Gość coot Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 witam miałem OKAZJĘ nabyć i stać sie posiadaczem nissana MAXIMY ,kupiłem go jako uszkodzony, jak go odpaliłem to silnik pracuje na 4 cylindrach , 2 i 3 cylinder nie pracuje , posprawdzałem elektrykę i okazuje się że po odkręceniu (nie odłączeniu) czujnika na kole pasowym (REF) silnik pracuje na wszystkich cylindrach ale nie wkręca się na obroty nie ma wolnych , na gazie jest dużo lepiej ale też nie jest to brakuje mu mocy ale ma wolne obroty. Poprzedni właściciel opowiedział mi całą historię od czego to się zaczęło . Mianowicie z silnika sączyła się ciecz chłodząca ,mechanior do którego zaprowadził auto stwierdził że trzeba wyjąć !!!!! silnik ??? po wyjęciu stwierdził że do wymiany jest sprzęgło , czy wymieniał koło zamachowe tego nie wiem , wymienił pompę wody demontując przy tym rozrząd , włożył silnik i mamy V4 Moje pytanie jest czy przy źle ustawionym rozrządzie czujnik (POS) wałka rozrządu może dostawać w złym momencie impulsy i silnik będzie pracował na 4 cylindrach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 tak, jak najbardziej, pasowalo by zdjac oslone rozrzadu i zobaczyc czy sie znaki zgadzaja!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Opcja z rozrządem za bardzo tu nie pasuje. Nie da się go przestawić tak, żeby nie zgadzały się dwa cylindry. Albo trzy, albo sześć. Raczej coś z elektryką. Może jeszcze ktoś wcześniej mieszał? Np. jakby zamienić wtyczki od cewek między 2 a 3 cylindrem? Wiem, że fizycznie nie za bardzo jest to możliwe, bo wiązki mają swoje miejsce, ale... wymienił pompę wody demontując przy tym rozrząd Do wymiany pompy to nie jest konieczne. Nawet silnika nie trzeba wyciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coot Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 na razie robota stanęła na demontażu pokrywy rozrządu , jutro będę próbował dalej ją zdjąć bo jakoś słabo mi to dzisiaj szło , może przez sylikon którego są tam tony albo przez te bolce ustalające ;/ .... jak zdejmę to będzie widać czy to wina rozrządu. [ Dodano: Wto 02 Gru, 2008 21:23 ] zdjąłem pokrywę po analizie ustawienia rozrządu wyszło że był przestawiony o jedno ogniwo na wale , znaki na kołach wałków zgadzały się , jeszcze nie złożyłem wszystkiego więc moje pytanie to czy mogło to być przyczyną pracy na 4 cylindrach ? czy czujniki na kole pasowym i na wałku mogły dostawać złe sygnały i spowodować taką sytuację ? [ Dodano: Czw 04 Gru, 2008 17:24 ] i po problemie , to był przestawiony o jedno ogniwo rozrząd , większość stawiała na elektryczne sprawy , jednak okazało się inaczej. dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.