Gość bogdan815 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 mam nissana terrano2 z 1996r wydaje mi sie ze mam przod za mocno opuszczony do dołu,czy mozna podniesc wyzej i w jaki sposob? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Pod autem ( w okolicy przednich foteli ) masz śruby regulacyjne drążków skrętnych, które mozna podkręcić, jeśli już nie sa podkręcone do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichalGDA Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 a co zrobić jeżeli są na maxa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leśnik-szkółkar Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 wymienić drążki skrętne ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogdan815 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 a tak dokładniej w ktorym miejscu sa te drazki?w jakiej odległosci od koła? i w jakiej odległosci od brzegu auta?i je tzreba wkrecac czy wykrecac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 120 cm od osi koła liczać w tył i 50cm +/- od boku pojazdu . :diabel: tam są sruby regulujące a kończy się to ustrojstwo na wachaczu przednim dolnym Kręcąc śrubą w prawo podnosisz w lewo opuszczasz . Auto trzeba wypoziomować,podnieść następnie podkręcić drążki,opuścić i sprawdzić czy równo stoi chodzi o zawieszenie przednie. A tak po zatym to poszperaj na forum bo ten temat już był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 wysokść powinna być taka jak z tyłu -najlepiej mierz prześwit pod progami tak by był jednakowy i z przodu i z tyłu [ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 18:50 ] jak drążki są podkręcone na maxa to teoretycznie możesz je zdemontować i przestawić jednym końcem o jeden ząb. jak już to zrobisz to napisz jaki to przyniosło skutek, bo ja mam awersję do bezsensownego grzebania w samochodach - tak mi się zrobiło po 20 latach pracy przy samochodach :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogdan815 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 mam pytanko czy po podniesieniu na drazkach skretnych ,nie trzeba ustawiac geometrii kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Raczej na pewno trzeba ustawiać. ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 No nie wiem tomekb, przekładnia kierownicza i wspornik są na ramie więc jeśli podnosisz przód to drążki zciągają zwrotnice do wewnątrz, więc jak auto siedzi na odbojach a podniesiesz go na maxa trzeba by zbierznośc ustawić :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dlatego piszę że jeśli już to zbieżność, natomiast kąt wyprzedzenia sworzania zwrotnicy i kąt pochylenia sworznia zwrotnicy nie ulega zmianie, podobnie jak sie nie zmienia gdy w różnym stopniu obciążysz auto. Pisze o zbieżności z pewnym ale, ponieważ ustawianie iezności i wogóle geometrii jakimiś super przyrządami ma sens tylko wtedy gdy na żadnym punkcie zawieszeia nie ma najmniejszego luzu, a to raczej rzadki przypadek. Jak ktos ma kanał i trochę zręczności to może soie z powodzeniem sam ustawić zbiezność tak jak to się robi w ciężarówkach tzn. mierząc odległość pomiędzy wewnętrznymi krawędziami felg przed osią i za osią - róznica pomiarów pomnożona przez 2 daje nam zbiezność lub rozbieżność w mm. obrót jedego drążka kierowniczego o 1 pełny obrót to zmiana zbieżności o ok 6 mm. Generalnie jak nic nam nie piszczy na zakretach i przy hamowaniu a opoy rowno się zużywają to lepiej się geometrii nie tykać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.