Gość sura Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Jak w temacie. Nawet po dłuższej jeździe ogrzewanie jest mizerne. Wprawdzie wieje "coś tam" ale do ogrzewania w Volvo 850 to temu daleko:/ Przy okazji wskazówka temperatury cały czas leży, czasami tylko unosi się na 3-5mm:/ Wszystko powyższe dotyczy Mavericka 2.7 TD. Gdzie przyczyny szukać? Nagrzewnica? Termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 sam sobie odpowiedziałeś ,jest możliwość że masz zapowietrzony układ. Oznaką tego może być bulgotanie w układzie po wyłączeniu silnika gdy był nagrzany silnik.A co do wskazłówki to te typy tak mają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 ha ha ha - wiem coś o tym bo mam volvo 940 - no wiesz terrano to w końcu tylko japończyk - w moim terrano założyłem powietrzne webasto ( zmieściło sie pod tylną kanapą) Ogrzewanie jak ogrzewanie, ale nawiewy w tym aucie to rzeczywiście nieporozumienie [ Dodano: Pon 24 Lis, 2008 20:23 ] ps zmień termostat - będzie dużo lepiej, ale ten nowy sprawdź przed montażem ( zagotuj go w kubku z woda sprawdź czy w pełni się otwiera, a potem czy całkiem się zamyka) bo straszne badziewie teraz sprzedają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sura Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 ja do niedawna jezdzilem 850, za***ista fura byla:) a co do termostatu to moze jakas konkretna firma? i jeszcze jedno, ile plynu chlodzacego miesci sie w ukladzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 kup 4 litry koncentratu i resztę dopełnij wodą mieści się około 10 litrów, ale bardzo byś sie musiał postarać by wszystko spuścić, dlatego ja staram się używać koncentratu, najpierw leję koncentrat i dopełniam woda z kranu, a co do firmy termostatu - jakbys kupił niemiecki Behr to było by lepiej niż jakieś tam wynalazki, ale sprawdzić i tak warto przed montażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Powiem Wam, że walczę od jakiegos czasu z kiepskim ogrzewaniem w T2. Walka jest ostra bo nawet 2 nagrzewnice musiałem wymienić (oryginalna padła po 15 latach, a tani zamiennik padł po 2 miesiącach). Wczoraj oddałem auto do sprawdzonego elektromechanika, który zarzekał się, że to poprawi, bo auto za takim silnikiem musi dobrze grzać. No i się gościu poddał. Oto jego diagnoza, z którą jestem zklonny potwierdzić: 1. Układ obiegu powietrza: kanały dolotowe, mieszalnik (czarna skrzynka z nagrzewnicą) - tandetnie wykonane i chyba źle zaprojektowane. Po paru latach wszystko ma luzy i mnóstwo nieszczelności trudnych do opanowania żmudnego rzesbienia silikonem czy pianką. Powietrze w trybie "grzania" nie przechodzi poprawnie przez nagrzewnicę, tylko sobie gdzies "bokami" uchodzim nawet w samym mieszalniku. 2. Auto jest niedogrzane - mimo sprawnego termostatu (temp. otwarcia 88'C) rozgrzewa sie strasznie powoli. Przy normalnej jeżdzie temperatura na 1/3 skali (przy poprzednim termostacie 82'C - 1/4 skali). Przy dużych mrozach ogrzewanie ledwie daje radę odmrozic przednią szybę i to dopiero jak się auto porządnie rozgrzeje. No a zima nie rozpieszcza, w aucie wożę mam małe dzieci i zastanawiam się, czy coś tu jeszcze można zrobić? Webasto jest drogie, myslę nad dołożeniem drugiego akumulatora i zamontowaniem elektrycznej farelki pod siedzeniem albo zainstalowaniem grzałki w małym obiegu chłodzenia, coby szybciej się rozgrzewał. Co o tym myslicie? Edytowane 22 Grudnia 2010 przez Robi108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 obstawiam termostat wyjmij go i zobacz czy jest dobry, ja mam to samo wskazówka ledwie ledwie ale w sumie grzeje dobrze jednak u kumpla wskazówka staje na połowie a z nawiewów sauna idzie, szybę przednią odmrażal samym ogrzewaniem w parę minut coś pięknego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) (...)u kumpla wskazówka staje na połowie a z nawiewów sauna idzie, szybę przednią odmrażal samym ogrzewaniem w parę minut coś pięknego A ten kumpel to ma T1 czy T2? Bo wydaje się, że jeśli chodzi o system wentylacji/ogrzewania to oba modele mają inne rozwiązania. Termostat mam raczej sprawny (ma 2-3 miesiące i jest jakiejs lepszej firmy), chłodnica jest całkiem zimna dopóki mi wskazówka na 1/3 skali nie podejdzie, dopiero wtedy termostat puszcza. A to zajmuje ładnych kilka kilometrów jazdy. Ale nawet jak się nagrzeje, to powietrze jest co najwyżej "letnie" i przy -15 nawet cały szron z przednie szyby nie schodzi. Edytowane 22 Grudnia 2010 przez Robi108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 A ten kumpel to ma T1 czy T2? Bo wydaje się, że jeśli chodzi o system wentylacji/ogrzewania to oba modele mają inne rozwiązania. Termostat mam raczej sprawny (ma 2-3 miesiące i jest jakiejs lepszej firmy), chłodnica jest całkiem zimna dopóki mi wskazówka na 1/3 skali nie podejdzie, dopiero wtedy termostat puszcza. A to zajmuje ładnych kilka kilometrów jazdy. Ale nawet jak się nagrzeje, to powietrze jest co najwyżej "letnie" i przy -15 nawet cały szron z przednie szyby nie schodzi. Witam. Stawiam kolego na zapowietrzenie. Po wymianie płynów tez tak miałem. Przed wymianą to grzał jak szalony. Po wymianie jak wskazowka była zgodnie z normą to mimo wszystko leciało lekko ciepłe powietrze. Może są jakies teorie odnośnie odpowierzania ale ja dolewałem do chłodnicy a nie do zbiorniczka. Rózniaca nastąpiła natychmiast. Ciekawe że w zbiorniczku było ponad max a do chłodnicy udało mi sie wlać ok 1,5 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 miałem podobny problem po wymianie termostatu teraz bajka gorące teraz dmucha czasami nawet wyłączam nawiew albo otwieram środkowe żeby się powietrze wymieszało bo można usnąć fakt nieszczelności jest sporo np. przy nogach pasażera leci gorące a obok z jakiejś dziurki leci zimne ale daje rade po chwili jest ciepełko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forester16 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam. Stawiam kolego na zapowietrzenie. Po wymianie płynów tez tak miałem. Przed wymianą to grzał jak szalony. Po wymianie jak wskazowka była zgodnie z normą to mimo wszystko leciało lekko ciepłe powietrze. Może są jakies teorie odnośnie odpowierzania ale ja dolewałem do chłodnicy a nie do zbiorniczka. Rózniaca nastąpiła natychmiast. Ciekawe że w zbiorniczku było ponad max a do chłodnicy udało mi sie wlać ok 1,5 litra Możesz coś konkretniej napisać o tym odpowietrzaniu? Tzn. wyjaśnić jak dla małego dziecka, bo mniej więcej taki jest mój "zmysł" mechaniczny:) ?? U mnie też niestety słabo grzeje...pomijam ustawienia nawiewów bo to jakiś kosmos:) Płyny mam wymieniony, termostat raczej sprawny, a grzeje jakby chciał a nie mógł. Wskazówka zawsze dochodzi do połowy (może ciut poniżej) i stoi tam jak żołnierz na warcie, no nic nie drgnie, więc to chyba jest ok? Od razu dorzucę drugie pytanie o lato:) Uruchamia się Wam wentylator chłodnicy? U mnie, ani razu jeszcze się nie włączył mimo że auto pracuje w cięższych warunkach niż większość. Ja rozumiem,że siedzi w nim 10 litrów płynu, ale żeby tak nic, a nic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 ciężkie warunki masz na myśli teren ? u mnie w terenie wentylator się nie włączy bo dla mojego ciężkimi warunkami jest autostrada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forester16 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 ciężkie warunki masz na myśli teren ? u mnie w terenie wentylator się nie włączy bo dla mojego ciężkimi warunkami jest autostrada cięższy niż większość, ale nie mylić z ciężkim(przeprawy) terenem! Jestem leśnikiem,więc 80 % czasu mój tyranek spędza w lesie. Nie jestem fanem off-ów, ale z racji lenistwa pozwalam sobie na wjeżdżanie wszędzie tam gdzie mam na to ochotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 bo właśnie do tego służy bo do ciężkiego to przednie zawieszenie nie pozwala na taka zabawę ale już nie zaśmiecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) witam -panowie i Panie wpierw sprawdzcie płyn czy nie jest starszy od węgla bo jak wiecie nie służy całe życie T2 po wymianie odpalamy gaz nawiew na HI temp bieg 4 powienien sie otworzyć duży obieg dolac płynyu i gra u mnie po przejechaniu 3km jest sauna przy longu -druga rzeczą jest wsadzenie i osłonięcie chlodnicy ja mam wykonane z klingierytu i wierzcie mi daje rade aż za nawet przy -18*C - trzecia rzecz termostaty że nowe produkowane w chinach to wiem ale czy ktoś zadał trudu sprawdzenia czy przy danej temp. się otwiera?????? znajomy doszedł do 4 szt wszystkie nowe to że pokazuje 1/2 skali temp to w T2 norma tak jest z zasady w tym modelu ale czy otwarł się duzy obieg to druga sprawa <polecam sprawdzeniu np po wężach > - ostatnim problemem może być nagrzewnica no i zerknijcie na filtr kabinowy czy wogóle coś przez niego leci pozdr Daniel Edytowane 22 Grudnia 2010 przez tarpan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Możesz coś konkretniej napisać o tym odpowietrzaniu? Tzn. wyjaśnić jak dla małego dziecka, bo mniej więcej taki jest mój "zmysł" mechaniczny:) ?? U mnie też niestety słabo grzeje...pomijam ustawienia nawiewów bo to jakiś kosmos:) Płyny mam wymieniony, termostat raczej sprawny, a grzeje jakby chciał a nie mógł. Wskazówka zawsze dochodzi do połowy (może ciut poniżej) i stoi tam jak żołnierz na warcie, no nic nie drgnie, więc to chyba jest ok? Od razu dorzucę drugie pytanie o lato:) Uruchamia się Wam wentylator chłodnicy? U mnie, ani razu jeszcze się nie włączył mimo że auto pracuje w cięższych warunkach niż większość. Ja rozumiem,że siedzi w nim 10 litrów płynu, ale żeby tak nic, a nic? Witam, Co do ogrzewania to u mnie też szału niema, grzeje dopiero po 5-6km. Płyn mam wymieniony i niema mowy o jakimkolwiek zapowietrzeniu. Porównując ten silnik to np. mojej benzynowej Mazdy to wygląda na to, że jest zdecydowanie chłodniej pod maską, zaraz po przyjeździe można coś przy nim robić. Chyba jest to wynikiem tego, że silnik ma małe obciążenie więc to trochę musi trwać. Pytałeś się o elektryczny wentylator chłodnicy i tu ciekawa sprawa bo nie wiem jak u Ciebie ale u mnie nic takiego niema, jest tylko wentylator na sprzęgle wiskotycznym i nic ponadto. Ten wentylator od przodu przed chłodnicą to jest do klimatyzacji, może o niego Ci chodziło? Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forester16 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam, Co do ogrzewania to u mnie też szału niema, grzeje dopiero po 5-6km. Płyn mam wymieniony i niema mowy o jakimkolwiek zapowietrzeniu. Porównując ten silnik to np. mojej benzynowej Mazdy to wygląda na to, że jest zdecydowanie chłodniej pod maską, zaraz po przyjeździe można coś przy nim robić. Chyba jest to wynikiem tego, że silnik ma małe obciążenie więc to trochę musi trwać. Pytałeś się o elektryczny wentylator chłodnicy i tu ciekawa sprawa bo nie wiem jak u Ciebie ale u mnie nic takiego niema, jest tylko wentylator na sprzęgle wiskotycznym i nic ponadto. Ten wentylator od przodu przed chłodnicą to jest do klimatyzacji, może o niego Ci chodziło? Pozdrawiam Piotr Pewnie nie fachowo się wyraziłem:) Wybacz, taki urok laika:) Chodziło mi wentylator na sprzęgle wiskotycznym. Wczoraj trochę pogrzebałem na forum i sprawdzę dla pewności termostat. Płyn wymieniony, filtr nowy,więc teraz czas na niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Pewnie nie fachowo się wyraziłem:) Wybacz, taki urok laika:) Chodziło mi wentylator na sprzęgle wiskotycznym. Wczoraj trochę pogrzebałem na forum i sprawdzę dla pewności termostat. Płyn wymieniony, filtr nowy,więc teraz czas na niego. Witam, Jeżeli więc mamy takie same silniki a dokładnie układ chłodzenia to nic nie musisz robić przy wentylatorze bo nigdy nie włączy Ci on się jak silnik nie pracuje, taka jest jego zasada działania. Napęd jest dostarczany poprzez pasek klinowy na sprzęgło wiskotyczne, które zbudowane jest z dwóch jakby tarcz. Tarcze od strony czołowej mają wytoczone cylindryczne kanaliki i złożone jest to tak, że kanaliki jednej tarczy wchodzą między kanaliki drugiej tarczy. I teraz najważniejsze, wewnątrz całe sprzęgło zalane jest specjalnego rodzaju olejem który to właśnie pod wpływem temperatury staje się gęstszy i sprzęga nam obydwie te tarcze. Tarcze nie stykają się kanalikami ze sobą, połączenie jest wyłącznie poprzez ten olej. Nie wiem na ile Ci to wyjaśniłem, jak chcesz więcej wiedzieć poszukaj przez google. Generalnie jest to technika "traktorowa" mało finezyjna w sensie technicznym ale za to bardzo trwała, nieskomplikowana, niezawodna i niewymagająca specjalnej obsługi. Jak wskaźnik masz w położeniu środkowym to nie masz się czym w ogóle martwić. Pozdrawiam Piotr Edytowane 23 Grudnia 2010 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Czy ktoś z szanownych forumowiczów instalował w Terrano 2 (2.7TD) powietrzne Webasto? Gdzie jest najlepsze miejsce aby takie urządzenie wmontować? Dużo z tym roboty? Wpadła mi w oko taka instalacja: http://moto.allegro.pl/webasto-eberspacher-d2-12v-34w-2-2kw-diesel-i1387613029.html A może znacie jakies tańsze rozwiązania? Z góry dzięki za sugestie! W związku z rozpoznanym już problemem wolnego nagrzewania sie silnika (i ogrzewania kabiny) w okresie zimowym chodzi mi tez po głowie pomysł grzałki elektrycznej (12V) wody w obiegu nagrzewnicy. To rozwiązanie dość powszechnie stosowane w seryjnych dieslach, zwłaszcza tych nowszych. popatrzcie chocby tutaj: http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-wody-renault-ford-vw-opel-lpg-i1389694628.html Na Alledrogo można nawet kupic gotowe zestawy montażowe z przekaźnikami: http://moto.allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1392257391.html Zastanawiam się czy słaby alternator (montowali chyba 60/70A) Terrano II to wytrzyma? Ma ktoś może jakieś doświadczenie w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Czy ktoś z szanownych forumowiczów instalował w Terrano 2 (2.7TD) powietrzne Webasto? Gdzie jest najlepsze miejsce aby takie urządzenie wmontować? Dużo z tym roboty? Wpadła mi w oko taka instalacja: http://moto.allegro....1387613029.html A może znacie jakies tańsze rozwiązania? Z góry dzięki za sugestie! W związku z rozpoznanym już problemem wolnego nagrzewania sie silnika (i ogrzewania kabiny) w okresie zimowym chodzi mi tez po głowie pomysł grzałki elektrycznej (12V) wody w obiegu nagrzewnicy. To rozwiązanie dość powszechnie stosowane w seryjnych dieslach, zwłaszcza tych nowszych. popatrzcie chocby tutaj: http://moto.allegro....1389694628.html Na Alledrogo można nawet kupic gotowe zestawy montażowe z przekaźnikami: http://moto.allegro....1392257391.html Zastanawiam się czy słaby alternator (montowali chyba 60/70A) Terrano II to wytrzyma? Ma ktoś może jakieś doświadczenie w temacie? Witam, W sprawie Webasto to nic nie napiszę, bo nie miałem auta z taką instalacją. Miałem kiedyś na napięcie 24V, było wyjęte z autobusu i wykorzystywałem je kiedyś do ogrzewania garażu, ale to historia. Natomiast tematem na czasie dla mnie jest dogrzewanie silnika. Generalnie mam na myśli układ chłodzenia. Są dwa główne rozwiązania - na 12V i na 230V. Na 230V to do wykorzystania wyłącznie tam gdzie jest dostępne napięcie, to jest wada. Zaleta to taka, że można stosować duże grzałki nawet do 2KW. Z kolei układ na napięcie 12V ma zaletę taką, że jest niezależny od zewnętrznego zasilania. Można w garażu i pobliżu domu wspomagać się zasilaniem z zewnątrz, z sieci 230V ale pamiętać trzeba, że prądy tam są znaczne i zwykły prostownik absolutnie nie da rady. Kiedyś były spawarki 230V z funkcją wspomagania rozruchu i to byłoby idealne rozwiązanie choć oczywiście nie jedyne. Te dogrzewacze cieczy na 230V przeważnie wykorzystują świece żarowe i to rozwiązanie (aukcja zakończona) z linka --> http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-wody-renault-ford-vw-opel-lpg-i1389694628.html jest super, zarówno pod względem ceny jak i funkcji, pod warunkiem, że świece są sprawne. Podobne rozwiązanie ma Ford Focus. I teraz dopiero zaczynają się schody, gdzie je umieścić? Potencjalne lokalizacje w Terrano 2.7 TDI są trzy i chyba żadna nie są jest odpowiednia. Pierwsza to wąż doprowadzający wodę z chłodnicy do silnika, czyli ten z prawej jak stoimy przed silnikiem. Problem jest taki, że przy grawitacyjnym ruchu cieczy problemem jest zamknięty termostat, bez prób i testów się nie obędzie. Druga lokalizacja to wąż do nagrzewnicy. Problem jest taki, że ten wąż jest wyżej niż sama nagrzewnica i głowica silnika, więc co będziemy grzali? Trzecia lokalizacja to rurka doprowadzająca płyn do turbosprężarki. Z kolei tutaj jest bardzo mało miejsca i przekrój przewodu jest mały. W sumie to przy braku ruchu cieczy w układzie przy zasilaniu za pomocą 230V możemy nic nie uzyskać. Po uruchomieniu silnika i wykorzystaniu dogrzewacza ze świecami żarowymi problemy znikną. Jeżeli chcemy zagrzać silnik na postoju to idealnym rozwiązaniem jest profesjonalny zestaw firmy Defa --> http://www.kompletacje.intercars.com.pl/defa/index.php?typ=668&model=822&make=34&kod_s=. Grzałka montowana jest w zaślepce bloku silnika i bezpośrednio ogrzewa nam silnik. Jest to najbardziej skuteczne podgrzanie silnika na postoju. Jeżeli będziemy chcieli dogrzewać go szybciej po uruchomieniu to tylko te świece żarowe i próby z lokalizacją. Co do ogrzewacza 12V i mocy 1KW, prąd 90A to jakaś abstrakcja. Wydaje mi się, że nie ma najmniejszych szans aby oryginalny alternator dał sobie radę z tym wynalazkiem. Ale, że są trzy obwody to można spróbować na dwóch to uruchomić, może się uda. Jeżeli coś przeoczyłem to mnie poprawcie, jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie to też niech napisze, nawet jak wykorzystuje je w traktorze . Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Witam ponownie, no więc kupiłem wspomniany podgrzewacz do płynu na Allegro. To oryginał od Renówek, wygląda na nowy, ma 3 świece żarowe o mocy 300W każda (bywają wersje na 4 świece). Pozostaje problem sterowania, choć wydaje się, że można tez kupić prawie gotowe seryjne zestawy, np tutaj: http://moto.allegro.pl/renault-laguna-iii-2-0-dci-podgrzewacz-przekaznik-i1380653560.html , tylko pytanie czy taki używany zestaw jest sprawny? Ale mozna kupić i zbadawszy go zrobić reverse engineering Takie podgrzewanie 12V to nie jest jakiś eksperymentalny wynalazek, lecz powszechnnie stosowany patent. Na jednym z forów dot. Renault Laguna znalazłem sporo interesujących informacji: http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=44675 Tutaj jest dyskusja o podobnych rozwiązaniach w samochodach Audi: http://www.audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewacz-plynu-chlodniczego-vt21179,45.htm Ja już sobie wymysliłem, jaka będzie logika układu sterującego i sterowanie wielkimi prądami. Jak się juz z tym uporam, to dam znać. Może zdążę przed końcem zimy Nieuniknione wydaje się tez wstawienie altka dającego 90A, co i tak miałem zrobić, bo stary już ledwie zipie. pozdr, Robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 TD27 wydziela mało ciepła ... co jest dużą zaletą. Aby zagrzać wystarczy zmienić styl jazdy, po rozgrzaniu - przytrzymać obroty koło 3tys. przez chwilę i zrobi się gorąco. U mnie efekt piorunujący, pomimo dodatkowego wtrysku dopalacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam ponownie, no więc kupiłem wspomniany podgrzewacz do płynu na Allegro. To oryginał od Renówek, wygląda na nowy, ma 3 świece żarowe o mocy 300W każda (bywają wersje na 4 świece). Pozostaje problem sterowania, choć wydaje się, że można tez kupić prawie gotowe seryjne zestawy, np tutaj: http://moto.allegro....1380653560.html , tylko pytanie czy taki używany zestaw jest sprawny? Ale mozna kupić i zbadawszy go zrobić reverse engineering Takie podgrzewanie 12V to nie jest jakiś eksperymentalny wynalazek, lecz powszechnnie stosowany patent. Na jednym z forów dot. Renault Laguna znalazłem sporo interesujących informacji: http://renaultlaguna...showtopic=44675 Tutaj jest dyskusja o podobnych rozwiązaniach w samochodach Audi: http://www.audi80.pl...-vt21179,45.htm Ja już sobie wymysliłem, jaka będzie logika układu sterującego i sterowanie wielkimi prądami. Jak się juz z tym uporam, to dam znać. Może zdążę przed końcem zimy Nieuniknione wydaje się tez wstawienie altka dającego 90A, co i tak miałem zrobić, bo stary już ledwie zipie. pozdr, Robi Witam, Eksperyment z podgrzewaniem grzałką na 12V płynu chłodzącego w Terrano będzie polegał wyłącznie na tym gdzie się wpiąć do układu. Raczej trzeba to zrobić bezpośrednio do małego obiegu, w innym przypadku efekt będzie słaby. Tylko tutaj jest problem. Mam już pewien pomysł, ale jeszcze muszę to przemyśleć. Też chyba nawet dzisiaj kupię podgrzewacz od Renault lub od Volvo, ze względu na konstrukcję. Sterowanie będzie u mnie każdej świecy osobno, jak szaleć to szaleć, takie są zamiary. Fajne namiary na artykuły podałeś. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam. No faktycznie ciekawa sprawa z tym podgrzewaczem. Gdyby nie nagla poprawa u mnie to tez bym się nad czyms takim zastanowił. Wydaje mi się że ja miałem nie dokońca odpowietrzony układ. Wcześniej po jakiś 5 km w mrozy jak wskazówka dotarła do normy zaczynało lekko lecieć ciepło. Teraz jak wskazówka tylko lekko się podniesie nad dolną kreską juz leci letnie powietrze. A po 5 km to już jak sauna. Cięzko określić na wyczucie ale wg mnie temperatura powietrza z nadmuchu przy drzwiach wynosi przynajmniej 40 stopni (zamówiłem termometr wew/zew to sprawdzę z ciekawości) pozd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Wydaje mi się że ja miałem nie dokońca odpowietrzony układ. Wcześniej po jakiś 5 km w mrozy jak wskazówka dotarła do normy zaczynało lekko lecieć ciepło. Teraz jak wskazówka tylko lekko się podniesie nad dolną kreską juz leci letnie powietrze. (...) A po 5 km to już jak sauna. A w jaki sposób odpowietrzałeś układ? Robiłes to sam, czy przy pomocy mechanika? No dopytam o dwie kwestie, które mają istotny chyba wpływ na sprawę: 1. Masz diesla cyz benzyniaka? 2. Masz wersję krótka czy długą? Bo wiecie, jestem skłonny uwierzyć, że wersje krótkie mają lepsze ogrzewanie. Przestrzeń bagażowa longa to dodatkowa 1/3 auta do ogrzania A że T2 jest w środku prawie jak autobus, a seryjna nagrzewnica mała, to co się dziwić. Jestem świadom, że ten elektrzyczny dogrzewacz całkiem nie rozwiąże problemu. Będzie się szybciej robić cieplej, ale gorąco się nie zrobi, bo układ ogrzewania T2 jest jaki jest. Kłania się Webasto i tyle. W tym tygodniu będę mial ten dogrzewacz zamontowany. Oczywiscie zdam Wam relację, z pierwszych testów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.