stawek_1975 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Cześć. W zeszłym tygodniu zauważyłem dziwne zachowanie wskaźników na desce. Przekręcam kluczyk, kontrolki się zapalają, ale wskaźnik paliwa "leży"... chwilę (oceniam to na 10 sekund) poczekam - wskaźnik wstaje. Wydaje mi się, że zawsze prawie od razu wskakiwał "na swoje miejsce". Zabieram kluczyk. Czekam aż wskaźnik paliwa opadnie... odpalam silnik... obrotomierz leży mimo, że silnik pracuje, prędkościomierz leży (oczywiście gdy jadę), wskaźnik paliwa leży - chwila mija - wskaźniki pyk - i już jest dobrze... no prawie dobrze. W ogóle nie działa wskaźnik temperatury cieczy. Wszystko to niezależnie czy silnik ciepły, zimny... czy zgasiłem przed minutą, czy odpalam po całym dniu. Mam wrażenie, że czas oczekiwania na "pobudkę" wskaźników jest stały... kilka sekund... może 10... szczerze mówiąc nie mierzyłem tego. Przejrzałem forum i: 1. Przepsikałem "kontakt sprayem" kostki przy zegarach i wielką kostkę przy komputerze. Bez zmian. 2. Wziąłem się za pomiary czujnika temperatury. Wyglądało, że ma oporności "poza skalą". Kupiłem dzisiaj nowy, podłączyłem na szybko bez wykręcania starego. Niestety bez zmian. No i wyczerpały mi się pomysły. Zwracam uwagę, że nie muszę walić w deskę, żeby wskaźniki ożyły... one ożywają same. Mogę odpalić, po prostu nie ruszać się i czekać, i wstają. Czyli wykluczam "zimne luty". Również "spadki napięć" wykluczam, bo mogę zapalić, albo nie zapalić... wskaźniki ożyją po tym samym czasie mniej więcej (bez zapalenia silnika tylko ten od paliwa). Nie "zdechły" mi też nigdy w czasie jazdy (nawet po dziurach). Po przejechanych 200km wygląda, że spalanie w normie jest. Sugestie jakieś? Nie jest to pogoda, na grzebanie, ale kurcze... trochę strach bez wskaźnika jeździć. Na warsztat jeszcze za wcześnie. Jak sprawdzić, czy nie padł wskaźnik tylko? Ale czy wtedy inne wskaźniki by startowały z opóźnieniem? No w sumie logiczne to by było, komp by może chciał pokazać, że coś jest nie tak. Bo na niedziałający wskaźnik temperatury to można nie zwrócić uwagi. Ale czy to możliwe, żeby komputer taki był "amerykański"? Może coś podpowiecie. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Ja miałem przeboje ze swoimi zegarami po awarii chłodnicy. Najpierw obkręcało mi wskazówki do góry nogami, a potem właśnie nie podnosiły się.Jak mi obracało to musiałem odpinać akumulator na włączonym zapłonie aby powróciły. Co do wskażnika paliwa i temperatury to wyciągałem bezpiecznik ROOM LAMP na włączonym zapłonie. Ppomagało. Po udaniu się do zakładu elektroniki pojazdowej zostało stwierdzone uszkodzenie pamięci. Przelutowali mi drugą, ale gościu nie ma EEPROMa( softu do zegarów ) do żadnej 144-ki. W obecnej chwili działają zegary i licznik główny. Wgrywał jakieś softy ze starszych prim i tyle udało mu się wycisnąć. Obecnie nie działa termometr, a zegar i licznik dzienny tylko przy włączinym zapłonie i to od zera. Myślę że to albo coś z modułem oświetlenia wnętrza, ten sam bezpiecznik, albo z tą pamięcią w zegarach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Poczytaj tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=31008 Prawdopodobnie masz to samo co my A co z tym zrobić - na razie nie mam pojęcia. Ja też podjrzewam że to ma związek z oświetleniem wnętrza bo zaróeno przy przekręcaniu w pozycję zapłon jak i wyłączaniu układ oświetlenia wnętrza odmierza jakiś czas świecenia a tak jak pisałeś to nie jest kwestia styków że raz działa a raz nie tylko dzieje się tak za każdym razem i tyle samo to trwa. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Bart w tym linku nikt nie podał rozwiązania problemu. Z tego co mój fachman mówił ( dobry fachman ) to dzieje się tak jak ktoś nieumiejętnie cofał przebieg. Jest on zapisany w pamięci w zegarach. Uszkodzenie pamięci- leci progeram obsługujący zegary EEPROM ( do każdej wersji silnika i budy inny ). Może to mieć także powiązanie z tym modułem oświetlenia o którym już wspominałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Wiem że nikt nie znalazł jeszcze rozwiązania ale można się zapisać do klubu szalejących liczników . Mi z kolei gościu w serwisie gadał że takie przypadki z tym licznikiem się zdarzały. Nic to w sumie w samochodzie nie mieszało ale przyznam że czasami jest wkurzające. Gadałem też z innym fachmanem od "korekty" liczników i powiedział że tai licznik może się uszkodzić nawet od jakiegoś odpięcia akumulatora. Mi o prócz tego na razie wszystko działa więc nie mam zamiaru z tym nic robić. Ewentualnie jak się zrobi ciepło to spróbuję wymontować ten moduł czasowy do oświetlenia wnętrza i wtedy zobaczymy. A tak na marginesie to trochę dziwny pomysł żeby wieszać na jednym obwodzie licznik i oświetlenie wnętrza. Mogli to rozdzielić wg mnie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek_1975 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 No i naprawiło się... samo... Zatankowałem do pełna... wsiadłem do auta... przekręciłem kluczyk i... wskaźniki wystartowały natychmiast... po krótkiej przejażdżce okazało się, że i wskazanie temperatury działa... Archiwum X... No to do następnego razu... Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.