Gość PauliK Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Od jakiegoś czasu (może od jakichś 30-35 tys km) mam problemy z turbiną. Przepuszcza olej. Miejsce od turbiny w dół jest całe tłuste od oleju. Do tej pory nie robiłem z tego problemu bo ubytki były minimalne. Jednak ostatnio zauważyłem plamy oleju pod autem w miejscu które wskazuje na turbinę. Dodatkowo kiedy dziś spojrzałem na bagnet okazało się, że jest stan na połowie między min a max (zwykle było do max). Mam pytanie: czy taka turbina nadaje się już tylko do wymiany lub regeneracji, czy można jeszcze jakiś czas jeździć dolewając oleum? A jeśli trzeba ją robić to lepiej nową czy można regenerować? Kiedyś słyszałem opinię, że regenerowana po 20-30 tys. km znów zaczyna przepuszczać olej. Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z regenerowaną turbiną do 2.2 DI? I jeszcze jedno: po jakim przebiegu turbina może przepuszczać olej? Z góry dzięki za pomoc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 można zregenerować i jeżeli zrobisz to w renomowanej firmie to będzie jak nowa gdyż praktycznie tylko obudowa pozostanie ze starej, reszta gratów to zazwyczaj nówki. i robić jak najprędzej nie czekać bo jak ci się turbo wysra do silnika to będziesz miał kłopot. [ Dodano: Sro 07 Sty, 2009 22:19 ] a turbina może przepuszczać olej i po 2000km, to zalezy czy umie się obchodzić z turbiną. niestety pewnie z 80% posiadaczy uturbionych silników nie mają pojęcia albo ochoty obchodzić się z tym jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Ja bym regenerował, u nas nie ma zmiennej geometrii, a Garrett wypuszcza(ł) zestawy naprawcze. Dobre opinie ma Turbo-Tec i kilka innych firm, musisz poszukać na necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PauliK Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 można zregenerować i jeżeli zrobisz to w renomowanej firmie to będzie jak nowa gdyż praktycznie tylko obudowa pozostanie ze starej, reszta gratów to zazwyczaj nówki. i robić jak najprędzej nie czekać bo jak ci się turbo wysra do silnika to będziesz miał kłopot. Co to znaczy, że się wysra do silnika? Przepuści olej do dolotu? [ Dodano: Sro 07 Sty, 2009 22:19 ]a turbina może przepuszczać olej i po 2000km, to zalezy czy umie się obchodzić z turbiną. niestety pewnie z 80% posiadaczy uturbionych silników nie mają pojęcia albo ochoty obchodzić się z tym jak należy. Pic polega na tym, że ja właśnie należę do tych 20%, którzy mają ochotę dbać o turbinę. Po każdej dłuższej jeździe a zwłaszcza szybszej chłodzę turbo a na zimnym nie depczę powyżej 2 tys. obr a mimo tego się usrało. Zrobiłem tym autem jakieś 60 tys. a od 30 mam problem z wyciekiem oleju z turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 na to nie ma zasady tak samo jak na każdą inną część silnika. w jednym samochodzie coś może przelatać 200tys.km a w innym wysypać się po wyjeździe z fabryki. stało się i już i nie ma co rozkminiać tylko robić. i nie chodziło mi o olej tylko np turbo się wysypie i kawałki powpadają do silnika a wtedy będziesz miał tam niezłą sieczkę. ostatnio w jednym z transitów mi się tak wysypało, naszczęście chyba nic się nie dostało do silnika, oczywiście jest już po wymianie turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Co to znaczy, że się wysra do silnika? Przepuści olej do dolotu? Często tak jest, jak pójdą uszczelnienia, silnik wchodzi na obroty, kupa dymu, po spaleniu oleju silnik na złom, chyba, że wcześniej go zdusisz. Ja bym nie ryzykował, tylko szukał firmy do zrobienia regeneracji. Jaki masz przebieg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PauliK Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Jaki masz przebieg ? Właśnie z tym mam mały problem. Na liczniku 91 tys, z czego ok. 60 moje. Ale coraz mniej niestety wierzę w taki przelot mimo, że auto kupowałem w tzw. "rodzinie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Na liczniku 91 tys A miałeś już jakieś przeboje z pompą wtryskową ? 100tys.km to trzeba katować turbinę, żeby ją załatwić. Albo turbo miało feler od początku, albo tam była "1" przed przebiegiem jak kupowałeś auto :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PauliK Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Z pompą jak na razie (odpukać) żadnych problemów nie miałem. Dopuszczam jednak taką ewentualność, że zamiast 0 na liczniku powinno być 1, choć mam nadzieję, że jeśli coś zostało cofnięte to o mniej niż 100 tys. Auto bowiem przywiózł z zagranicy szwagier kiedy miało niecały rok i 15 tys km na liczniku. Od tamtej pory z pewnością nikt licznika nie cofał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 a na jakim oleju śmigasz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PauliK Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 a na jakim oleju śmigasz ?? Półsyntetyk Mobil Super S Turbo Diesel 10W/40. Pełen syntetyk ze względu na łańcuszek rozrządu nie jest w tym silniku chyba najszczęśliwszym rozwiazaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Ja mysle ze licznik moze byc ok tylko mogl byc po kolizji.Kto sprzedaje roczny samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wert1983 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 mój nissan ma 140tyś przebiegu(według stanu licznika) a był sprowadzony wię nie moge być pewny że tak jest, chociaż po dokumętacji wskazuje że tak jest. jest po regeneracji pompy. jak narazie turbo jest w miare suche tzn jest jakieś spocenie. po umyciu silnika spocenie zaczeło pokazywać sie po przejechaniu jakiś 30tyś. turbo ciągnie dobrze nie dochodzą mnie jakieś dziwne świsty z pod machy na twoim miejscu przejechał bym się do paru mechaniorów żeby skonsultować to z nimi a przecież to nic nie kosztuje. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubad Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 turbo ciągnie dobrze nie dochodzą mnie jakieś dziwne świsty z pod machy Co znaczy "dziwne świsty"? Czy turbinka nie powinna świstać? Moja jest raczej sucha i ciągnie należycie przebieg (raczej licznikowy :/ ) 140 000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wert1983 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 hehehe jeśli masz gdzieś dziure w układzie dolotowym do turbiny to wtedy usłyszysz konkretny świst i zero efektu ajeśli jest wszystko oki to świst turbo jest mało słyszalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubad Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 jeśli masz gdzieś dziure w układzie dolotowym do turbiny to wtedy usłyszysz konkretny świst i zero efektu No właśnie sie zastanawiałem czy powinien być "ten mało słyszalny" świst... nie twierdze ze jest uciążliwy - raczej przyjemny niebieski jak subaru szybki jak nissan może je troszkę przyspieszymy? alltuning? będzie taniej i raźniej gdyby sie zebrało kilka almerek PS: chyba zachorowałem na "almerie" :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wert1983 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Ty stary ty jesteś z okolic łodzi?? to wpadaj na spota to pogadamy tu jest linj strony na której ludzie z łodzi i okolic się wypisują i się spotykamy jest spoko www.nismoklublodz.pl a co do alltuning to ta sprawa jest do obgadania pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawello Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Witam, od kilku dni jestem posiadaczem Almerki 2.2 z 2000r i jak do tej pory jestem zadowolony. Ale mam pytanie gdyż nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi czy w tym silniku jest turbina czy tylko bezpośredni wtrysk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubad Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 czy w tym silniku jest turbina zdecydowanie jest turbina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Witam, od kilku dni jestem posiadaczem Almerki 2.2 z 2000r i jak do tej pory jestem zadowolony. Ale mam pytanie gdyż nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi czy w tym silniku jest turbina czy tylko bezpośredni wtrysk? Tak, turnina jest, Garetta o stałej geometrii, nie masz intercoolera. Wtrysk jest bezpośredni, a nie tak jak w 2.2cDi Common rail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawello Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Dzięki za odpowiedz :564: . Czy te turbiny sprawiają jakieś większe kłopoty? Czy jeżeli nie będę ciskał na zimnym silniku i dał jej ostygnąć po dłuższej trasie nie powinno być z nią większych kłopotów? A może coś doradzicie bo to mój pierwszy diesel i do tego z turbiną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Czy te turbiny sprawiają jakieś większe kłopoty? Nie Czy jeżeli nie będę ciskał na zimnym silniku i dał jej ostygnąć po dłuższej trasie nie powinno być z nią większych kłopotów? Tak A może coś doradzicie bo to mój pierwszy diesel i do tego z turbiną. Na zimnym nigdy nie deptaj mocno gazu, staraj się nie przekraczać 2300obr, reszta, to to co pisałeś wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawello Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Dzieki za podpowiedz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wawryl Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Witam serdecznie podepnę się do tematu. Ostatnio zauważyłem jak autor tematu, że pod turbinką jest wilgotno (jeszcze nie kapie ale jest), w rurze dolotowej też troszkę wilgotno od oleju, na bagnecie raczej strasznie nie ubywa chociaż ostatnio zaczęło tak jakby więcej. Auto ciągnie ok. Czyżby to początki końca mojej turbinki? Jak konkretnie sprawdzić czy turbina ma już przedmuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 ok ok, a czy pod turbina nie ma przypadkiem uszczelki ?? moze to ona sie wy.. i przepuszcza olej ktory ja smaruje, padajaca turbina to zazwyczaj nizszam moc i rzezenie, a koledzy pisza ze moc ok, proponuje odkrecic i zobaczyc na uszczelke a najlepiej nich to zobaczy mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.