Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Obroty na jałowym - problem


Gość Smoła
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czytam te wypowiedzi i doszedłem do wiosku, że najlepiej będzie, jak najpierw podłącze auto pod kompa i zobaczę czy nie ma jakiś błędów. Mam gościa, który ostatnio wziął za to 30 złotych, także kasa nie jest duża. Tak się zastanawiam, czy w K11 jak coś jest nie tak z krokowcem, to pojawi się jakiś błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam te wypowiedzi i doszedłem do wiosku, że najlepiej będzie, jak najpierw podłącze auto pod kompa i zobaczę czy nie ma jakiś błędów. Mam gościa, który ostatnio wziął za to 30 złotych, także kasa nie jest duża. Tak się zastanawiam, czy w K11 jak coś jest nie tak z krokowcem, to pojawi się jakiś błąd?

 

Błąd się pojawi, jeżeli silniczek ma zwarcie lub przerwę. Jeżeli źle pracuje ale pracuje - błędu nie będzie, za to widać jego pracę na testerze, masz odczyt albo w ilosciach "kroków", albo w procentowym otwarciu/zamknięciu, możesz sam bawić się ustawieniem silniczka w zakresie 0-100% i sprawdzać jak reaguje, więc masz pełną diagnozę jego stanu.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd się pojawi, jeżeli silniczek ma zwarcie lub przerwę. Jeżeli źle pracuje ale pracuje - błędu nie będzie, za to widać jego pracę na testerze, masz odczyt albo w ilosciach "kroków", albo w procentowym otwarciu/zamknięciu, możesz sam bawić się ustawieniem silniczka w zakresie 0-100% i sprawdzać jak reaguje, więc masz pełną diagnozę jego stanu.

Dzięki za radę. Problem tylko w tym, że ja nie bardzo wiem kiedy jest dobrze, a kiedy źle. Chodzi mi o te procentowe otwarcie/zamknięcie, albo właśnie ilości "kroków". Mógłbyś mi to jakoś wyjaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.

Silnik gorący, temperatura pracy ok 80-90stC. Wszystkie odbiorniki elektryczne wyłączone, czyli światła, dmuchawa, radio itd.

 

1.wskazania zaworu reg. biegu jałowego masz o okolicach 30-40% (lub kroków)

2. gdy włączysz światła, dmuchawę wskazania podskakują do 36-46... włączysz ogrzewanie szyby będzie jeszcze wiecej 38-48...

 

To orientacyjne najczęściej spotykane wskazania, więc przy nich na pewno jest prawidłowa regulacja. Oczywiście, to co widzisz na ekranie testera to tylko "rozkazy" z komputera płynące do silniczka, ale moze się zdarzyć, że wskazania będziesz miał dobre (czyli sterowanie dobre) a silniczek będzie nieruchomy z powodu np. zabrudzenia.

Ale to łatwo sprawdzić, gdy na testerze ustawiasz sobie otwarcie silniczka np 70-100% a obroty silnika nie wzrastają... przy 100% otwarcia krokowego silnik musi mieć około 2000obr.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.

Silnik gorący, temperatura pracy ok 80-90stC. Wszystkie odbiorniki elektryczne wyłączone, czyli światła, dmuchawa, radio itd.

 

1.wskazania zaworu reg. biegu jałowego masz o okolicach 30-40% (lub kroków)

2. gdy włączysz światła, dmuchawę wskazania podskakują do 36-46... włączysz ogrzewanie szyby będzie jeszcze wiecej 38-48...

 

To orientacyjne najczęściej spotykane wskazania, więc przy nich na pewno jest prawidłowa regulacja. Oczywiście, to co widzisz na ekranie testera to tylko "rozkazy" z komputera płynące do silniczka, ale moze się zdarzyć, że wskazania będziesz miał dobre (czyli sterowanie dobre) a silniczek będzie nieruchomy z powodu np. zabrudzenia.

Ale to łatwo sprawdzić, gdy na testerze ustawiasz sobie otwarcie silniczka np 70-100% a obroty silnika nie wzrastają... przy 100% otwarcia krokowego silnik musi mieć około 2000obr.

Dzięki :)

Postaram się dziś podjechać i to sprawdzić :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich,

mam taki problem z micrą żony tzn. na rozgrzanym silniku jak dodaję gazu to jest ok ale jak puszczę gaz to obroty spadają do 400-500 lub też nawet gaśnie. Jak spadną do tych 500 obr/min to tak się utrzymują przez dwie sek a pożniej wracają do normalnych i tak jest za każdym razem. Cały zespół przepustnicy mam wymieniony na zregenerowany ciagnie aż miło ale jak tylko puszczę gaz to obroty spadają na chwilę lub też gaśnie. Też tak było przed wymianą przepustnicy tzn. obroty spadały ale podczas przyspieszania strasznie się dusił . Wcześniej na starej przepływce zrobiłem regenerację wedle opisu ale też nic nie dawało. Dlatego też zainwestowałem w regenerowaną przepustnicę za 650 zł. Świece , filtry, przewody wysokiego mam wymienione na nowe. Nie wiem co mam dalej robić macie jakiś pomysł na tę dolegliwość .Żona mi kołki ciosa na głowie że ma nie sprawny samochód . Zapomniałem dodać 1,3 benzyna bez gazu 1998 r. po lifcie a i wydech wymieniony od kata do końca.

Pozdr. Yogi

 

[ Dodano: Wto 20 Sty, 2009 06:31 ]

Hej pomóżcie bo nie wiem czego mam szukać w tej mojej micrze

Pozdr. Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...