Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Wymiana płynu chłodzącego Micra 1.5 diesel


Gość lukan2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem niedawno Micrę 1.5 D z 1999r i nie wiem jak i gdzie znaleźć instrukcje wymiany płynu chłodzącego i rozrządu. Czy ogrzewanie i wentylacja kabiny różnią się od tych z benzyniaka? Proszę kogoś kto jeździ takim autem o wskazówki bo mało jest na forum informacji na temat diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie i wentylacja kabiny nie różnią się od benzyniaków,są rdzennie nissanowskie.Natomiast cały zespół napędowy czyli silnik i skrzynia to już zakupione od francuzów dzieło koncernu PSA czyli Peugeota i Citroena.Sam silnik nosi oznaczenie TUD5 i jest silnikiem diesla z tradycyjną komorą wirową bez doładowania.Poza immobilizerem nie posiada żadnej elektroniki sterującej i jak mówią mechanicy jest jednostką nie do zajechania pod warunkiem że jej nie przegrzejesz i wymieniasz terminowo rozrząd.Rozrząd jest napędzany za pośrednictwem paska którego pierwszą wymianę producent przewidział na 90 tyś km a potem co 60 tyś km.Kiedy ponad trzy lata temu kupiłem żonce Micrę 1.5d pytałem o interwały rozrządu w salonach Nissana,Peugeota ( silnik był w 106-tce) i Citroena ( silnik z Saxo ) i w każdym z nich twierdzono coś innego.Sam rozrząd to rolka prowadząca,napinacz,pasek i pompa wody którą warto wymienić gdy autko ma przebieg ( prawdziwy ) ponad 150 tyś km ( druga wymiana rozrządu ) Jeżeli chodzi o polecane materiały to paski contitech lub Gates,rolka,napinacz i pompa wody firm SKF lub INA.Sama wymiana nie jest specjalnie trudna ,pompę wtryskową blokujesz dwoma śrubami wkręcając je poprzez jej koło zębate w blok,jedną śrubą blokujesz koło rozrządu też wkręcając ją poprzez otwór w kole w blok głowicy ,wał blokujesz wkładając śrubę w otwór przy kole zamachowym.Jeżeli masz wszystko dobrze zablokowane znak na kole rozrządu powinieneś mieć w jednej linii ze znakiem na kole wału patrząc od góry.Trochę problemów sprawia zdjęcie plastikowych osłon rozrządu zwłaszcza tej dolnej bowiem mocowane są na kilka śrub a miejsca aby do nich dojść jest tam mało.Podsumowując upierdliwe ale do zrobienia.Na pewno dużo łatwiejsze niż wymiana łańcuchów w benzynowych micrach.Aby łatwiej było ustawić koła na znakach dobrze jest wykręcić świece żarowe przy okazji je sprawdzisz czy wszystkie palą.Nie zapomnij też po założeniu nowego paska i zdjęciu blokad przekręcić z dwa trzy razy całym rozrządem aby sprawdzić czy tłoki nie stykają się z zaworami.Przekręcasz oczywiście tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Po kilkakrotnym obróceniu wałem sprawdź czy znaki na kole rozrządu i wału są ponownie w linii i jeżeli są to próbnie go odpal.Jeżeli odpali bez problemu to możesz zacząć skręcać całość do kupy.A co do wymiany płynu to ściągasz dolny wąż z chłodnicy wylewając stary płyn po czym zakładasz wąż z powrotem na krociec,zaciskasz opaskę i poprzez zbiorniczek wyrównawczy wlewasz świeży płyn.Ważne aby w tym czasie ogrzewanie kabiny mieć ustawione na maxa aby płyn zleciał też z nagrzewnicy.Po nalaniu nowego płynu jedziesz się przejechać aby go nagrzać i po powrocie sprawdzasz czy nie cieknie spod węża który zdejmowałeś.Delikatnie aby się nie poparzyć odkręcasz na pracującym silniku korek zbiorniczka wyrównawczego i jeżeli poziom płynu w czasie jazdy się obniżył dolewasz go aby był pomiędzy znakami min i max jakie masz na ściankach zbiorniczka.

 

Pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...