Gość scichy Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 witam, mam pytanko, czy ktoś może mi powiedzieć co ile tysiecy km wymienia sie świece zapłonowe w Micrze K11 (ja mam z sil. 1.4 2001r.). Mam przejechane 47tys. Auto kupiłem z Niemiec jak było najechane 43tys. (nie wiem czy wcześniej świece były wymieniane). Narazie wszystko OK. silnik pracuje równiuteńko ale może czas na zmiane świec. Jakie świece zaleca producent - jakie są najlepsze i czy są to jedno, 2, 3 czy 4 elektrodowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Szczerze to Ci nie powiem co ile trzeba wymieniać, ale wydaje mi się, że tak co 50, 60 tys. Jeżeli silnik pracuje ok, to nie wymieniaj. Swoją droga zakup 4 świec to nie az taki duży wydatek, więc jak chcesz to możesz sobie wymienić. Będziesz miał spokój. Najlepiej będzie jak wymienisz na te co masz teraz. Ja u siebie mam NGK BCP5E. Wymieniłem na takie jakie miałem poprzednio. Nie masz do auta książki przeglądów? Może tam coś będzie napisane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Ja dzisw zakupilem swiece mi sie wydaje ze wymiana swiec co 30-50tysiecy w zaleznosci od jakosci... ja dzis kupilem ngk za 35zeta komplet wymiana za 15 minut obecnie wymienione kable kopulka palec i dzis swiece koszt za wszystko ponad 100zlotych (114chyba) robocizna we wlasnym zakresie [ Dodano: Pon 24 Lis, 2008 15:32 ] a tak wogole to scichy masz wogole ksiazke serisowa? do takiej perelki powinna byc idealnie wypelniona co kiedy robione Pochwale sie skromnie :sylwester: :sindbad: swoja oryginalna od 92roku wypelnianie trwa do dzis ale juz przezemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scichy Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 tak tak mam książkę serwisową, wbite są wszystkie przeglądy, następny jest na 55tys.km , ale takich szczegółów jak to czy były wymieniane świece nie wpisywano a bynajmniej nie widze tego aby wpisywano przy przeglądach. Instrukcja jest po niemiecku może gdzieś w szczegółach pisze co ile wymieniać świece ale musz zabrać sie za przetłumaczenie to będzie czaso chłonne ale może gdzieś podali. Przejrzę instrukcję, dzięki za porady bo jakoś na to nie wpadłem, że może jest zaznaczone gdzieś w książce serwisowej. Jak znajdę co ile fabryka zaleca dam znać narka, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Ja jednak sadze ze przebieg jest za maly na wymiane swiec... moze ma auto 7 lat i przez wiek mozna wymienic. ja jestm wlasnie swiezo po wymianie... znowu pali na dotyk i nie smierdzi gazem z rury swiece ngk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scichy Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 znalazłem w książce serwisowej, dla świec zapłonowych NGK o symbolu BKR5ES -11 (taki symbol podali ale nie wiem czy to jest dokładnie kod świec zapłonowych) jest podane, że wymiana co 60 tys km. Dla świec innych co 30 tys. a dla chyba jakiś platynowych co 90tys.km wymiana. I sprawa sama się rozwiązała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 NO tak te najdrozsze swiece... sa na allegro pisza ze co 80tysi wymiana... Jak ci chodzi to nie ruszaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymex Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Najprościej wykręcić świece i zmierzyć szczelinę. Nie pamiętam ile powinna wynosić nominalnie 1 mm czy 1,1 mm :?: Uwaga - przy zapieczonych świecach klucz made in Topex ukręca się jakby był zrobiony z plasteliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 no dlatego przed odkreceniem mozna w okolice gwintu psiknac wd-40 i zostawic na 6h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymex Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Wlałem chyba pół litra WD40 i nie pomogło. Jedynie pomógł klucz własnej roboty w postaci rurki hydraulicznej 1/4'' zespawanej z resztkami klucza made by Topex i wszystko to obracane kluczem hydraulicznym typu żabka Nie było siły, która by powstrzymała ten mocarny zestaw. Poszły wszystkie grzecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.