piotr323f Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 A w jaki sposób odpowietrzałeś układ? Robiłes to sam, czy przy pomocy mechanika? No dopytam o dwie kwestie, które mają istotny chyba wpływ na sprawę: 1. Masz diesla cyz benzyniaka? 2. Masz wersję krótka czy długą? Bo wiecie, jestem skłonny uwierzyć, że wersje krótkie mają lepsze ogrzewanie. Przestrzeń bagażowa longa to dodatkowa 1/3 auta do ogrzania A że T2 jest w środku prawie jak autobus, a seryjna nagrzewnica mała, to co się dziwić. Jestem świadom, że ten elektrzyczny dogrzewacz całkiem nie rozwiąże problemu. Będzie się szybciej robić cieplej, ale gorąco się nie zrobi, bo układ ogrzewania T2 jest jaki jest. Kłania się Webasto i tyle. W tym tygodniu będę mial ten dogrzewacz zamontowany. Oczywiscie zdam Wam relację, z pierwszych testów Witam, W środę też już zamówiłem sobie podgrzewacz, taki do Renault Scenic 1.9, będzie u mnie chyba do końca tygodnia. Nadal się zastanawiam gdzie go wpiąć, wstępnie chcę go wpiąć w przewód powrotny z nagrzewnicy. Bardziej mi zależy na dogrzaniu silnika niż wnętrza. A gdzie Ty się będziesz wpinał do układu? Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 (edytowane) (...)wstępnie chcę go wpiąć w przewód powrotny z nagrzewnicy. Bardziej mi zależy na dogrzaniu silnika niż wnętrza. No raczej przewód wlotowy DO nagrzewnicy, niż powrotny Który to jest, trzeba sprawdzić. Chcę się wpiąć na wysokości grodzi, tam gdzie przewód na krótkim odcinku idzie w poprzek auta. Gdzie indziej chyba nie da rady, chyba że poprowadzimy nowy przewód inna drogą, niż po pokrywie zaworów. Najlepiej byoby przykręcić podgrzewacz gdzieś do silnika, żeby niepotrzebnie nie ciagnac masy (przez super gruby przewód) Sterowanie bedzie z kabiny, takim samym przyciskiem, jak ogrzewanie tylnej szyby. Już nawet kupiłem taki włącznik. . To prymitywne rozwiązanie, ale w fabrycznych instalacjach podgrzewaczem steruje komputer analizujący wiele czynników oraz regulujacy moc grzania! My nie mamy kompa innego, niż mózgownica kierowcy. Chodzi o to, aby dogrzewanie NIGDY nie włącząło sie równocześnie z zapłonem, ale tylko z inicjatywy użytkownika po uruchomieniu silnika. Inaczej, jeśli pozostałoby włączone po wcześniejszej jeździe, grzałoby rónoczesnie ze świecami żarowymi, co może utrudnić start silnika. Ogrzewanie szyby tylnej zawsze jest w T2 wyłączone po włączeniu zapłonu, a po jego włączeniu załącza się tylko po nacisnięciu przycisku i działa tylko chwilę (chyba!) za sprawą wbudowanego w ten przycisk przekaznika czasowego małej mocy. Taki sam (równolegle podpięty do przycisku ogrzewania tylnej szyby) włącznik, poprzez termostat rozłączający obwód przy temp 50-60'C (zamontowany na ogrzewaczu), sterowałby głównym przekaźnikiem podgrzewacza. Podgrzewacz wyłączy się sam: - po wyłączeniu zaplonu (i nie włączy się po ponownym włączeniu) - po zadanym czasie (np. 3 min na wypadek gdyby silnik zgasł, a ja nie wyłączę zaplonu) - po osiągnięciu temperatury roboczej przez silnik Poszedłem na łatwiznę. Z pewnością można to zrobic inaczej, ale ja będe miał właśnie tak. Edytowane 10 Stycznia 2011 przez Robi108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 No raczej przewód wlotowy DO nagrzewnicy, niż powrotny Który to jest, trzeba sprawdzić. Chcę się wpiąć na wysokości grodzi, tam gdzie przewód na krótkim odcinku idzie w poprzek auta. Gdzie indziej chyba nie da rady, chyba że poprowadzimy nowy przewód inna drogą, niż po pokrywie zaworów. Najlepiej byoby przykręcić podgrzewacz gdzieś do silnika, żeby niepotrzebnie nie ciagnac masy (przez super gruby przewód) Sterowanie bedzie z kabiny, takim samym przyciskiem, jak ogrzewanie tylnej szyby. Już nawet kupiłem taki włącznik. . To prymitywne rozwiązanie, ale w fabrycznych instalacjach podgrzewaczem steruje komputer analizujący wiele czynników oraz regulujacy moc grzania! My nie mamy kompa innego, niż mózgownica kierowcy. Chodzi o to, aby dogrzewanie NIGDY nie włącząło sie równocześnie z zapłonem, ale tylko z inicjatywy użytkownika po uruchomieniu silnika. Inaczej, jeśli pozostałoby włączone po wcześniejszej jeździe, grzałoby rónoczesnie ze świecami żarowymi, co może utrudnić start silnika. Ogrzewanie szyby tylnej zawsze jest w T2 wyłączone po włączeniu zapłonu, a po jego włączeniu załącza się tylko po nacisnięciu przycisku i działa tylko chwilę (chyba!) za sprawą wbudowanego w ten przycisk przekaznika czasowego małej mocy. Taki sam (równolegle podpięty do przycisku ogrzewania tylnej szyby) włącznik, poprzez termostat rozłączający obwód przy temp 50-60'C (zamontowany na ogrzewaczu), sterowałby głównym przekaźnikiem podgrzewacza. Podgrzewacz wyłączy się sam: - po wyłączeniu zaplonu (i nie włączy się po ponownym włączeniu) - po zadanym czasie (np. 3 min na wypadek gdyby silnik zgasł, a ja nie wyłączę zaplonu) - po osiągnięciu temperatury roboczej przez silnik Poszedłem na łatwiznę. Z pewnością można to zrobic inaczej, ale ja będe miał właśnie tak. Witam, Ja to jeszcze prościej planuję rozwiązać. Mianowicie każda ze świec będzie zasilana przez osobny przekaźnik z bezpiecznikiem a wszystko załączane za pomocą jednego podświetlanego włącznika. Będzie też termostat wyłączający o temp 60°C. Pierwotnie chciałem sterować każdą świecą oddzielnie ale chyba z tego zrezygnuję. Jak dojdzie podgrzewacz to może dojdą jakieś nowe pomysły. U mnie ogrzewanie tylnej szyby działa tylko przez 15 min, plusem jest to, że jest kontrolka na liczniku. Tylko wydaje mi się, że musi być włączone ogrzewanie tej szyby aby wszystko zadziałało chyba, że coś przeoczyłem. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 A w jaki sposób odpowietrzałeś układ? Robiłes to sam, czy przy pomocy mechanika? No dopytam o dwie kwestie, które mają istotny chyba wpływ na sprawę: 1. Masz diesla cyz benzyniaka? 2. Masz wersję krótka czy długą? WItam. Mam werję long 2,7 TDI. Co do odpowietrzania to nawet nie było to zamierzone. Napoczątku myslełem ze takie słabsze ogrzewanie to poprostu norma. Ale raz w sobotę przy sprawdzaniu wszelkich plynow tkneło mnie by zobaczyć stan w chłodnicy (pomimo że w zbiorniczku wyrównawczym była norma). Jako że nie zauważyłem płynu pod korkiem to dolałem. Dolałem ponad litr. I wtedy się poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Witam, Do tego ogrzewania trzeba się niestety przyzwyczaić. U mnie dopiero po 5km zaczyna cokolwiek grzać. Jak jadę z rodzinką w 3 osoby to z szybami już się robi nie ciekawie, szczególnie w 2 rzędzie. Wydychana para zaraz siada na szybach. Później (tak ok 10km) to nie ma co narzekać, nie jeżdżę w kurtkach i jest naprawdę super. Pomimo tego, że w lecie przy wymianie pompy cieczy płukałem i to konkretnie chłodnicę, silnik i nagrzewnicę, cały układ odpowietrzony w 100%, żadnych ubytków pod korkiem chłodnicy a grzeje jak napisałem wcześniej. Z jednej strony należy się cieszyć, że ma wysoką sprawność ale z drugiej strony trzeba gada jednak dogrzać, przynajmniej w te największe mrozy. Właściwie to należy zadać pytanie, dlaczego producent nie przewidział instalacji dogrzewaczy w standardowym wykonaniu auta. Ale najfajniejsze jest to, że sami możemy sobie takie coś dorobić! Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Kilka obserwacji w temacie temperatury silnika zimą: Wskazówka temp. cieczy chłodzącej na desce nie jest miarodajna, pokazuje tyle samo niezależnie od temp. na czujniku dodatkowym. U mnie zawsze lekko poniżej połowy pokazywała, ogrzewanie wnętrza jest, ale bez szału. Odczyty z czujnika dodatkowego z instalacji gazowej (w lecie po kilku kilometrach jazdy jest 60-70 stopni) przy -15 na dworze i termostacie 76 st (sprawnym): 40 st. C w terenie, na trasie spada do 30 st. przy 0 st. C na dworze około 40 stopni ciąganie pługa do odśnieżania na reduktorze i udało się zagrzać do 50 po kilkunastu minutach Po modyfikacjach: - wymiana termostatu na 82 st. C - zasłonięcie chłodnicy - zdjęcie śmigła od wiskozy Silnik nie przegrzewa się, w korkach wskazówka wyszła lekko za połowę skali., Z instalacji LPG nie mierzyłem. Temperatura powietrza (ogrzewanie) znacznie się poprawiło. Teraz leci gorące powietrze. Szybciej osiąga temperaturę na pół skali. Wąż dolny od chłodnicy ciepły (poprzednio był zimny jak lód) Spalanie po tych zmianach spadło o ponad 3l LPG/100 km Silnik: 2.4 benzyna, z instalacją gazową, chłodnica od T1 V6, nowy płyn chłodzący. Coś mi się zdaje, że terrano II ma chłodzenie na warunki Hiszpańskie, w klimacie chłodniejszym jest zbyt wydajne w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Coś mi się zdaje, że terrano II ma chłodzenie na warunki Hiszpańskie, w klimacie chłodniejszym jest zbyt wydajne w zimie. Witam Cóż zostalo dokladać kase i sprawdzić go w Hiszpani coby potwierdzić test. Kolego fajny opis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Hiszpanskie ogrzewanie musi być wydajne, przy +20C chodzi się w rękawiczkach, przy +2C w Barcelonie jest katastrofa... Klimatronik ustawia się na +32 i dla tego co któreś Terrano ma wiatrak klimy, w sumie jednocześnie z podgrzewaczem paliwa. Po przejechaniu 1km, mam wskazówkę na właściwej pozycji i jest ciepło w samochodzie. W sumie to, wiskozę ktoś sprawdzał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek 1980 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 O właśnie ciekawy temacik W moim mavericku 2,4 gaz też nie ma szału ostatnio nawet wymieniłem termostat co do jego temp otwarcia to dobrałem z katalogu ale pewnie nie było to 84 at tak jak u kolegi ale poprawa jest mizerna tez kombinuję co by podziałąc jeszcze a myślę o tym wiatraku na sprzęgłe wiskoza u mnie on pracuje cały czas zaraz od załączenai autka czy tak ma być ???? Mam jeszcze jedno pytanko mianowicie nie mam ogrzewania tylnej szyby rozbierqałem przelącznik pewnie jest wyeksploatowany bo nie zacian się więc i pewnie daje stku co do napieci a na szybie nie mieżyłem bo nie mam czym w tej chwili ale po tym szperaniu straciłem sterowanie lustaekami elektrycznymi wieć czy jest jakiś związek pomiędzy tymi urzadzeniami czytałem że w niektórych autkach japońskich ogrzewanie tylnej szyby i lusterek jest jakoś połączone i załąncza sie automatycznie na 15 m a potem z przełącznika bezpieczniki sprawdzałem powinny byc ok więc może jest jakiś przekaźnik ??? Maiłąem też problem z niewracającym pedałem sprzęgła ale okazało się że problem leżał w płynie od pompki ktoś zalał płynem do wspomagania ale nawet kupiłem pompkę nową więc mam w zapasie wiem że koledzy też często mają takie objawy ale to już opanowałem kolejny temat to stacyjak a dokładnie kostak pod stacyjką nie łączyły styki i tutaj też skorzystałem z pomocy kolegi z forum i przeczyściłem ją tu jednak problem powraca powoli pewnie skończy się na nowej kostce na alegro Jeżeli ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z tymi tematami to dzęki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barycek Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 witam ja mam 2,4 na gaz meczyłem się z ogrzewaniem co niemiara i co sie okazało wazna kwestią są termostaty wymieniłem już czwarty poprostu jakieś badziewie każdy przepuszcza uważajcie na ten temat kupujcie z górnej półki nawet oryginalne wiadomo kwestie zabijających się nagrzewnic oraz zepsutych wiskoz są do ogarnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Z racji tego że u nas temperatura odczuwalna to minimum -700 postanowiłem odgrzebać temat - macie jakieś patenty na poprawienie ogrzewania w T2? Wymieniliśmy termostat, układ odpowietrzony, a nadal zimno jak chol..a. Mamy w planach jeszcze przeczyścić nagrzewnice, ale może ktoś ma inny pomysł co obejrzeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Ja się chyba skuszę na grzejniczek z alle... podpinany pod gniazdo zapalniczki, oczywiście silnika nie dogrzeje ale koszt niewielki a ciepełko jakieś zrobi, po zakupie dam znać jak to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek34 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 kolego mam webasto ktore dogrzewa, ale bez spalin czyli elektryczne,ma mozliwosc przerobki bardzo dobrze auto sie nagrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 tak jako ciekawostaka ... http://hcd-customdevices.pl/index.php/informacje/134-td27t-termostat-niby-to-takie-oczywiste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Sajdak pochwal się swoim ogrzewaniem.wystarczyło wymienić termostat i wypłukać hłodnicę zalać świeżym płynem i ugotować się można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Z nagrzewnicy i chłodnicy poleciało tyle żuru, że się zastanawialiśmy gdzie to się zmieściło - układ przepłukany, zalany świeżym płynem - efekt: grzeje jak w piekle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michał 1984 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 no potwierdzam można sie teraz ugotować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Witam kolegę - nie wiedziałem że kolegę u nas można spotkać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Więc w tym jest problem.... Jak płukałeś nagrzewnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michał 1984 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 cały układ był zalany płynem z dodatkiem środka czyszczącego samochód zagrzał się i spuszczenie całego syfu a dodatkowo nagrzewnica rozpięta i przepłukana wodą pod ciśnieniem ale nie za mocnym że jej nie rozerwało zalany nowym płynem i odpowietrzony to tyle ,sorki że ja Arku opisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 To Ty z Łysym robiliście więc nie mam żalu - ja się nawet nie przebrałem tą razą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Pierwsze co to wymieniłbym termostat na nowy i oryginalny. Często jest tak, że stary termostat po włożeniu do wody i sprawdzaniu początku jego otwarcia niby działa. Jednak gdy jest zamontowany to tak nie jest. W układzie jest jeszcze ciśnienie, zmienne teperatury i chłodziwo jest stale przepompowywane przez pompę dlatego termostat może pracować zupełnie inaczej niż w pojemniku z podgrzewaną wodą i termometrem. Wymień termostat i zobacz jak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michał 1984 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 tak jak kolega napisał również termostat był wymieniony na nowy ale nie było poprawa dopiero płukanie całego układu dało efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 michał jesteś wielki niemam żalu bo to praca zespołowa przynosi efekty no i doborowe towarzystwo :punk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.