Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napędy. Brak przedniego napędu terrano II


Gość edyta18_2005
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki.

 

Już bardziej lopatologicznie się nie dalo :)

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Lulek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeks twardości 8,8 (przecinek jest przecież) ... "cecha" jest na łbie

długość z łbem ... 64mm

dł. gwintu ... 19mm !

"ciało" ... 36 (lub tyle ile grubości ma ucho twojego sprzęgu)

grubość 8mm

obwód łba ... 12 mm (większy będzie zawadzał o korpus)

 

attachicon.gif001.JPG   attachicon.gif002.JPG   attachicon.gif003.JPG

 

ehhh .. ale ok bo to chyba miało być łopatologiiicznie

Jak ja ubolewam nad slangiem technicznym jaki się pojawia ... studentom zawsze mówię używajcie prawidłowego nazewnictwa to nikt się nie zorientuje że nic nie wiecie

 

twardość śruby to slang - prawidłowo jest to klasa (najpopularniejsze 4.8; 5,6; 8.8; 10.9; 12.9) - więcej mocniejsza typowe mają 5.6

 

ciało ... to cześć walcowa

grubość ??   czy nie przypadkiem średnica

obwód łba ??   jaki obwód może średnica tutaj i tak nie można sobie nic wybrać.

 

Dodatkowo jest to śruba z łbem walcowym i gniazdem sześciokątnym (ampulowa, imbusowa)  to one w handlu nie występują w klasie niższe niż 8.8 wiec w przypadku śruby imbusowej nie ma co tego podkreślać.

 

Dla dociekliwych: śruba w/g normy DIN 912 określa dokładnie i tu nie można sobie za bardzo wybrać.

  • śruba M8 z niepełnym gwintem będzie miała nominalnie 28mm długości części nagwintowanej bez względu na długość całej śruby.
  • średnica łba ma coś pomiędzy 12,73 - 13,27mm jak wyjdzie producentowi.
  • średnica cześć walcowej może mieć od 7,78mm do 8mm

I taka ciekawostka na koniec powyżej klasy 10.9 nie szukajcie w sklepach śrub ocynkowanych ponieważ występuje takie zjawisko jak szkodliwa kruchość wodorowa która jest skutkiem cynkowania galwanicznego i dlatego normalnie się tego nie robi.

.... przepraszam nie mogłem sie powstrzymać

 

Moim zdaniem śruba M8 imbusowa, klasy 10.9 minimum, czarna i dobierasz sobie długość części walcowej a pozostały za długi gwint odcinasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace renowacyjne w trakcie:

Poprzedni właściciel powinien dostać po pysku za doprowadzenie sprzęgiełek do takiego stanu.

 

Przed:

d9068bb7be0c5639med.jpg

 

Po:

c7fe4a4ce6ece3cbmed.jpg

 

W tym całym syfie nie byłem tylko w stanie uwiecznić położenie względem siebie i względem półosi tych 3 pierścieni (osłon)

Pytanie - czy to ma tak się składać ?

 

1b50dc7c40e658c1med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zrobione ;) i przetestowane w terenie - działa super

Wielkie dzięki za pomoc :D jak któryś będzie przejeżdżał w okolicy Poznania zapraszam na piwo.

Jeszcze tylko świece, oleje w mostach i reduktorze i można powoli szukać pierwszego rajdu.

daa9b83a965bc35fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh .. ale ok bo to chyba miało być łopatologiiicznie

 

 

Dokładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj pojeździłem po lesie i spotkałem ... leśniczego w ... terrano I :D

Pogadaliśmy /w lesie jeździć nie można/ o terrano, o łosiach, o koniach i o napędach.

Do rzeczy:

otóż stojąc pod lekkie wzniesienie, gdzie z pozycji stop po włączeniu pierwszego biegu koło tylne się obraca /jedno/ a auto stoi, u leśniczego po włączeniu 4H nic się nie działo a u mnie auto ruszyło od razu do przodu.

Kilka razy jeszcze spróbowałem podobnych "startów" kiedy to 2H "mieliło" a 4H od razu ruszało z miejsca, przełączam na 2H i znów stoję i mielę.

Tak powinno być?

 

i druga sprawa, kiedy tylny most powinien się "zablokować"?

Na śniegu nie jestem w stanie tego zrobić, w błocie po felgi i z przyczepą na haku po dodaniu gazu oba koła zaczynają się kręcić.

Edytowane przez SieneK_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy "zablokować" ?

Terrano nie posiada żadnych blokad w mostach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy "zablokować" ?

Terrano nie posiada żadnych blokad w mostach

chodzi mi o to, że jesienią w błocie zauważyłem mielące oba koła tylne a teraz na śniegu tylko jedno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w innych autach jak mialem spadek cisnienia w jedyn kole to lsd potrafilo niezbyt trybic.

Albo poprstu juz slabo spina, mi pomogla zmiana oleju i zaczela smigac idelanie.


jak juz jest temat z przednim napedem to doloze pytanie... ile mozna max jechac na zapietym przednim napedzie? sa jakies ograniczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie problem taki: po wjechaniu w bloto zapinam naped mam automaty tylko w kabinie zalaczam i to wszystko, ruszam i z przodu cos tak jak by nie zazebialo taki zgrzyt, za chwile jest ok kola sie kreca, na wlaczonym napedzie chcac rozbujac auto zeby wyjechac troche do tylu troche do przodu,po cofnieciu i wlaczeniu do przodu glosne uderzenie jak by cos puscilo, ale naped dziala. Doradzi ktos co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty już lekko zużyte potrafią strzelić. Proponuję przeczyścić sprzęgi, ewentualnie zamienić je stronami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jedziesz do przodu z zapiętymi sprzęgiełkami i chcesz cofnąć to sprzęgiełka się rozpinają i zapinają w "drugą" stronę i tak za każdym razem gdy zmieniasz kierunek jazdy. A to uderzenie powstaje w wyniku gwałtownego zapięcia automatów co nie jest dla nich dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie automaty po naprawie wytrzymały ok. 5 lat, 20 imprez i około 100tys. km :)

Jeszcze Ci sporo posłużą ;p

Za szybkie ich wykończenie podejrzewam założenie większych kół... (po rozłożeniu w środku była miazga - wszystko zmielone)

Teraz mam manuale avm hd.

 

Zgrzyty, strzały oznaczają problemy z zapięciem i wieszczą zbliżający się ich koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja w innych autach jak mialem spadek cisnienia w jedyn kole to lsd potrafilo niezbyt trybic.

Albo poprstu juz slabo spina, mi pomogla zmiana oleju i zaczela smigac idelanie.

jak juz jest temat z przednim napedem to doloze pytanie... ile mozna max jechac na zapietym przednim napedzie? sa jakies ograniczenia?

 

 

ja w innych autach jak mialem spadek cisnienia w jedyn kole to lsd potrafilo niezbyt trybic.

Albo poprstu juz slabo spina, mi pomogla zmiana oleju i zaczela smigac idelanie.

jak juz jest temat z przednim napedem to doloze pytanie... ile mozna max jechac na zapietym przednim napedzie? sa jakies ograniczenia?

jak dobrze pamietam to na 2h max 50km na godz na 4h max 30km na godz. Aczkolwiek pewnosci nie mam i teraz nie jestem w stanie tego sprawdzic u siebie w terrano na plakietce.

Jak jedziesz do przodu z zapiętymi sprzęgiełkami i chcesz cofnąć to sprzęgiełka się rozpinają i zapinają w "drugą" stronę i tak za każdym razem gdy zmieniasz kierunek jazdy. A to uderzenie powstaje w wyniku gwałtownego zapięcia automatów co nie jest dla nich dobre

tzn. Ze jazda do tylu na zapietym przednim napedzie jest nie mozliwa? Bede mial chwile czasu moze w weekend to sprobuje to rozebrac, moze uda mi sie to wyczyscic i to pomorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...