Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Metody pomiaru naciągu paska alternatora w SR20DE


karol999

Rekomendowane odpowiedzi

Jak obiektywnie ocenić stopień napięcia paska wieloklinowego alternatora/klimy w SR20DE?

Z uwagi na utrudniony dostęp do paska pomiar ugięcia pod naciskiem palca zgodnie z instrukcją jest niemożliwy.

 

 

Słyszałem o metodzie "wywijania paska", tzn. pasek powinien dać sięwywiną ćo 90 stopni w połowie odległosći między kołami pasowymi. Niestety, ta metoda jest kwestionowana przez mego mechanika - mówi, żę dotyczy ona pasków tradycyjnych, a nie wieloklinowych.

 

W rezultacie elektryk napiął mi pasek prawie "na blachę" w/g w/w metody, a mechanik mówi, że za mocno. Cierpię ja, bo prawdopodobnie zostały uszkodzone łożyska w alternatorze poprzez takie zabiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metoda na obracanie paków może sie jeszcze sprawdzić przy paskac typu 3PK ale paki 4PK i szersze już raczej tak nie sprawdzisz :P

czasami ciężko ocenić czy pasek jest właściwie naciągnięty :/ ja zazwyczaj naciągam tak by obracając alternatorem dało się obrucić wał korbowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie powinno być około 1 - 1,5 cm luzu pośrodku najdłuższego odcinka paska.

 

W praktyce bywa różnie ;) Lepiej już mieć za luźny niż naciągnąć za bardzo. Mniej poważne konsekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...