Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[A33] kontrolka ładowania się świeci...


Gość Marcin1973/115
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcin1973/115

Witam Wszystkich,

 

od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Maximy A33 z 2000r, manual. Auto z pewnego źródła z przebiegiem 103 tyś... Wszystko byłoby w porządku gdyby nie kontrolka ładowania, która od wczoraj ne chce zgasnąć po odpaleniu silnika. Z tego co wyczytałem na Forum to Maximy A32 miały problemy z alternatorami, czyżby problem dotyczył również mojego modelu??? Sprawdziłem, że po odpaleniu alternator kręci, pasek jest napięty ok. Co mogę sprawdzić, żeby dowiedzieć się co padło? Doradźcie jaka może być przyczyna.

 

dzięki,

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość don_martinez

Miałem to w A32 - regulator napięcia, najprawdopodobniej. Żeby było ciekawiej, to możesz mieć za duży prąd ładowania, zobacz, czy światła nie świecą się jaśniej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

... no to nieciekawie. Ile mogę przejechać kilometrów na samym akumulatorze?- nie wiem czy jechać do jakiegoś warsztatu czy samemu próbować go wymontować, - czy wymontowanie jest skomplikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja strzelilem jakies 30 km ale pojechalby jeszcze dalej. z tym ze wszystko mialem wylaczone. alternator sam wymienilem. jest troche dlubania ale nic co wymagaloby specjanej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

dzięki za info, no to jutro powalczę, - zapowiada sie ciekawy Sylwester... żebym tylko zdążył przed północą ;)

 

[ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 19:24 ]

a jeszcze jedno, czy jest coś bardzo ważnego (oprócz odłączenia akumulatora) podczas demontażu na co powinienem zwrócić szczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, musisz zjdac z chlodnicy oba wentylatory, zdjac pasek razem z napinaczem, a takze musisz odkrecic od silnika kompresor od klimy razem z tym uchwytem. Nie musisz kompresora wyjmowac zupelnie, w czasie wyjmoeania alternatora pchnij tylko kompresor blizej chlodnicy i wowczas wszystko ladnie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem ciekawy przypadek w Toyocie MR2.

Odłączył sie kabelek od alternatora i szło ładowanie na maksa.

Ładnie światła świeciły :)). Przy prędkości 140 km/h, w nocy na nierówności drogi zgasły-spaliły sie obie żarówki i nastała ciemność. Dobrze że zdążyłem zapodać długie, bo jak nie to mój profil byłby off line

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

Witam ponownie

Problem świecącej kontrolki ładowania ustąpił, w trakcie jazdy do warsztatu (nie pokusiłem się o wyjęcie alternatora samodzielnie) Ale mam nowy: napięcie ładowania nie wynosi tak jak powinno 13.8 a 14.6 Volt a 16Volt! Co Wy na to? Czy mogę z tym jeździć czy jest to bardzo szkodliwe dla akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było dokładnie to samo przy ok. 104 tys KM, kiedy akurat kupowałem swoje auto.. Niestety alternatory jak i same regulatory napięcia padają.. U mnie raz było dobrze a raz źle, ale zostało naprawione i nie narzekam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

a możesz podać jakieś szczegóły: co było naprawiane, gdzie , za ile...

 

Proszę o Waszą opinię: czy lepiej kupić nowy alternator za ~450pln czy bawić se w naprawy?

 

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość don_martinez

Co do szczegółów, to naprawiałem w Lublinie na Jaśminowej, mam do nich zaufanie, robiłem tam już kilka aut. Co lepsze - regeneracja czy zakup nowego - to zależy tylko od Ciebie. Profesjonalna regeneracja to w zasadzie to samo co założenie nowego, porównaj ceny i wszystko będzie jasne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

Witam ponownie

Maxima zaskakuje mnie co dzień: sprawdziłem wczoraj poziom elektrolitu w akumulatorze i okazało sie, że płyty sa odkryte około 0,5 cm. Dopełniłem wodą destylowaną i zmierzyłem napięcie ładowania. No i miernik wskazuje 14.24V ! Nie wiem co o tym sądzić, nie mam bladego pojęcia czy uzupełnienie płynów w akumulatorze ma jakikolwiek wpływ na napięcie ładowania, czy po prostu regulator wariuje... a ja przy nim? :<

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień regulator napięcia i przejedź połączenia przy alternatorze jakimś siuwaksem poprawiającym przewodzenie prądu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...