wampir Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Nie wiam jak u pozostalych uzytkownikow P12 z xenonami, ale u mnie wyste ouje problem parowania szkła reflektorów. Może nie było by to aż tak poważnym problemem gdyby nie fakt, że skroplona woda powoduje u mnie palenie przetwornic. jak do tej pory wymieniłem już 4 przetwornice, kupiłem cała lampę na Allegro i niestety ale problem sie powtarza. Czy ktos miał taki przypadek i poradził sobie z tym??? PS. Czy ktos może się orientuje ile kosztuje nowa lampa w ASO. Nie wiem co taniej będzie mnie wynosić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 palenie przetwornic czy palników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Przetwornic, w pierwszym przypadku wymieniłem palniki i niestety nie pomogło, dopiero zmiana przetwornicy dała pozytywny efekt. Wiec zapasowy komplet palników mam - do wykorzystania kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 to w takim razie wygląda na to że problem tkwi w nieszczelnych przetwornicach a nie reflektorach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szemek Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 PS.Czy ktos może się orientuje ile kosztuje nowa lampa w ASO. Nie wiem co taniej będzie mnie wynosić. 4.500,- PLN (słownie: cztery tysiące pięćset złotych) za sztukę. Teraz już wiem, dlaczego moje AC tyle kosztowało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek Góralczyk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Wampir, nie przymierzaj się do wymiany reflektorów tylko uszczelnij silikonem połączenie szkła reflektora z obudową. Jest z tym nieco zachodu bo najlepiej byłoby wymontować reflektory. Dokładnie dookoła zalej silikonem fabryczny klej. Sprawdź też gumowe osłony palników (ich stan). Ale stawiam na nieszczelne wklejone szyby reflektorów. A może szyby masz pęknięte lub uszkodzone kamieniami? Posprawdzaj. Uszczelnij i usuń wilgoć z wnętrz reflektorów. Ona tam siedzi bo reflektory to jak ruskie zegarki wodoszczelne: wodę wpuszczą ale nie wypuszczą. Najlepiej wilgoć usuniesz demontując palniki i żarówki od świateł drogowych a ich otwory traktując jako wentylacyjne. Do każdego otworu po żarówce kierujesz strumień gorącego powietrza np. z termowentylatora (po pół godziny) i składasz reflektor. Powinno pomóc. Te objawy są dość powszechne i metoda sprawdzona aczkolwiek najlepiej jest to zrobić na wyjętych reflektorach. Aha. Zapomniałem o najważniejszym: sprawdź ile tej wody masz wewnątrz? Jeśli jeziorko pęta się na dnie reflektora, to wentylowanie nie będzie skuteczne, trzeba najpierw tę wodę wylać. A więc konieczne będzie wyjęcie reflektorów. Korzyść z tego będzie taka, że łatwiej i staranniej je uszczelnisz. I wtedy reflektory na kaloryfer otworami do góry celem wysuszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trysiek Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Witam, Co do parowania reflektorów przednich w P12 to właśnie ta przypadłość mnie dotknęła. Zgodnie z sugestią wysuszyłem go i jakoś było spokojnie do następnego ulewnego deszczu. Zauważyłem małe pęknięcie w prawym dolnym rogu i podejrzewam , że to jest przyczyną tego parowania. Muszę powiedzieć , że przez 4 lata użytkowania nigdy nie miałem tej przypadłości. Więc będę musiał zdemontować ten reflektor a jet tp prawy przód. I w związku z tym mam pytanko co do demontażu tego reflektora. Czy konieczne jest zdjęcie zderzaka i nadkola , czy da się go wyjąć bez większych kłopotów? W serwisówce widać , że to proste i ale chyba są dwa mocowania więc gdyby ktoś już to robił to proszę o dobre rady. Po ostatnich ulewach znów jest zaparowany a nie chcę uszkodzić przetwornicy. Z góry dziękuję za wszelki rady. Pozdrowienia dla wszytkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Ja w swojej P12 19dci musiałem zdjac zderzak i nadkole. W tej chwili mam taka praktyke w tym elemencie, ze po ostatnim spaleniu przetwornicy wymiana zajeła mi około 30min. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 a nie prościej Panowie było by uszczelnić przetwornice niż je wymieniać po spaleniu co jest zapewne trochę kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Może i lepiej. Niestety przetwornica znajduje sie pod lampą i troszke ciężko jest ją uszczelnić od góry. trzeba by było rozebrać reflektor. A z tego co zauważyłem reflektor nie jest rozbieralny. (przynajmniej dla mnnie). A koszty są nie małe ok 200zl na Allegro. Ale i tak jest to troche tańsze niz cala lampa. Ja jedną kupiłem i też po obfitych deszczach zaczeła parować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 nie rozumiem, co jest ciężko uszczelnić? masz uszczelnić przetwornicę nie lampę, skoro potrafisz wymienić bez rozbierania lampy to nie widzę problemu z uszczelnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomirek Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 nie rozumiem, co jest ciężko uszczelnić? masz uszczelnić przetwornicę nie lampę, skoro potrafisz wymienić bez rozbierania lampy to nie widzę problemu z uszczelnieniem. uszczelnianie przetwornicy to tylko polsrodek i to nie zawsze skuteczny... Woda i tak bedzie sie lala do reflektora i predzej czy pozniej cos w nim szlag trafi. Poza tym umiejscowienie przetwornicy w P12 nie jest najlepiej pomyslane i wystarczy drobna nieszczelnosc by zaczelo w niej wszystko plywac. Tak jak wspominali inni - najlepiej wyjac lampe, nagrzewnica ja rozgrzac i oddzielic lustro od szkla, usunac stary klej, nalozyc dokladnie nowy, zlozyc i spokoj. Wszystkiego na 40min roboty a szanse "wyleczenia" przypadlosci najwieksze. Jak ktos nie umie sam to sa warsztaty w tym sie specjalizujace. Koszt takiej operacji nie powinien przekroczyc 200PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lanserszymon Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Wiecie co moj tata a volvo s80 2006r i xenony tam tez paruja (wada modelowa) ale wystarczy odpalic dlugie w garazu na pare godzin i spokoj na 4mc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Sprawa załatwiona. Znalazłem na Alledrogo firme w Poznaniu, która zajmuje się naprawą reflektorów. W czasie swojego przejazdu przez to miasto zostawiłem im nieszczelną lampę. Usuneli ślady użytkowania, rozkleili i ponownie sklejili lampę. Wygląda jak ze dwa lata młodsza. Całosć z kosztem przesyłki za pobraniem 147 pln. Jakiś sukces. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.