Gość Telek Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witam mam pytanie, jakie obroty minimalne powinny być na 3, 4 i 5 biegu czytałem kiedyś to pisali ze nie można jeździć poniżej 2000 a niektórzy piszą jeszcze co innego. Jak to w końcu jest?? i jeszcze jedno przy ilu obrotach zmieniać bieg by auto się szybko rozpędzało, ile obrotów to najlepsze przejście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 ja staram się, żeby nie spadały poniżej 1700obr. (chyba, że się toczę) zmiany na wyższy bieg w okolicach 2500 obr. Wiadomo, że jak chcesz się szybciej rozpędzać, to musisz zmienić później np przy 4000 obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drahma Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Podpinam się do tematu, mam 2,2 DI 2002 rok. Jeżdzę poniżej 2000 obr/min, przy 2000 zmieniam biegi, w trasie pali 5l ropy ale czy nie katuje tym silnika? Zwykle podczas jazdy trzymam silnik na 1000-1500 obr/min, wtedy ładnie cicho chodzi. jakie obroty najlepiej utrzymywac by było ekonomicznie ale żeby silnika nie przeciążac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewy5475 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 zmieniaj biegi przy 2500 obr, bo ci turbina zardzewieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Według mnie to niezbyt dobra opcja taki "emerycki" styl jazdy. Diesle to auta na autostradę i na pewno dobrze im robi od czasu do czasu danie w planik, przy zachowaniu pewnych zasad. Silnik powinien pracować jak najbliżej maksymalnego momentu obrotowego, a więc na pewno nie przy 1000 obrotów. Turbina tego nie lubi. Ja zmieniam biegi właśnie przy około 2500 i raz/dwa razy w tygodniu alma ma okazję popracować trochę na wyższych obrotach w trasie, co by się wnętrzności przedmuchały. Pamiętać trzeba jednak o studzeniu turbiny po zakończonej jeździe (szczególnie dynamicznej) i o łagodnym traktowaniu pedału gazu gdy motor jest jeszcze zimny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam przy normalnej jeździe po mieście ja również zmieniam biegi tak ok 2500, i podobnie jak koledzy uważam że czasami dobrze dieselka przedmuchać zmiana przy 4000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drahma Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 ok, dzięki, zastosuję się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Pasuje przy przyspieszaniu nie schodzic ponizej 1500 obr, bo wtedy sie meczy bardzo, oczywiscie ponizej 2000 to nie ma czym jechac . Ponizej 1500 mozna jechac jak sie jedzie ze stala predkoscia, czyli sie toczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.