Gość jACA1 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witam mam mały problem a mianowicie mając prawie pusty zbiornik paliwa zatankowałem na niby dobrej stacji paliw pełen zbiornik i po przejechaniu około 2-uch kilometrów zapaliła mi się kontrolka koloru pomarańczowego tak jak by silnika... co to może być???idodam tylko że auto spisuje się normalnie.Ja stawiam na to właśnie paliwo..ale co teraz mam go w baku około 50l, może coś tam dolać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macig7 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 a o jakiej kontrolce piszesz ? od zb.paliwa czy od prądów .Bo jak od prądów ,to nie powinno mieć związku z zawartością zbiornika paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Jeżeli masz Diesla to pewnie kontrolka od wody w filtrze paliwa. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=583535#583535 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 To jest pomarańczowa kontrolka z silnikiem, z pompa... Nie jestem fachowcem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 woda w układzie paliwowym , temper.poniżej O to zamarza .Wlej jakiś środek np.STP i zobaczysz czy pomoże.Ja wymieniłem filtr paliwa i zalałem STP i spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 mam benzynowy motor, mi się wydaje że to coś z paliwem może być bo zrobiło się to po tankowaniu( w instrukcji wyczytałem że jest to lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Ta kontrolka to check egein, usterka elektryczna silnika. zapala ją wiele sygnałów dot awarii silnika lub jego osprzętu. u mnie również świeci się, po jakimś czasie gaśnie, po kilkuset kilometrach znowu się zapala. byłem na diagnostyce, mam katalizator na ukończeniu, tz pracuje w dolnych granicach swoich możliwości... tz nie doczyszcza już spalin jak powinien, a sygnał o zużyciu katalizatora pochodzi z różnicy wskazań sond lambda, przed i za katalizatorem. być może i u ciebie dlatego sie świeci. moja primierka ma 190 000 przebiegu, 1,8benzyna 16v 114 kM, od nowości na gazie. Autko chodzi normalnie, zero problemów. wszystko gra. Oczywiście jak pisałem, wiele sygnałów o nieprawidłowościach generuje zapalenie się tej kontrolki, więc u ciebie przyczyna może być inna. Ja obstawiam katalizator, bo to element który się zużywa systematycznie, a nikt tego nie wymienia. Koszt nowego to około 4000zł w serwisie, nie pytałem sie o używki, bo używany to ja mam... Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 umówiłem się jutro na diagnostyke komp.. jak będę znał rezultat badania to napisze.Dzięki wszystkim za info. [ Dodano: Wto 06 Sty, 2009 19:13 ] no i wyrok zapadł!fachowcy stwierdzili że zdechł katalizator, ale mi się w to nie chce wierzyc więc do tego paliwa co mam dolałem środek który oczyszcza niby paliwo i uszlachetnia je i poprosiłem o wygaszenie kontroli. zobaczymy co będzie ale narazie zrobiłem około 60 kilometrów i jest oki nie zapaliła sie ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 no i się potwierdziło to co ci pisałem wczoraj. nie wiem czemu nie chce ci się w to wierzyć. to normalne. katalizator ma w sobie wkładki ceramiczne które powodują utrzymywanie wewnątrz katalizatora wysokiej temperatury /jak szamot w piecu/, czego skutkiem jest dopalanie się nie spalonych w komorze spalania składników paliwa. czyli w efekcie oczyszczanie spalin. niestety, wkładki ceramiczne wieczne nie są, po prostu wypalają się, kruszeją, ogólnie ulegają degradacji, zużywają się gdyż warunki ich pracy są ciężkie, tz temperatura plus chemia /spaliny/. czywiście sondy lambda wychwycą ten stan na podstawie wewnętrznej analizy spalin, tz za i przed katalizatorem określając stan redukcji emisji zanieczyszczeń. skasowanie błędu nie załatwi sprawy. po dłuższym lub krótszym czasie kontrolka znów zapali się. po prostu katalizator sam się nie zregeneruje. jeżeli silnik w którymś momencie osiągnie optymalne warunki pracy, wygrzeje sie układ wydechowy, emisja spalin będzie niska bo auto nie obciążone i nie katowane, kontrolka znów zgaśnie. i tak w kółko. aż do stanu kiedy to katalizator zupełnie przestanie oczyszczać. wtedy kontolka zapali się i już nie zgaśnie. więc nie ma tragedii, możesz jeździć, nic sie nie dzieje, nie ma to wpływu na spalanie, dynamikę, odpalanie auta itp. po prostu emitujesz większe zanieczyszczenie niż to przewidział producent. słuchaj, zgłębiłem temat, bo jak pisałem mam primierkę jak twoja /nawt też w combi/ i ten sam problem. w zasadzie nie jest to problem. jeżeli denerwuje cie ta kontrolka zawsze możesz wymienić katalizator na nowy. kontrolka zgaśnie na kilka lat, za jakieś 4000zł. mnie aż tak już ona nie denerwuje. więc naginam i nie wnikam więcej. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarycezary Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Kup używkę za 300- 400 zł i będziesz mieć spokój, w katalizatorze widać czy jest uszkodzony czy nie. Mój miał wypalony pierścień dookoła szeroki na 1 cm i głęboko na 3 cm, kupiłem używkę idealnie gładką, pewnie z anglika. Nastepną alternatywą jest regeneracja, jej koszt to 1200 zł. Jak dla mnie jazda z pomarańczową kontrolką jest zbyt irytująca, ale jeśli ci to nieprzeszkadza... . I jeszcze jedno, jeśli będziesz jeździł cały czas z właczoną kontrolką check, nie zostaniesz poinformowany o innym potencjalnym błędzie, ponieważ kontrolka wciąż będzie zajęta przez bład o niewydolności katalizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 narazie się ponownie nie zaświeciła a zrobiłem już 280 kilometrów, pomyśle co i jak kiedy ponownie się ona odezwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mohikanin Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam mam mały problem a mianowicie mając prawie pusty zbiornik paliwa zatankowałem na niby dobrej stacji paliw pełen zbiornik i po przejechaniu około 2-uch kilometrów zapaliła mi się kontrolka koloru pomarańczowego tak jak by silnika... co to może być???idodam tylko że auto spisuje się normalnie.Ja stawiam na to właśnie paliwo..ale co teraz mam go w baku około 50l, może coś tam dolać??? mam dokładnie tak samo po zatankowaniu zapaliła mi sie ta lampka tak jak Kolega napisał auto spisuje się normalnie postanowiłem udać sie do elektryka i teraz możecie mi uwierzyć lub nie wsiadam do auta odpalam i wszystko gra pojeździłem autem tydzień czasu w między czasie auto było u mechanika który powiedział, że wszystko jest ok trzeba było zatankować ponownie i po zatankowaniu po ok. 20 km ponownie mi się ta lampka zapaliła więc jutro jadę do elektryka tylko żeby czasem nie powtórzyła się sytuacja że wsiądę do autka i znów wszystko będzie ok czyżby to było coś z paliwem? filtr paliwa jest ok auto nie traci mocy podczas jazdy z zapaloną kontrolką nie wiem już co o tym sądzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 a jaki masz silnik napisz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Z tym kończącym sie katem to tak do końca nie jest. Jak leje na Orlenie czy Shellu to sie zapalała i mnie wnerwiała strasznie. Od pewnego czasu leje paliwo niemieckie i nie mam tego problemu, nie mówiąc już o tym ze prima pali mi ostatnio 6,9/100 a lekko to ona nie ma Zmień stacje i zobacz co będzie, zrób sobie kabelek do kasowania kompa i po problemie. Jak sie kat faktycznie skończy kupisz używkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.