkami kierowniczymi, stabilizatorami i wszystko sztywno jest. Może to ten zawias wydaje taki dźwięk ? No chyba, że przegub może "strzelać" na prostych kołach a na skręconych nie.... Wkurzające jest to pykanie ale chyba wyluzuje i pojeżdżę tak. Jak to przegub to w końcu zacznie strzelać na skręconych kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Moja p11 ma tak samo. Przypuszczalnie są luzy w amortyzatorze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Moja p11 ma tak samo. Przypuszczalnie są luzy w amortyzatorze... ale czy możliwe żeby amortyzator miał luzy po 10tys km?? do tego jak zmieniałem koła to ruszałem amorkiem i sprężyną i luzy nie były wyczuwalne. Mam jeszcze pytanie: czy jak sie rusza półośką to ona ma luzy ?? bo u mnie delikatny luz jest... może to to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał...G Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Wszystko jest możliwe tym bardziej jak jest to jakiś tani zamiennik, ale i w firmowych amorkach zdarzają się takie wapdki. A jaki jest to luz na tej półosi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 KAYABA amorki Luz taki delikatny. Ale wydaje mi się że z drugiej strony też taki jest i nie stuka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 hmm, to możliwe jest wyczucie luzów w tłokach amortyzatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał...G Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Możliwe jest. Ja bym na miejscu Kolegi udał się do mechanika u którego była dokonana wymiana i on to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Pojechałem na szarpaki dzisiaj i...nic nie widać. Przeguby ok, amory, drążki stabilizacyjne, cały zawias w porządku. Sprawdzę jeszcze dwie rzeczy. Zawiasy drzwi i wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 niestety nie zmieniałem amortyzatora, tylko to taki pomysł. To, że nie ma luzów nie znaczy, że w środku nie hałasuje... ;/ u mnie nadal jest podejrzenie, że to wahacz górny (mimo, że przejechałem na nim niecałe 4kkm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojcio:) Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 jaki przegub zewnętny polecacie?? tzn jakiej firmy?? lepiej dołozyc pare groszy i kupic jakis jakoński niz jakis badziew?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Wahacz poszedł na reklamację były luzy. O dziwo po drugiej stronie też pojawiły się już luzy ;/ Brałem Dokuji (to jest pakowacz tylko...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarek73 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Witam, u mnie przy mocnym skręcie i małej prędkości stukot był wyraźny i głośny, do tego na garbach też potrafiło stuknąć i to dość głośno, okazało się że wahacze po wymianie problem zniknął...oby na zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 na leżących policjantach jak walnie, to sworzeń wahacza dolnego ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartis76 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 witam, w mojej almie tez słysze takie dziwne terkotanie/pykanie przy przyspieszaniu, szczegolnie slychac to na na wysokich biegach (pewnie dlatego ze obroty sa wtedy nizsze), przy jezdzie na wprost, mialem kilka samochodów i ten dzwiek slysze pierwszy raz, wiem jak strzelaja przeguby i to nie jest to, nie jest to tez dzwiek z zawieszenia raczej z napedu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.