Gość Marcin1973/115 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witam Wszystkich, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Maximy A33 z 2000r, manual. Auto z pewnego źródła z przebiegiem 103 tyś... Wszystko byłoby w porządku gdyby nie kontrolka ładowania, która od wczoraj ne chce zgasnąć po odpaleniu silnika. Z tego co wyczytałem na Forum to Maximy A32 miały problemy z alternatorami, czyżby problem dotyczył również mojego modelu??? Sprawdziłem, że po odpaleniu alternator kręci, pasek jest napięty ok. Co mogę sprawdzić, żeby dowiedzieć się co padło? Doradźcie jaka może być przyczyna. dzięki, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 po zapaleniu silnika sprawdzjakie masz napiecie na akumulatorze. jesli masz pomiedzy 13.8 a 14.6 Volt to alternator teoretycznie jest sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość don_martinez Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Miałem to w A32 - regulator napięcia, najprawdopodobniej. Żeby było ciekawiej, to możesz mieć za duży prąd ładowania, zobacz, czy światła nie świecą się jaśniej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1973/115 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 :029: ... Sprawdziłem napięcie na akumulatorze, niestety na włączonym silniku 11.6V, normalnie 11.95V. Macie jakieś pomysły? dzięki Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 tak, padniety alternator. oddaj do regeneracji badz kup nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1973/115 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 ... no to nieciekawie. Ile mogę przejechać kilometrów na samym akumulatorze?- nie wiem czy jechać do jakiegoś warsztatu czy samemu próbować go wymontować, - czy wymontowanie jest skomplikowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 ja strzelilem jakies 30 km ale pojechalby jeszcze dalej. z tym ze wszystko mialem wylaczone. alternator sam wymienilem. jest troche dlubania ale nic co wymagaloby specjanej wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1973/115 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 dzięki za info, no to jutro powalczę, - zapowiada sie ciekawy Sylwester... żebym tylko zdążył przed północą [ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 19:24 ] a jeszcze jedno, czy jest coś bardzo ważnego (oprócz odłączenia akumulatora) podczas demontażu na co powinienem zwrócić szczególną uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 tak, musisz zjdac z chlodnicy oba wentylatory, zdjac pasek razem z napinaczem, a takze musisz odkrecic od silnika kompresor od klimy razem z tym uchwytem. Nie musisz kompresora wyjmowac zupelnie, w czasie wyjmoeania alternatora pchnij tylko kompresor blizej chlodnicy i wowczas wszystko ladnie wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ja kiedyś miałem ciekawy przypadek w Toyocie MR2. Odłączył sie kabelek od alternatora i szło ładowanie na maksa. Ładnie światła świeciły ). Przy prędkości 140 km/h, w nocy na nierówności drogi zgasły-spaliły sie obie żarówki i nastała ciemność. Dobrze że zdążyłem zapodać długie, bo jak nie to mój profil byłby off line Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1973/115 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witam ponownie Problem świecącej kontrolki ładowania ustąpił, w trakcie jazdy do warsztatu (nie pokusiłem się o wyjęcie alternatora samodzielnie) Ale mam nowy: napięcie ładowania nie wynosi tak jak powinno 13.8 a 14.6 Volt a 16Volt! Co Wy na to? Czy mogę z tym jeździć czy jest to bardzo szkodliwe dla akumulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 to nie jest za zdrowe dla aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość don_martinez Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Czyli jednak masz to co było u mnie - regulator napięcia. Nie możesz tak jeździć bo szlag trafi ci elektrykę lub co gorsza elektronikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubekch Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 U mnie było dokładnie to samo przy ok. 104 tys KM, kiedy akurat kupowałem swoje auto.. Niestety alternatory jak i same regulatory napięcia padają.. U mnie raz było dobrze a raz źle, ale zostało naprawione i nie narzekam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1973/115 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 a możesz podać jakieś szczegóły: co było naprawiane, gdzie , za ile... Proszę o Waszą opinię: czy lepiej kupić nowy alternator za ~450pln czy bawić se w naprawy? dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość don_martinez Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Co do szczegółów, to naprawiałem w Lublinie na Jaśminowej, mam do nich zaufanie, robiłem tam już kilka aut. Co lepsze - regeneracja czy zakup nowego - to zależy tylko od Ciebie. Profesjonalna regeneracja to w zasadzie to samo co założenie nowego, porównaj ceny i wszystko będzie jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1973/115 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Witam ponownie Maxima zaskakuje mnie co dzień: sprawdziłem wczoraj poziom elektrolitu w akumulatorze i okazało sie, że płyty sa odkryte około 0,5 cm. Dopełniłem wodą destylowaną i zmierzyłem napięcie ładowania. No i miernik wskazuje 14.24V ! Nie wiem co o tym sądzić, nie mam bladego pojęcia czy uzupełnienie płynów w akumulatorze ma jakikolwiek wpływ na napięcie ładowania, czy po prostu regulator wariuje... a ja przy nim? :< pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Zmień regulator napięcia i przejedź połączenia przy alternatorze jakimś siuwaksem poprawiającym przewodzenie prądu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.