karol999 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Jak obiektywnie ocenić stopień napięcia paska wieloklinowego alternatora/klimy w SR20DE? Z uwagi na utrudniony dostęp do paska pomiar ugięcia pod naciskiem palca zgodnie z instrukcją jest niemożliwy. Słyszałem o metodzie "wywijania paska", tzn. pasek powinien dać sięwywiną ćo 90 stopni w połowie odległosći między kołami pasowymi. Niestety, ta metoda jest kwestionowana przez mego mechanika - mówi, żę dotyczy ona pasków tradycyjnych, a nie wieloklinowych. W rezultacie elektryk napiął mi pasek prawie "na blachę" w/g w/w metody, a mechanik mówi, że za mocno. Cierpię ja, bo prawdopodobnie zostały uszkodzone łożyska w alternatorze poprzez takie zabiegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 metoda na obracanie paków może sie jeszcze sprawdzić przy paskac typu 3PK ale paki 4PK i szersze już raczej tak nie sprawdzisz czasami ciężko ocenić czy pasek jest właściwie naciągnięty :/ ja zazwyczaj naciągam tak by obracając alternatorem dało się obrucić wał korbowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Teoretycznie powinno być około 1 - 1,5 cm luzu pośrodku najdłuższego odcinka paska. W praktyce bywa różnie Lepiej już mieć za luźny niż naciągnąć za bardzo. Mniej poważne konsekwencje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.