honnki Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Notek jesli chodzi o zuzywanie to owszem masz racje ale nie chyba po przejechaniu 1500km? U mnie (benzyna 2,0) na biegu jalowym ze tak powiem powalalo cisza teraz slychac hmmm cos w rodzaju terkotania. Natomiast w trakcie jazdy silnik przy okolo 3000 tys obrotow robi sie glosny i nie powiem ze to przyjemny sportowy pomruk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 jak człowiek się przesiądzie ze starego samochodu to na początku cisza powala; czym dłużej jeździ się wyciszonym autem tym głośniej słychać pracę silnika; po prostu zaczynamy słyszeć cichsze dźwięki, po drugie w zimie głośniej chodzi zanim się nagrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Notek jesli chodzi o zuzywanie to owszem masz racje ale nie chyba po przejechaniu 1500km? U mnie (benzyna 2,0) na biegu jalowym ze tak powiem powalalo cisza teraz slychac hmmm cos w rodzaju terkotania. Natomiast w trakcie jazdy silnik przy okolo 3000 tys obrotow robi sie glosny i nie powiem ze to przyjemny sportowy pomruk. u mnie w 1,6 też z tym terkotaniem coś nie halo (powoli zaczynam temat wyczuwać i poza łożyskiem oporowym to chyba jest kwestia luzów w skrzyni biegów (pytanie tylko czy aby na pewno technicznych [fabrycznych] dodatkowo pojawiła się nowa opcja na zimnym przy odpuszczeniu zaczyna coś postukiwać ta jak by poduszka skrzyni biegów tylko na razie mega cichutko do tego ze stukami zawieszenia jak się zrobi cieplej też zamierzam jechać :036: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 panowie któryś raz juz się proszę o odpowiedz na moje pytanie odnośnie czy te gąbki sa tylko w dieslach czy w benzyniakach również.Pytam dlatego,że nawet sprzedawca tego nie wiedział i był zdziwiony,że tego nie mam a w innych to jest/akurat stały same diesle/.Więc nie wiem czy akurat mój tego nie ma czy wszystkie w benzynie tak mają.. buba1996 masz 1,6 jak to jest u Ciebie ? Masz czy równiez nie masz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 dam Ci cynę po południu jak wyjdę do auta :diabel: to temat obadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 panowie któryś raz juz się proszę o odpowiedz na moje pytanie odnośnie czy te gąbki sa tylko w dieslach czy w benzyniakach również.Pytam dlatego,że nawet sprzedawca tego nie wiedział i był zdziwiony,że tego nie mam a w innych to jest/akurat stały same diesle/.Więc nie wiem czy akurat mój tego nie ma czy wszystkie w benzynie tak mają..buba1996 masz 1,6 jak to jest u Ciebie ? Masz czy równiez nie masz ? widocznie nikt nie chce odpowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 ok dzięki Buba... Nie no panowie chodzi o to ,że jeżeli tylko u mnie tak jest to chce to wiedziec aby reklamowac w serwisie...Ale chyba przypuszczam,że tylko w dieslach to występuje :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 ok dzięki Buba... Nie no panowie chodzi o to ,że jeżeli tylko u mnie tak jest to chce to wiedziec aby reklamowac w serwisie...Ale chyba przypuszczam,że tylko w dieslach to występuje :< tylko w dizlach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Notek jesli chodzi o zuzywanie to owszem masz racje ale nie chyba po przejechaniu 1500km? U mnie (benzyna 2,0) na biegu jalowym ze tak powiem powalalo cisza teraz slychac hmmm cos w rodzaju terkotania. Natomiast w trakcie jazdy silnik przy okolo 3000 tys obrotow robi sie glosny No racja, mały przebieg. A jaki to silnik? Bo w 1,6 u mnie też dudni gdzieś ok. 3000 obr. - niżej i wyżej jest ciszej: TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 zauważyłem że głośność pracy silnika wpływa jakość paliwa - paliwo tankowane na różnych stacjach ma różną "głośność" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 im lepsze paliwo, tym bardziej cicha, równomierna praca silnika - w pewnych granicach oczywiście, ale jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 im lepsze paliwo, tym bardziej cicha, równomierna praca silnika - w pewnych granicach oczywiście, ale jednak zgadza się, aczkolwiek nie zauważyłem żadnej prawidłowości i korelacji pomiędzy stacja a jakością (głośnością) za to zauważyłem że na 98 chodzi głośniej ni z na 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honnki Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 zgadza się, aczkolwiek nie zauważyłem żadnej prawidłowości i korelacji pomiędzy stacja a jakością (głośnością) za to zauważyłem że na 98 chodzi głośniej ni z na 95 hmmm to ciekawe- zawsze myslalem ze im wieksza liczba oktanowa tym lepiej dla auta. ja jezdze na 98 - poniewaz kiedys czytalem ze mimo iz jest drozsze to mniej pali i jest cichszy.Czy jest na to jakies wytlumaczenie?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 ..........buba1996 masz 1,6 jak to jest u Ciebie ? Masz czy równiez nie masz ? sorry ze to tak długo trwało: odpowiedź na Twoje pytanie maska nie ma wygłuszeń a tu też brak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 zgadza się' date=' aczkolwiek nie zauważyłem żadnej prawidłowości i korelacji pomiędzy stacja a jakością (głośnością) za to zauważyłem że na 98 chodzi głośniej ni z na 95[/quote'] hmmm to ciekawe- zawsze myslalem ze im wieksza liczba oktanowa tym lepiej dla auta. ja jezdze na 98 - poniewaz kiedys czytalem ze mimo iz jest drozsze to mniej pali i jest cichszy.Czy jest na to jakies wytlumaczenie?????? oststnio czytałaem ze po kontroli na stacjacj okazało sie że niektóre 98 maja mniej oktanów niz powinny a w niektórych przypadkach namwet mniej niż 95 95 trzemaja lepieje swoje parametry. Z drugiej strony 95 daje większą moc niż 98, za to 98 mniej stuka ale majac na wzgledzie co wyżej napisałem nie warto dopłacać do 98. Patrz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic132216.html http://www.grupa-poludnie.info/viewtopic.php?t=3931 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 dzięki Buba...Widocznie nam to niepotrzebne a szkoda bo tam się syf zbiera... Honnki- odnośnie paliwa..Był tu gdzieś ostatnio wrzucony link o benzynach.Wg fachowców 98 jest gorsze od 95..Robili testy i tak wykazało..Co innego 100 tka Shella to juz inna rozmowa. Więc albo tankować 95 albo na maxa 100 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 albo na maxa 100 Pozdrawiam i mieć wypalone zawory za 5 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 hehe lubię takie poskie rozmowy w stylu 98 jest gorsze od 95 a 100 wypala zawory :kosci: nie jestem specjalistą od składu paliw ale dość że Wam powiem, że w poprzednim aucie miałem mapę strojoną na 98 i na paliwie tym można było przesunąć margines bezpieczeństwa o 10%, :sindbad: generalnie te benzyny 100 oktanowe są z większymi domieszkami alkoholu który wcale źle nie robi i ty trzeba zrobić rozróżnienie a dla wysilonych silników turbo lepszy jest nieco inny skład niż dla N/A tak naprawdę poza liczbą oktanową w benzynie liczy się kilka innych elementów, liczba cetanowa, ciepło i szybkość spalania itd... i nie jest prawdą że wysokooktanowe benzyny (do 100 oktanów mogą robić jakiekolwiek problemy z normalnym silnikiem - chyba że silnik jeździł na gazie albo jakimś syfie) - mapy silników nie wysilonych (wysilone pow 100KM z 1l pojemności) są przystosowane do tankowania rożnej jakości paliwa (przede wszystkim ciut gorszego niż 95) a wszystkie parametry wyższe są wskazane (równiejsza praca silnika, ciut bogatsza mieszanka paliwo - powietrze - to nikomu jeszcze nie zaszkodziło) oczywiście jeśli mapa zwykłego silnika jest zrobiona na 95 to większych korzyści z lania 98 nie będzie ale tu jak zwykle jest problem polskie paliwa (mimo iż te same co za granicą) - wg norm (l.oktanowa ) mają gorszy skład i w sumie efektywność spalania jest niższa, co powoduje że jadąc za granicę widzimy że auto "lepiej jedzie i mniej pali" badania które zrobili znajomi koledzy zawodnicy (korzystający z Orlenu) wykazały, że nasza 98 (pomimo, że liczbę centanową i oktanową ma zgodną z normą) ma porównywalne parametry spalania mieszanki do dobrej niemieckiej 95 i stąd te wszystkie mity :028: reasumując mimo że ja sam tankuję 95 (na neste) to rozkminiałem ten temat mocno i warto tankować 98 w silnikach o mniejszej pojemności (1,4; 1,6) - da to nam minimalnie mniejsze spalanie i równiejszą pracę silnika - ale per slado może się opłacić, przy większych pojemnościach - nadmiary mocy i tak są spore więc nie warto, wysokooktanowe paliwko dopiero zaczyna mieć znaczenie przy większych (i to różnie ludzie rozumieją) modyfikacjach hawk :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 hehe lubię takie poskie rozmowy w stylu 98 jest gorsze od 95 a 100 wypala zawory :kosci: nie jestem specjalistą od składu paliw ale dość że Wam powiem, że w poprzednim aucie miałem mapę strojoną na 98 i na paliwie tym można było przesunąć margines bezpieczeństwa o 10%, :sindbad: generalnie te benzyny 100 oktanowe są z większymi domieszkami alkoholu który wcale źle nie robi i ty trzeba zrobić rozróżnienie a dla wysilonych silników turbo lepszy jest nieco inny skład niż dla N/A tak naprawdę poza liczbą oktanową w benzynie liczy się kilka innych elementów, liczba cetanowa, ciepło i szybkość spalania itd... i nie jest prawdą że wysokooktanowe benzyny (do 100 oktanów mogą robić jakiekolwiek problemy z normalnym silnikiem - chyba że silnik jeździł na gazie albo jakimś syfie) - mapy silników nie wysilonych (wysilone pow 100KM z 1l pojemności) są przystosowane do tankowania rożnej jakości paliwa (przede wszystkim ciut gorszego niż 95) a wszystkie parametry wyższe są wskazane (równiejsza praca silnika, ciut bogatsza mieszanka paliwo - powietrze - to nikomu jeszcze nie zaszkodziło) oczywiście jeśli mapa zwykłego silnika jest zrobiona na 95 to większych korzyści z lania 98 nie będzie ale tu jak zwykle jest problem polskie paliwa (mimo iż te same co za granicą) - wg norm (l.oktanowa ) mają gorszy skład i w sumie efektywność spalania jest niższa, co powoduje że jadąc za granicę widzimy że auto "lepiej jedzie i mniej pali" badania które zrobili znajomi koledzy zawodnicy (korzystający z Orlenu) wykazały, że nasza 98 (pomimo, że liczbę centanową i oktanową ma zgodną z normą) ma porównywalne parametry spalania mieszanki do dobrej niemieckiej 95 i stąd te wszystkie mity :028: reasumując mimo że ja sam tankuję 95 (na neste) to rozkminiałem ten temat mocno i warto tankować 98 w silnikach o mniejszej pojemności (1,4; 1,6) - da to nam minimalnie mniejsze spalanie i równiejszą pracę silnika - ale per slado może się opłacić, przy większych pojemnościach - nadmiary mocy i tak są spore więc nie warto, wysokooktanowe paliwko dopiero zaczyna mieć znaczenie przy większych (i to różnie ludzie rozumieją) modyfikacjach hawk :diabel2: możesz tankować 98 lub 100 jak komputer samochodu ma na nie mapy bo jak nie to wypalisz zawory; z tego co pamietam QQ ma na 95 i 98 więc 100 nie jest zdrowe; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 ale zaraz że się tak spytam niby jak? samochody generalnie nie boją się zbyt bogatej mieszanki (więcej paliwa lub lepsza jego jakość) boją się zbyt ubogiej czyli zbyt małej ilości paliwa albo za ubogiego do ustalenia mieszanki na tzw. poziomie stechiometrycznym 14,7:1 czyli na 1 g paliwa przypada 14,7 g powietrza przy ciśnieniu 1013 hPa i temp 0stC służy odczyt różnych czujników m.in: -czujnika położenia przepustnicy, - sondy lambda, - czujnika temp. zasysanego powietrza - czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym Wtedy teoretycznie następuje spalanie idealne bez emisji szkodliwych substancji. A wcale nie jest tak że podniesienie wartości oktanowej zmieni ten stosunek w kierunku ubogiego - jak już to raczej bogatego a wogóle po poczytaj trochę o układach wtryskowych http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/pliki_P...iwem_lekkim.pdf i wtedy wytłumacz mi proszę bo nie rozumiem co z tymi zaworami ? bo nie wiem kto Ci taki pierdół o żabkach nagadał :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 no to teraz Buba podpadłeś Kristo'wi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 no to teraz Buba podpadłeś Kristo'wi medyk po co te głupie komentarze - zupełnie nie na temat i tylko zaśmiecają forum [ Dodano: Wto 20 Sty, 2009 14:20 ] ale zaraz że się tak spytam niby jak? samochody generalnie nie boją się zbyt bogatej mieszanki (więcej paliwa lub lepsza jego jakość) boją się zbyt ubogiej czyli zbyt małej ilości paliwa albo za ubogiego to by oznaczało że najlepiej używać LPG lub CNG które maja 110 lub 120 oktanów. Wg mnie z powodu wysokiej energetyczności i wysokiej liczbie oktanowej dużo częściej dochodzi do uszkodzeń zaworów i uszczelniaczy - w kilu serwisach mi to powiedzieli (nie obraź się ale bardziej im wierze niż Tobie) Ale tak jak napisałem powyżej nie ma w Polsce praktycznie różnicy pomiędzy 95 i 98 więc dyskusja jest bezprzedmiotowa. Paliwa sportowe (104 okt) są przeznaczone do silników których komputery są w stanie to wykorzystać - jeśli twierdzisz że nie uszkodzą mi silnika to na pewno są dużo droższe i uszkodzą budżet chociaż ja nie odważę się wlać takiego paliwa do QQ chyba pokryjesz koszty remontu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 zaraz mogę poszukac Ci Twoje posty nie na temat jak chcesz... A z drugiej strony nie na temat to Ty piszesz bo w temacie pisze wyrażnie WYGŁUSZENIE...Napisałem tak ponieważ zauważyłem już,że jesteś klasycznym typem besserwissera i wdac się z Tobą w dysputę ,oznacza -obrazic Cię śmiertelnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 zaraz mogę poszukac Ci Twoje posty nie na temat jak chcesz... nie wiem czy zauważyłeś ale pisałem już kilka razy że ludzie piszą nie na temat i jakoś nikt sie tym nie przejmuje; ja nie zmieniam tematu, odpowiadam tylko na posty napisane w złym temacie ale chyba nie wymagasz ode mnie odpowiadania na post w innym temacie ? A z drugiej strony nie na temat to Ty piszesz bo w temacie pisze wyrażnie WYGŁUSZENIE... Nie ja zmieniłem temat. Jakbyś zajrzał jak temat się zmieniał to zauważyłbyś ze zmienił się juz dawno (Wygłuszenie-głosność QQ-zależność głośnosci od paliwa-jakie paliwo do QQ) natomiast Twój post był zupełnie z d*py i nie ma miejscu. Błagam nie odpisuj bo niepotrzebnie brniemy w "nie-na-temat" Napisałem tak ponieważ zauważyłem już,że jesteś klasycznym typem besserwissera i wdac się z Tobą w dysputę ,oznacza -obrazic Cię śmiertelnie... Ja się nie obrażam, jakbym się obraził to bym nie odpisywał; po to jest forum aby dyskutować (wymieniać się poglądami) więc nie rozumiem o co ci chodzi. Boli Cie że mam inne poglądy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 no własnie w tym problem,że to Ty cały czas mnie atakujesz-nie jesteś czasem matką mojej żony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.