Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Stukanie w przednim zawieszeniu przy skręcaniu


avior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam następujący problem: przy skręcaniu w lewo lub prawo, ale tylko na niskich biegach, od ruszania do prędkości maks.30-40 km/h, jak również przy jeździe wstecz, dochodzą wyraźne głośne dźwięki z przedniego zawieszenia: dźwięk przypomina ten ze starych kołowrotków, tylko że głośniejszy.

 

Dwa dni temu robiłem przegląd okresowy i wyszedł ok, dopiero jak wyjeżdzałem z kanału i skręcałem, to mechanik usłyszał ten dźwięk i powiedział, że przegub mam do wymiany (ale pieczątkę już miałem wbitą :fuckyou2: ).

 

Moje pytanie czy to napewno przegub, skoro trzeszczy przy skręcie w obie strony? Może to przegub wewnętrzny przy półośce?

Jeśli macie za sobą podobne przygody to podpowiedzcie co to może być i jakie koszty wymiany się z tym wiążą (jakie firmy części polecacie).

 

 

P.S. Zaraz po zakupie zmuszony byłem wymienić skrzynię biegów, ale oczywiście na używaną. Przy tej "nowej" zauważyłem, że przy chamowaniu silnikiem, jak mam położoną dłoń na lewarku, odczuwam, że chodzi on do przodu i do tyłu (0,5-1cm), jakby chciał się wyrwać :diabel: Być może jest to normalne, ale to moje pierwsze auto i jakoś wcześniej tego nigdy nie zauważyłem. Oświećcie mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na 90% przegub, koszt wymiany koło 100 zł zależy od regionu...........

a nawet dwa przeguby zewnętrzne. Jak skręcasz w lewo i przegub strzela to znaczy, że PRAWY przegub do wymiany i na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA się trochę podepnę pod temat.

 

Przy zmianie kół na zimowe zauważyłem w zawieszeniu jakiś mały łącznik -gumka wydawała się trochę popękana ze strości. Coś puka mi też zwłaszcza jak jest zimno koło 0 / -1 stopni.

Jakiś czas temu wymieniałem łączniki stablilizatora - ale to na bank nie było to.

 

Co to za część. Czy alma ma dwa łaczniki na stronę? tan wyglądał na jakiś mały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Jeżeli chodzi o skrzeczenia w zawieszeniu to na pewno przeguby i to zewnętrzne bo ciężko dobić wewnętrzny no chyba że osłona gumowa pękła i piach sie dostał

natomiast jeżeli chodzi o drgania lewarka od skrzyni biegów to zazwyczaj występuje on przy wytartym już synchronizatorze lub jak to woli łaczniku mierzianym powodujacym bezzgrzytową zmiane biegów jego ząbki są już troch eprzytarte i występuje luz któryprzenosi sie na lewarek i zbiegiem czasu będzie następować samiczynne wyskakiwanie biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się bo też mi coś zaczęło stukać :/

Pyka coś po prawej stronie tak jakby pod schowkiem. Już wyjmowałem schowek i patrzyłem czy wentylator etc jest poprzykręcane ale tam wszystko ok. Stukot jest najczęściej przy przyśpieszaniu, nie pojawia się przy każdym przyśpieszaniu i nie ma reguły czy przyśpieszam szybciej czy wolniej.

O tyle jest to dziwne, że przy skręconych kołach raczej nie pyka więc nie jestem pewny czy to przegub. Osłona przegubów w bdb stanie. Koła też dokręcone. Ma ktoś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał...G

Jak taki głuche stuknięcie to sprawdź:Górne Mocowanie, poduszka amortyzatora + łożysko tam znajdujące się. Ono jak jak jest już zużyte to lubi robić głuche puk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory wymienione pod koniec czerwca br. poduszki na początku października :) do tego poduszki trochę inny dźwięk wydają :)

Wiem, że mam delikatny luz na dolnym zawiasie w drzwiach. Spróbuje pojeździć z otwartymi drzwiami, żeby jeszcze to wykluczyć.

A łożysko może stukać? czy huczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał...G

chodzi teraz o łożysko w piaście koła? Bo jeżeli mocowanie amorka nowe dałeś to o którym wspominałem, a tam raczej znajduje się łożysko które wrazie uszkodzenia lubi głucho stukać, to kompletnie się tę opcje wyklucza. Natomiast w piaście będzie szumiało,huczało, piszczało. Jeszcze może łącznik stabilizatora jest wybity lub poprostu sie poluzował, ja tak miałem ale to było na większych dziurach i nie było regularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi teraz o łożysko w piaście koła?

tak :) ale skoro ono huczy, piszczy, szumi to odpada :/

Jeszcze może łącznik stabilizatora jest wybity lub poprostu sie poluzował, ja tak miałem ale to było na większych dziurach i nie było regularne.

raczej nie bo to i na równiutkiej drodze potrafi stukać :/ do tego ruszałem drążkami kierowniczymi, stabilizatorami i wszystko sztywno jest.

 

Może to ten zawias wydaje taki dźwięk ?

No chyba, że przegub może "strzelać" na prostych kołach a na skręconych nie.... Wkurzające jest to pykanie ale chyba wyluzuje i pojeżdżę tak. Jak to przegub to w końcu zacznie strzelać na skręconych kołach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja p11 ma tak samo. Przypuszczalnie są luzy w amortyzatorze...

ale czy możliwe żeby amortyzator miał luzy po 10tys km?? do tego jak zmieniałem koła to ruszałem amorkiem i sprężyną i luzy nie były wyczuwalne.

 

Mam jeszcze pytanie: czy jak sie rusza półośką to ona ma luzy ?? bo u mnie delikatny luz jest... może to to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał...G

Wszystko jest możliwe tym bardziej jak jest to jakiś tani zamiennik, ale i w firmowych amorkach zdarzają się takie wapdki. A jaki jest to luz na tej półosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem na szarpaki dzisiaj i...nic nie widać. Przeguby ok, amory, drążki stabilizacyjne, cały zawias w porządku. Sprawdzę jeszcze dwie rzeczy. Zawiasy drzwi i wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CichyBart

niestety nie zmieniałem amortyzatora, tylko to taki pomysł. To, że nie ma luzów nie znaczy, że w środku nie hałasuje... ;/ u mnie nadal jest podejrzenie, że to wahacz górny (mimo, że przejechałem na nim niecałe 4kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

u mnie przy mocnym skręcie i małej prędkości stukot był wyraźny i głośny, do tego na garbach też potrafiło stuknąć i to dość głośno, okazało się że wahacze po wymianie problem zniknął...oby na zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, w mojej almie tez słysze takie dziwne terkotanie/pykanie przy przyspieszaniu, szczegolnie slychac to na na wysokich biegach (pewnie dlatego ze obroty sa wtedy nizsze), przy jezdzie na wprost, mialem kilka samochodów i ten dzwiek slysze pierwszy raz, wiem jak strzelaja przeguby i to nie jest to, nie jest to tez dzwiek z zawieszenia raczej z napedu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...