Gość kubalublin Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Witam serdecznie, chciałbym zebrać w jednym temacie wszystko co wiecie o różnicach w almerce n16 sprzed i po liftingu. Mnie osobiście najbardziej interesuje roznica w silnikach diesla. Z tego co mi udało się znaleźć (a niełatwo o fachowe opinie w sieci) różnica w silnikach 2.2 jest niewielka, choć nie wiem jaka. Mnie bardzo podoba się wersja 136konna i ten moment obrotowy 304Nm :sylwester: Ponoć wersje sedan są montowane w japonii, a htb w anglii. No i w zasadzie poza tym, ze po lifcie w almerze renault wsadził jeszcze swoj silnik 1.5 dci to niewiele wiecej znalazłem. Jeżeli znacie więcej różnic, to zapraszam do dyskusji. Chyba, że te samochody poza delikatnym liftingu niczym się nie różnią :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 O różnicy pomiędzu 2.2Di a 2.2dCi jest w tym temacie http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=2.2di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Niezgadzam sie z przedmowca Po pierwsze: silnik o oznaczeniu 2.2 Di 110KM byl montowany w Almerze po liftingu na samym poczatku produkcji ( wiem bo mam ). Po drugie: 2.2 Di zostal zastapiony przez 2.2 dci 112KM (ten sam silnik, lekko zmodyfikowany). Po trzecie: silnik 2.2 dci 136KM takze jest konstrukcja Nissana! Wszystkie 2.2 sa Nissana, a tylko 1.5 dci jest Renault. Wikipedia nie zawsze ma racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubalublin Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 w internecie sporo mozna spotkac sprzecznych infromacji na temat roznic i podobienstw, dlatego postanowilem taki temat. co do zmian w zawieszeniu.. wiadomo cos wiecej, jak zostalo ono zmodernizowane, no i przede wszystkim jak to wplynelo na jego trwałość i koszty eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Dorzucę jeszcze info dot. silników dci: -2.2dci 112KM ma sprężarkę o stałej geometrii -2.2dci 136KM ma sprężarkę o zmiennej geometrii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Niezgadzam sie z przedmowca Po pierwsze: silnik o oznaczeniu 2.2 Di 110KM byl montowany w Almerze po liftingu na samym poczatku produkcji ( wiem bo mam ). Po drugie: 2.2 Di zostal zastapiony przez 2.2 dci 112KM (ten sam silnik, lekko zmodyfikowany). Po trzecie: silnik 2.2 dci 136KM takze jest konstrukcja Nissana! Wszystkie 2.2 sa Nissana, a tylko 1.5 dci jest Renault. Wikipedia nie zawsze ma racje Masz rację, w tym przypadku w wikipedii są bzdury. Przejrzałem wszystkie wątki na NKP o 2.2Di, i jak tylko sprawdzę w TECDOC'u oraz w serwisie Nissana wszystkie szczegóły to postaram się wrzucić na forum dokładny opis każdej z wersji 2.2Di oraz info gdzie który montowano. Może wtedy już nikt nie będzie pisał, że 2.2DCi w Nissanach to francuski silnik :] [ Dodano: Pią 05 Gru, 2008 12:34 ] w internecie sporo mozna spotkac sprzecznych infromacji na temat roznic i podobienstw, dlatego postanowilem taki temat.co do zmian w zawieszeniu.. wiadomo cos wiecej, jak zostalo ono zmodernizowane, no i przede wszystkim jak to wplynelo na jego trwałość i koszty eksploatacji. Sprawdziłem dziś dokumentację produkcyjną do amorów do Almery N16 i tylne, przed i po lifcie, są identyczny. W przodach zmieniły się dwie rzeczy: - pierwsza to jeden uchwyt pod przewody, jest inny, prawdopodobnie doszło coś nowego (jakiś czujnik), tyle widać na rysunkach amorów; - druga sprawa to siły - amory po lifcie są nieco twardsze (5-10%), tzn mają nieco większe siły tłumienia. Geometria amortyzatora przez i po lifcie jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 dodam jeszcze z tego co ja znalazłem, to że silnik 2,2 Di jest na pompie rotacyjnej - cokolwieg to znaczy:) i ma 114 kucy a 2,2dCi są zasilane systemem common rail i to rzeczywiscie jednostki japonskie nie majace nic wspolnego z francuskimi 2,2dCi i mają odpowiedni 112 i 136kucy, czy wie ktoś czy turbinka ze 136konnej wersji bedzie pasowac bez zadnych przerobek do wersji 112?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mbit Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 common rail i to rzeczywiscie jednostki japonskie nie majace nic wspolnego z francuskimi 2,2dCi oczywiście że japońskie a jakiej produkcji jest system zasilania a raczej na jakiej licencji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 zasilanie bodajże Denso - stąd problemy z chipowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Telek Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 mam pytanko posiadam almere n16 2,2 dci 112km jak najlepiej się nią ścigać, kiedy najlepiej zmieniać biegi przy jakich obrotach. Na wszystkich biegach tak samo proszę o pomoc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 kiedy najlepiej zmieniać biegi przy jakich obrotach jakieś 4500-4700, na wszystkich tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mbit Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 mam pytanko posiadam almere n16 2,2 dci 112km jak najlepiej się nią ścigać, kiedy najlepiej zmieniać biegi przy jakich obrotach. Na wszystkich biegach tak samo proszę o pomocja bym wpakował na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domelbmw13 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Witam forumowiczów, jestem szczęśliwym posiadaczem Almery N16 2003 (dokładnie 15 maj 2003). Moje pytanie bo już sam zwątpiłem jaki mam silnik. W dowodzie jest 2184 DCI 82 kW czyli 112 KM, przy wymianie oleju okazało się że do silnika mechanik wlał 5 litrów, a nie 6 jak jest w instrukcji. Poza tym filtr nie pasował, mechanik kazał kupić wkład, a w sklepie mówią mi, że to Di 110 KM jeśli ma wkład a nie cały wkręcany filtr. Dodam że mam kolorową navi i komputer gdzie pokazuje spalanie itp itd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 pełne 6L to razem z miską, ale 5,5 powinno wejść.. jeśli wchodzi tak mało, to warto może zrobić płukankę?Z filtrem nie wiem - w DI mam wkład, ale np. filtrów paliwa były 4 rodzaje, więc może z olejem jest podobnie (jakaś przejściowa wersja?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) U mnie w Tino, instrukcja też mówi o 6,1l z filtrem i 5,7l bez filtra. Ja wlewam 5l i mam na 3/4 miarki. Od zmiany do zmiany 10ooo wystarcza. Gdybym wlał 6l, to bym go "zalał całkowicie" aż by bokami kapało. Nie wspominam już, co i jakie szkody by zrobiło ciśnienie. Edytowane 29 Sierpnia 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopich Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Witam, Mam takie pytanie czy silniki w almerach n16 2.2 dci 112km sa mało usterkowe? w googlach pisza rozne opinie. Ten silniczek posiada kołodwumasowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.