Gość ick1 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 czy ktoś orientuje się ile powinna wynosić rezystancja i napięcie na czujniku temperatury cieczy chłodzącej przy zimnym silniku? Pytam bo mam problem z minusem, Który ma sterować przekażnikiem swiec żar.: jak wypne wtyk z przekażnika (-) jest,. a jak wepne zanika i nie załącza grzania. Jak wyczytałem steruje nim czujnik temperatury cieczy poprzez computer. U mnie rezystancja przewodów czujnika (zimny silnik ) wynosi ok. 850 a napięcie ok. 3,5. Czy miał ktoś podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 U mnie rezystancja przewodów czujnika (zimny silnik ) wynosi ok. 850 Jak omów to trochę za mało. Świece są odłączane przy około 60*C - oporność na czujniku ok. 0,6 - 0,8 kOhm, a przy 10*C - ok. 3,5 kOhm. To tak ogólnie, bo pomiędzy modelami i wydaniami są pewne różnice. Czyli u ciebie wychodziłoby, że sterownik dostaje sygnał o prawie nagrzanym silniku. Zdejmując wtyczkę z czujnika zrobi się maksymalna oporność i sygnał o całkowicie zimnym silniku. Spróbuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ick1 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Jak zdejmowałem wtyczkę z czujnika to po kilku sekundach włączał się wentylator, czyli comp dostaje sygnał o mocno nagrzanym silniku. Czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 czyli comp dostaje sygnał o mocno nagrzanym silniku. Czemu? Nie. Raczej dostaje sygnał o awarii obwodu temperatury i wchodzi w tryb awaryjny. W starszych typach bez elektroniki np. N14 czy P10 tego nie było. W nich wentylator był cicho, a świece cały czas grzały. Czyli tam było prościej. No, ale mimo wszystko świece mają wtedy zasilanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ick1 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Faktycznie, po odłączeniu wtyku czujnika rezystanja wzrosła do ok. 1100 Ohm, ale przekażnik i tak nie puścił prądu na świece. Pewnie przez ten (-) z compa co niby jest ale tylko przy pomiarach, bo podłączony nawet do żaróweczki nie zapala jej - jak to możliwe? Poza tym znajomy mówił że do sterowania przekażnikami używa się zazwyczaj małego napięcia a u mnie jest 12v i na dodatek cały czas niezależnie od wł. zapłonu - czy to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Który rok tej N15? Silnik z vacuu przy alternatorze, czy przy pasku pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ick1 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Pza tym przez to odłączanie wtyczki przy pracującym silniku zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka i teraz czeka mnie jeszcze wydatek 50 zyli na skasowanie błędu. [ Dodano: Sro 10 Gru, 2008 15:13 ] rocznik 99 [ Dodano: Sro 10 Gru, 2008 15:15 ] Silnik z vacuu - co to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka i teraz czeka mnie jeszcze wydatek Za 50 lub 100 cykli sama zgaśnie. Można też odłączyć akumulator na trochę. Niby na dobę, ale też krótszy okres przynosi efekt. Później ci podeślę jakieś materiały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ick1 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 odłączałem akumulator na pare godzin - bez efektu. Co to jest to vacuu? Rocznik 99. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Co to jest to vacuu? Pompa próżniowa. Co by hamulce były. Na maila idzie materiał. Może ci to pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ick1 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Dzięki za materiały! Szkoda że nie kumam anglika ale może po schematach coś zaczaje o co biega! Nie wiesz gdzie można coś podobnego dostać po naszemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Nie wiesz gdzie można coś podobnego dostać po naszemu? Tłumacze techniczni biorą od 10 PLNów w górę za taką stronkę. W 'manualu' jest ich nawet ze 3 tys. Myślisz, że znajdzie się taki filantrop, który to uczyni i owoce swojej pracy udostępni w necie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ick1 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Jeśli jego ideą jest bezinteresowna pomoc innym - czemu nie. [ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 16:12 ] Już komletnie nie wiem co jest grane! Dziś pod lupe wziołem czujniki temperatury plynu i paliwa oraz rezystancji kalibracji pompy. Każdy z nich powinien być zasilany napięciem 5V. Pomiary wykazały max 3.7V i są zmienne, a na czujniku rezystancji nie przekroczyło 2V. Prawidłowe wskazanie (5V) jest tylko wtedy jak odepne wtyk od konkretnego czujnika. Gdzie gubi się napięcie, czy mam gdzieś przebicie? Czy ktoś coś z tego kuma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.