Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Xenon. Jeden świeci, drugi tylko błyska na krotko


Gość TataFilipa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TataFilipa

Witam wszystkich

 

Mam Primerę Accenta z 2003 z xenonami. Prawy świeci, a lewy od wczoraj nie...

Przy włączaniu świateł widać, że lewy na krótko rozbłyskuje i gaśnie.

 

Czy ktoś miał takie objawy? Czy to spalona żarówka czy coś innego?

 

Przeczytałem na forum, że w tych modelach były montowane żarowki OSRAM D2R. W InterCar

jedna kosztuje 250 zł - czy możecie polecić jakieś zamienniki?

 

Wszelka pomoc mile widziana :-)

 

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pada juz zarnik,choc nieraz bywa,ze przetwornica daje w ten sposob o sobie znac,ale watpie w to. Zarnik masz na allegro o polowe taniej,niz u tych zdzierusow z inetrcarsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie pada lampa wyladowcza - tam nie ma zarnika

 

ale zeby sie upewnic, ze to lampa - podmien je stronami - daj w miejsce wylaczajacej sie - dobra - jak bedzie swiecic - to znaczy, ze masz lampe do wymiany - kupujesz parami - D2R osram czy philips - cos kolo 100-ki za sztuke

dobra trzymasz w zapasie

jak okaze sie, ze druga lampa tak samo gasnie.... to cos nie tak z przetwornica albo kablami - moze jedynie kable nie sa ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TataFilipa

Czy dobrze kombinuje: jeśli przełożę prawy żarnik do lewej lampy i zaświeci to żarnik a nie przetwornica? Powinienem na coś zwrócić uwagę przy wymianie? Czy lepiej się za to nie brać samemu?

 

Czy koniecznie trzeba wymieniać obydwa żarniki? Warto inwestować w OSRAM czy wystarczy jakiś noname?

 

[ Dodano: Wto 02 Gru, 2008 12:34 ]

To się nazywa ekspress!

 

Dostałem odpowiedzi zanim zadałem pytania :-)

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inny problem.Zauwazylem ze xenony nisko mi swieca,pojechalem na ustawienie i bylo ok,jednak teraz znowu to samo i widze tylko na 5 metrow, poziomowanie dziala bo widze to przy jakiejs przeszkodzie.Do normalnego poziomu ustawiaja sie wtedy gdy najpierw wlacze swiatla a dopiero pozniej odpalam,jednak po kilku metrach jazdy znowu opuszczaja sie do dolu.co to moze byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie pada lampa wyladowcza - tam nie ma zarnika

 

ale zeby sie upewnic, ze to lampa - podmien je stronami - daj w miejsce wylaczajacej sie - dobra - jak bedzie swiecic - to znaczy, ze masz lampe do wymiany - kupujesz parami - D2R osram czy philips - cos kolo 100-ki za sztuke

dobra trzymasz w zapasie

jak okaze sie, ze druga lampa tak samo gasnie.... to cos nie tak z przetwornica albo kablami - moze jedynie kable nie sa ok...

 

Cytuje tak jak sie potocznie stosuje okreslenia,wiec bez madralowania prosze,bo pozniej ktos wpisze sobie na allegro "lampa wyladowawcza" i bedzie mial 0 wynikow :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafalfloyd1

Witam! Ja od dziś mam podobny problem- lewy xenon rozbłyska tylko na chwilę i gaśnie. W lampie zauważyłem kawałeczki pokruszonego szkła, wcześniej tego nie było, czyli stawiam na żarówkę. Jak Wy myślicie? Poza tym, lepiej parami wymienic czy jeden starczy?

Ile może kosztowac wymiana? Dzięki bardzo za wszystkie sugestie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TataFilipa

Jestem świeżo po wymianie. Wybrałem chińskie zamienniki - kosztowało mnie to z wymianą 150 zł za komplet. Przy okazji dowiedziałem się że:

- wymieniać należy parami

- NIGDY nie uruchamiać rozrusznika przy włączonych lampach (najpierw odpalamy auto a dopiero potem włączamy światła

- wymiana jest prosta - wystarczy odrobina cierpliwości i przestrzeganie zasady nie dotykania szkła nowej żarówki/żarnika/lampy wyładowczej!

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana zawsze parami. Są różne barwy światła i żarniki z czasem się wypalają jak każda lampa wyładowcza. Nie są wieczne. Zawsze nowy świeci mocniej, po dotarciu.

 

Co do BHP to nie pchaj tam łap przy podanym napięciu na lampy. Grzebnięcie 10.000V nie należy do przyjemniści. Na szczęście prąd tam nie jest duży. Jedynie potencjał olbrzymi i kopie na odległość.

 

Podobny temat http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37938

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...