Gość evil44 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Witam! Kupiłem w czerwcu Primerke P11 '98. Właśnie dotarłem do granicy 150.000km i wybieram się na przegląd. Chciałem zapytać jakie "obowiązkowe" pozycje zostają wymienione podczas takiego przeglądu i jakiego rachunku należy się spodziewać (i dlaczego tak drogo)? Tzn, to że olej to już wiem. Klocki i tarcze niedawno były oglądane - są nawet dobre. Nie wiem czego więcej się spodziewać? Dodatkowo jeszcze chciałem zrobić dwie rzeczy, które mnie denerwują na dzień dzisiejszy : ABS - terkocze przy 5km/h, działa poprawnie powyżej 50km/h - wywaliłem bezpiecznik, bo na parkingu czy skrzyżowaniu nie mogłem się normalnie zatrzymać..... I druga sprawa - skrzypienie przedniego, prawego zawieszenia. Normalnie jak stary, toczący się żuk! Zagłusza nawet radio. Byłem niedawno na stacji diagnostycznej, sprawdzili mi dokładnie zawieszenie pod względem amortyzatorów i zbieżności... wszystko ok. Więc teraz się boję, że te skrzypienie to tak do wymiany jakiegoś elementu będzie. Miał ktoś podobne przypadki? Naprawiał to ktoś? Drogo wyszło? Pytam tak z ciekawości, bo jako ubogi-student-który-się-szarpnął-na-nissana interesuje mnie bardzo, żeby przez najbliższe kilka miesięcy nie wydawać drugie tyle co na ten samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Takie przeglądy to ściema. Jak im nie powiesz co mają zrobić to nic nie zrobią. Wymień olej, filtr oleju, dobrze jakbyś zmienił filtr powietrza. Sprawdź czy kable wysokiego napięcia nie mają przebicia, jak mają to do wymiany, świece wypadałoby wymienić. Zawieszenie zrób - jak tak ostro skrzypi to pewnie pęknięta sprężyna, aczkolwiek mogę się mylić. Dużo cześci co do zawieszenia na giełdach kupisz albo allegro, ale cześci typu swożnie czy stabilizatory, łączniki stabilizatorów tylko i wyłączeni nowe, markowych firm, bo założysz byle g.. za 30 zł i po 2-3 miesiącach znowu będziesz miał do roboty. To chyba tyle Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Poczytaj forum ,wszystkie usterki które wymieniłeś usuniesz sam . Tylko trzeba chcieć poszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Cześć, co do ABS-u, to pewnie pierścienie przy przegubie. Przerabiałem u siebie - wymiana przegubów załatwiła sprawę. Co do odgłosów zawieszenia, to pewnie górne wahacze. Poszukaj na forum pozdrawiam, flo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ciseq Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Ze skrzypieniem to też stawiam na wahacze zwłaszcza w prawym przednim kole ;] zmora primerki :/ Do sprawdzenia, może z bardziej abstrakcyjnych rzeczy ja bym sprawdził przewody hamulcowe ( o ile są stalowe, jak miedź to po sprawie) miałem u siebie tak, ze przewód mi sie rozsypał a to wiadomo średnio bezpieczne ... ;/ zwłaszcza na trasie Hamulce sprawdziłeś, na twoim miejscu wymieniłbym jeszcze rozrząd, bo to różnie bywa, wcześniejszy właściciel mógł zrobić na nim 30-50 tys km a powie Ci dopiero był wymieniany ... może taki większy wydatek, ale zapewniam Cie, że spisz spokojnie !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Filtry wszystkie (oleju, powietrza, paliwa, kabinowy), swiece, plyn hamulcowy, plyn chlodniczy, skontroluj wszelkie gumowe oslony w samochodzie, skontroluj olej w skrzyni i to tyle co mi przychodzi do glowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinezx1 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Skrzypienie to nie zawsze górne wahacze, u mnie skrzypiały drążki kierownicze na połączeniu z maglownicą. Trochę smaru i po problemie. Warto to sprawdzić zanim się kupi nowe wahacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.