Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Problem z obrotami w P11 2.0 TD


Gość Damian Pawelec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jurgenik

Teraz zauważyłem, że pytasz o obroty zaraz po odpaleniu.

Na zimnym silniku powinny być nieco wyższe niż te normalne (700 =+ 50) obroty biegu jałowego. Mniej więcej takie jak po włączeniu klimy. U mnie są około 800-850 i utrzymują się przez około minutę. Nie wiem jak być powinno bo to moje auto miewa różnie - czasem tylko 20 sekund trzyma podniesione - czasem do pierwszej przygazówki. Generalnie im zimniej na zewnątrz tym chyba powinien dłużej trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma 650 to mogłeś się walnąć przy odczycie, bo w książce jest, że diesel ok 700 tak jak mój przedmówca napisał Ci (700+/-50) to raczej masz wszystko w normie. Po za tym, nie skaczą Ci obroty na biegu jałowym ? Jak nie to masz raczej wsio ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpnę się do tematu. Mam właśnie p11 2.0 TD i rano np. dzisiaj (choć to nie pierwszy raz się zdarza), wskazówka obrotów po odpaleniu nawet nie drgnie, jakby była zepsuta, dopero po kilku sekundach skoczy gwałtownie na obroty z zera na 800 mniej więcej

Wczoraj zaś obroty dziwnie falowały na gorącym silniku jakbym dodawał ciągle gazu raz 600 raz 800 i nie wiem z czego to się bierze, po jakimś czasie się uspokoiło, ale wskazówka nadal lekko faluje, prawie nie widocznie, ale faluje i obroty wynoszą około 700

co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja zauważyłem dziś, że u mnie falują obroty na rozgrzanym silniku w momencie gdy wrzucam kierunkowskaz. Nie wiem co to może być, możne gdzieś mam jakieś spięcie... :(

 

Obroty falują podczas włączenia kierunków (zarówno lewy, jak i prawy oraz awaryjne).

 

Macie pojecie co to może być?

 

pozdrawiam,

flo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie się dzieje, ale ja wiem, że mam walnięty czujnik położenia wału korbowego, wyszło mi z kodów błyskowych. I gaśnie jak zimny i szarpie przy 2400 rpm, jak zimny. Nie świeci się check engine? jak nie, to jeszcze spoko, jak się zaświeci polecam autodiagnostykę http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Autod...0_GA16_GA14.pdf (w TD też działa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze z tymi obortami to naprawdę fenomen, u mnie w moim 2.0 TD wskazówka teraz stanłęa jak zamórowana na 1000 obr na minutę to ztsanowczo za dużo jak na diesla i jak na bieg jałowy

co jest grane? już drugi raz mi sie tak zrobiło

mechanior mói, ze pompa się zawiesza ...

dodam, ze czasami ale bardzo rzadko opada mi na właściwe obroty, dzieje się tak od kliku dni

odpalam i od razu obroty 1000??

nastawnik?

czy faktycznie wiesza się pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam forumowiczów. W kwestii czujnika położenia wału mogę poinfomować że nowy czujnik kosztował mnie dzisiaj 405 zeta. Po założeniu czujnika i wykasowaniu błędów w końcu zgasł mi check i autko pracuję prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w takim silniku też był dziwny problem z obrotami. Okazało się, że jakiś filozof podkręcił sobie śrubkę od położenia pedału gazu, tak że puszczony gaz był dla komputera widoczny jako naciśnięty pedał o 3 stopnie. Przy takiej usterce komp nie zgłaszał błędów, nie świecił się check. Po ustawieniu regulacji pracował jak zegarek. Warto na to zerknąć.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To może serwis, mi pomoże. Wymieniłem czujnik położenia wału, bo to wyskakiwało mi w błędach błyskowych i się polepszyło, silnik nie gaśnie, pracuje powiedzmy normalnie, z pewnym wyjątkiem.

Wolne obroty generalnie są na ok. 650 rpm, ale podczas jazdy w mieście, gdy wciskam sprzęgło, trzymam i nie wybijam biegu, to opadają gdzieś na 1200-1300 i tak stoją, dopiero po wybiciu biegu i puszczeniu sprzęgła, albo całkowitym zatrzymaniu, obroty spadają na 900 i dalej na 650 rpm.

Oprócz tego przy jeździe w okolicach 1700 rpm ze stałą prędkością robi "żabki" i trzeba albo przyspieszyć, albo zwolnić, albo zmienić bieg (prędkość obrotową).

Macie jakieś pomysły??

 

Gwoli przypomnienia, silnik 2.0 TD '99

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Wymieniłem czujnik położenia wału

 

Gwoli przypomnienia, silnik 2.0 TD '99

Gzie kupiłeś czujnik położenia wału ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Jestem świeżym posiadaczem Primerki P 11 i juz problem a mianowicie jak u kolegi Loopezik, falują obroty i ta "żabka" przy 1700 obr. Check się świeci i czasami mocno zadymi przez kilka sekund na czarno. Samochód świeżo sprowadzony wymieniłem już filtr paliwa i powietrza i nic nie pomogło, przepływomierz ma 4 piny A B C i D na A nie ma przewodu a na D jest na wolnych obrotach 1,9 V czyli chyba ok. Zamierzam wymienić rozrząd bo nie wiadomo kiedy był robiony ale najpierw chcaiłbym tą usterką usunąć. Ma ktoś pomysł co to? jutro postaram się wymrugać kody błędów bo jeszcze tego nie zrobiłem

 

[ Dodano: Sro 24 Cze, 2009 16:43 ]

wymrygałem przed chwilą błędy i wyszedł mi kod 47. Nie mogę jednak nigdzie znależć takiego kody co to za błąd? Macie jakieś pomysły?

 

[ Dodano: Sro 24 Cze, 2009 21:37 ]

kod 47 to czujnik położenia wału korbowego. Boję się tylko że po wymianie będzie to samo jak u innych. Ile płaciliście za ten czujnik bo ja znalazłem na necie za 370 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosz_p11
Wolne obroty generalnie są na ok. 650 rpm, ale podczas jazdy w mieście, gdy wciskam sprzęgło, trzymam i nie wybijam biegu, to opadają gdzieś na 1200-1300 i tak stoją, dopiero po wybiciu biegu i puszczeniu sprzęgła, albo całkowitym zatrzymaniu, obroty spadają na 900 i dalej na 650 rpm.

Oprócz tego przy jeździe w okolicach 1700 rpm ze stałą prędkością robi "żabki" i trzeba albo przyspieszyć, albo zwolnić, albo zmienić bieg (prędkość obrotową).

 

Prawie identycznie się moja P11 zachowuje. Czy ktoś już się uporał z tym problemem? Dodam, że żaden check egine się nie pali, a komputer nie pokazuje błędów???

 

Lopezik uporałeś się z tym już?

 

P.S.

Konia z rzędem dla statysty który to rozwikła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poniedziałek prowadzę autko do pompiarza do czyszczenia pompy wtryskowej , mam nadzieję że to pomoże. Jak to nie to to zostaje jeszcze potencjometr gazu i zaślepienie EGR. Więcej pomysłów nie mam co do tej usterki. Dam znać koło środy jak odbiorę autko czy coś się poprawiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...