Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak wyciszyć przelotowy wydech?


eszi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

lukas napisał/a:

PMW piękny tłumik-ale to chyba z tych tzw.szklarzy-czyli aż szyby od nich drżą...bedzie głośno raczej

 

zgadzam się i jeszcze pełny przelot, będzie hardcore, mam kilka kompletów stoperów sprezentuje jego rodzinie

 

Adams napisał/a:

Widze ze nowy wydech nadchodzi wielkimi krokami :) Ja w primerze juz ogarnalem temat, tak jak rozmawialismy, no i musze powiedziec ze z silencerem jest bardzo kulturalnie - w sumie jestem bardzo zadowolony bo byl tani i jest skuteczny, pytanie tylko czy sie nie wypali tak jak Twoj od pana Tomali ? :)

 

silencer daje radę :), nie potrzeba stoperów, pozatym cały jest z kwasa, środek też :), jak sie wyjara to to sie kupi nowy bo cena jest poprostu śmieszna - na e-bay'u chodzą od 2.99 do 9.99$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się już tu kiedyś śmiałem że w US są końcowe tańsze od hamburgerów.

 

 

co do wycisznia przerobiłem wszystko ( koniec mam z silencerem podobny do tego co ma PMW, BTW na allegro replika apexi N1 169zł)

 

zamiast kata wstawiałem i wywalałem na przemian środki itd. jak kupiłem miałem zamiast kata strumienice i za nią seryjny środek i uwaga:

 

Wywaliłem to gówno czyli strumienicę wstawiłem uniwersalny środek (wygląd a'la kat) i zrobiło się 2 razy głośniej... na silencerze jeszcze lajt ale kiedyś było ciszej...

 

podobno jeśli się nie chce wstawiać jakichś środków z dostawczaków to najlepiej wycisza strumienica wstawiona na odwrót czyli łuski pod prąd spalin... wtedy spowalnia spaliny ale jest ciszej coś za coś. wszystkie przelotowe tłumiki środkowe dają w zasadzie prawie nic jeśli chodzi o wyciszenie musi być komorowy. Ale ze wszystkich konfiguracji niestety najciszej było z gównianą strumienicą (mocy nie dodaje ale wycisza)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

custom_center_muffler_by_1879pmw.jpg

 

dzisiaj zamówiłem taki

 

[ Dodano: Wto 02 Gru, 2008 15:10 ]

replika apexi N1 169zł

hehe dokładnie tyle zapłaciłem

 

uniwersalny środek (wygląd a'la kat)

 

za krótki był, dlatego było głośno

 

[ Dodano: Wto 02 Gru, 2008 15:14 ]

nic jeśli chodzi o wyciszenie musi być komorowy

 

nie prawda :) mam u siebie obecnie i przy ~60mm

 

przez ten komorowy jest głośniej w aucie niż na zewnątrz - duże ciśnienie zwrotne w połączeniu z kolektorem SSAC i już masz łomot w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a srodkowy tlumik jest obowiazkowy do przejscia przegladu? bede robil wydech 80mm w almie 2,2 i pytam za wczasu zebym nie musial sie od nowa bawic :D

 

:027: 80mm? Jaki silnik zamierzasz tam wsadzić? Auto ma mieć 500 km czy jak?

 

na jednym końcowym będzie bardzo głośno

 

 

jak bedzie za głośno to nie przejdziesz badania, bez kata też nie... chociaż są sposoby :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug zalecen znajomoge mechanika diesel musi miec luzny wydech ,80mm to juz ze sciankami czyli wedlug rozpiski na stronie italinoxu wyjdzie cos ponad 2,5 cala . Skoro rury maja takie tanie to po sie rozdrabniac :D obecnie mam jeden tlumik ale na seryjnym orurowaniu ktore jest bardzo cienkie ,wywalony kat - ogolnie zrobilo sie ciut glosniej ,silnik brzmi basowo wchodzac na obroty no slychac fajny przedmuch :D

 

[ Dodano: Wto 02 Gru, 2008 20:22 ]

Edit

co najlepsze dzieki usunieciu kata ,koncowego tlumika , zamontowaniu stozka odzyskalem 23KM i doszlo mi 40nm i to w dieslu! teraz mam zdrowa serie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu są 2 opcje jak wykonac cichy, przelotowy układ wydechowy

 

1. Touring - stosować grubościenne (2mm) rury, 2 duże tłumiki - nie urywa łba ale też nie jest za cichy (bas) - minusem jest duża waga układu oraz brak możliwości dodatkowego wyciszenia

 

2. Race - lekki wydech :) (1,5mm) : długi środkowy, końcowy N1 z wyjmowalnym na specjalne okazje silencerem - bardzo głośny - z silencerem dużo cichszy niż w punkcie

1- wszym. (dzięki silencerowi w szerokiej (100mm x 100mm końcówce tworzy się dodatkowo komora tłumika która na zasadzie wzajemnego pochłaniania się fal dżwiekowych wiadomo co robi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu są 2 opcje jak wykonac cichy' date=' przelotowy układ wydechowy

 

1. Touring - stosować grubościenne (2mm) rury, 2 duże tłumiki - nie urywa łba ale też nie jest za cichy (bas) - minusem jest duża waga układu oraz brak możliwości dodatkowego wyciszenia

 

No dobra, każdy chwali swoje :D , dodam że jak się ma przelotowy na dwururce to na nic przelotowy duży, na nic silencery. Aby zbić 30-40 procent głośności ciszej, trza końcowy dopieścić(wypełnienie), i zrobić stożki w komorach. Polecam [b']MOTO

WYDECH[/b] z Konstancina, koleś ma pojęcie i może o wydechach gadać godzinami, ale rzadko ma czas. Jego mody wkrótce :D

 

PMW ja czekam jak twój zagra i sie porówna :D

 

A tak kończąc silniki SR20 DE,De,DEH grają głośno i tak same w sobie(na zewnątrz i wewnątrz{kiepskie wytłumienie nissana}), do tego kolektor 4-2-1, dalej luźno, jakis przelot, i końcowy przelot, nigdy nie będzie mocno i znośnie, dla uszu. Silencery dobra, ale po co, zabierają i nic nie daja(luz uszą).

 

Reasumując (jeżeli chodzi o głośność) podstawa to dopieszczony końcowy i rozsądne fi po drodze. Można mieć przelot i ukołysać dziecko, nie tracąc "radości i tego co daje maksymalnego" szczegóły wkrótce :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMW ja czekam jak twój zagra i sie porówna

 

nie ma czego porównywać... mój będzie głośniejszy:

 

jak się uda to całość będzie tak gadać :

 

http://pl.youtube.com/watch?v=MD0SkzD7Ymg

 

[ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 22:29 ]

MOTO

WYDECH z Konstancina, koleś ma pojęcie i może o wydechach gadać godzinami, ale rzadko ma czas. Jego mody wkrótce :D

 

Yarko ma wydech od gościa :) wierz mi nie chciałbyś wozić dzieci z takim wydechem...

natomiast mi się bardzo podoba... :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMW ja czekam jak twój zagra i sie porówna

 

nie ma czego porównywać... mój będzie głośniejszy:

 

jak się uda to całość będzie tak gadać :

 

http://pl.youtube.com/watch?v=MD0SkzD7Ymg

 

[ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 22:29 ]

MOTO

WYDECH z Konstancina, koleś ma pojęcie i może o wydechach gadać godzinami, ale rzadko ma czas. Jego mody wkrótce :D

 

Yarko ma wydech od gościa :) wierz mi nie chciałbyś wozić dzieci z takim wydechem...

natomiast mi się bardzo podoba... :diabel2:

 

A mnie on zrobi pode mnie,nie pod Yarko. Yarko ma Neo VVL(są ogólnie cichsze) i dziwi mnie że jest głośno :?: Może tak chciał dla lansu?

 

Ja chce dopieścić mój przelotowy końcowy, będzie to SEBRING +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale yarkoo zaznaczył że nie zależy mu żeby było cicho...wiem bo z nim gadałem[poza tym mi tez robił wydeszek do p11 kombi-2 przeloty 2.5 cala]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neo VVL(są ogólnie cichsze)

 

tak zwłaszcza jak wejdą na ostrzejszą krzywkę bag.gif

 

[ Dodano: Sob 06 Gru, 2008 23:51 ]

Ja chce dopieścić mój przelotowy końcowy, będzie to SEBRING +

 

to dużo jescze roboty przed Tobą... najpierw urżnij te kominy przeciez to nissan a nie opel calibra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...