Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2 di, a 2.2 dci. Różnice nie tylko w silniku.


Gość kubalublin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kubalublin

Witam serdecznie,

chciałbym zebrać w jednym temacie wszystko co wiecie o różnicach w almerce n16 sprzed i po liftingu. Mnie osobiście najbardziej interesuje roznica w silnikach diesla.

Z tego co mi udało się znaleźć (a niełatwo o fachowe opinie w sieci) różnica w silnikach 2.2 jest niewielka, choć nie wiem jaka. Mnie bardzo podoba się wersja 136konna i ten moment obrotowy 304Nm :sylwester:

Ponoć wersje sedan są montowane w japonii, a htb w anglii.

No i w zasadzie poza tym, ze po lifcie w almerze renault wsadził jeszcze swoj silnik 1.5 dci to niewiele wiecej znalazłem.

 

Jeżeli znacie więcej różnic, to zapraszam do dyskusji. Chyba, że te samochody poza delikatnym liftingu niczym się nie różnią :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezgadzam sie z przedmowca :)

Po pierwsze: silnik o oznaczeniu 2.2 Di 110KM byl montowany w Almerze po liftingu na samym poczatku produkcji ( wiem bo mam :P).

Po drugie: 2.2 Di zostal zastapiony przez 2.2 dci 112KM (ten sam silnik, lekko zmodyfikowany).

Po trzecie: silnik 2.2 dci 136KM takze jest konstrukcja Nissana! Wszystkie 2.2 sa Nissana, a tylko 1.5 dci jest Renault.

 

Wikipedia nie zawsze ma racje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubalublin

w internecie sporo mozna spotkac sprzecznych infromacji na temat roznic i podobienstw, dlatego postanowilem taki temat.

co do zmian w zawieszeniu.. wiadomo cos wiecej, jak zostalo ono zmodernizowane, no i przede wszystkim jak to wplynelo na jego trwałość i koszty eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę jeszcze info dot. silników dci:

-2.2dci 112KM ma sprężarkę o stałej geometrii

-2.2dci 136KM ma sprężarkę o zmiennej geometrii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead
Niezgadzam sie z przedmowca :)

Po pierwsze: silnik o oznaczeniu 2.2 Di 110KM byl montowany w Almerze po liftingu na samym poczatku produkcji ( wiem bo mam :P).

Po drugie: 2.2 Di zostal zastapiony przez 2.2 dci 112KM (ten sam silnik, lekko zmodyfikowany).

Po trzecie: silnik 2.2 dci 136KM takze jest konstrukcja Nissana! Wszystkie 2.2 sa Nissana, a tylko 1.5 dci jest Renault.

 

Wikipedia nie zawsze ma racje ;)

 

Masz rację, w tym przypadku w wikipedii są bzdury.

Przejrzałem wszystkie wątki na NKP o 2.2Di, i jak tylko sprawdzę w TECDOC'u oraz w serwisie Nissana wszystkie szczegóły to postaram się wrzucić na forum dokładny opis każdej z wersji 2.2Di oraz info gdzie który montowano. Może wtedy już nikt nie będzie pisał, że 2.2DCi w Nissanach to francuski silnik :]

 

[ Dodano: Pią 05 Gru, 2008 12:34 ]

w internecie sporo mozna spotkac sprzecznych infromacji na temat roznic i podobienstw, dlatego postanowilem taki temat.

co do zmian w zawieszeniu.. wiadomo cos wiecej, jak zostalo ono zmodernizowane, no i przede wszystkim jak to wplynelo na jego trwałość i koszty eksploatacji.

 

Sprawdziłem dziś dokumentację produkcyjną do amorów do Almery N16 i tylne, przed i po lifcie, są identyczny. W przodach zmieniły się dwie rzeczy:

- pierwsza to jeden uchwyt pod przewody, jest inny, prawdopodobnie doszło coś nowego (jakiś czujnik), tyle widać na rysunkach amorów;

- druga sprawa to siły - amory po lifcie są nieco twardsze (5-10%), tzn mają nieco większe siły tłumienia.

Geometria amortyzatora przez i po lifcie jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dodam jeszcze z tego co ja znalazłem, to że silnik 2,2 Di jest na pompie rotacyjnej - cokolwieg to znaczy:) i ma 114 kucy a 2,2dCi są zasilane systemem common rail i to rzeczywiscie jednostki japonskie nie majace nic wspolnego z francuskimi 2,2dCi i mają odpowiedni 112 i 136kucy, czy wie ktoś czy turbinka ze 136konnej wersji bedzie pasowac bez zadnych przerobek do wersji 112??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
common rail i to rzeczywiscie jednostki japonskie nie majace nic wspolnego z francuskimi 2,2dCi
oczywiście że japońskie a jakiej produkcji jest system zasilania a raczej na jakiej licencji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko posiadam almere n16 2,2 dci 112km jak najlepiej się nią ścigać, kiedy najlepiej zmieniać biegi przy jakich obrotach. Na wszystkich biegach tak samo proszę o pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mam pytanko posiadam almere n16 2,2 dci 112km jak najlepiej się nią ścigać, kiedy najlepiej zmieniać biegi przy jakich obrotach. Na wszystkich biegach tak samo proszę o pomoc
ja bym wpakował na maxa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość domelbmw13

Witam forumowiczów, jestem szczęśliwym posiadaczem Almery N16 2003 (dokładnie 15 maj 2003). Moje pytanie bo już sam zwątpiłem jaki mam silnik. W dowodzie jest 2184 DCI 82 kW czyli 112 KM, przy wymianie oleju okazało się że do silnika mechanik wlał 5 litrów, a nie 6 jak jest w instrukcji. Poza tym filtr nie pasował, mechanik kazał kupić wkład, a w sklepie mówią mi, że to Di 110 KM jeśli ma wkład a nie cały wkręcany filtr. Dodam że mam kolorową navi i komputer gdzie pokazuje spalanie itp itd. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pełne 6L to razem z miską, ale 5,5 powinno wejść.. jeśli wchodzi tak mało, to warto może zrobić płukankę?
Z filtrem nie wiem - w DI mam wkład, ale np. filtrów paliwa były 4 rodzaje, więc może z olejem jest podobnie (jakaś przejściowa wersja?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Tino, instrukcja też mówi o 6,1l z filtrem i 5,7l bez filtra. Ja wlewam 5l i mam na 3/4 miarki. Od zmiany do zmiany 10ooo wystarcza. Gdybym wlał 6l, to bym go "zalał całkowicie" aż by bokami kapało. Nie wspominam już, co i jakie szkody by zrobiło ciśnienie.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

Mam takie pytanie czy silniki w almerach n16 2.2 dci 112km sa mało usterkowe? w googlach pisza rozne opinie. Ten silniczek posiada kołodwumasowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...