Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ogrzewanie w X-trail


Gość godunow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam X'a od kilku mroźnych dni i jestem zaskoczony bardzo wolnym nagrzewaniem się silnika i ogrzewaniem wnetrza. Wskazówka temperatury odbija się dopiero po ok 10 km a zdjęcie kurtki nie jest wcale konieczne. Termostat trzyma bo chłodnica jest zimna tak więc prosze o poradę co jest nie tak? Poziom płynu sprawdziłem - jest ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie wiem czemu się dziwisz, diesel z reguły dłużej łapie temperaturę niż benzyna, i przy takich temp. jakie panują obecnie w Polsce 10km to nic nadzwyczajnego, czasami trzeba i więcej przejechać przy 2.0 dieselu w wyższysch temp. żeby wskazówka się odbiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2 diesel 136 KM

Podobno z tymi nowymi dieslami tak właśnie jest. Poza tym spróbuj wyłączyć dmuchawę (ale jak zaparują okna, to ja włącz , of course) i zobacz czy się szybciej nie nagrzeje. Może to będzie sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

co prawda zima już odpuściła ale ja nie miałem takiego problemu jak Wy. Po 10 km mogłem zdjąć kurtkę i podróżować tylko w swetrze. Co prawda mam benzynę i temperatura silnika nie rosła szybko ale w kabinie robiło się ciepło. Zainwestowałem ostatnio w podgrzewane siedzenia i to także mnie grzało ;) . Jak będą jeszcze mrozy to polecam takie siedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bujany, ja mam ogrzewanie siedzeń w standardzie i działa super,natomiast takiej maty nie testowałem jeszcze jeżeli to takie badziewie jak piszesz to pewnie sprawdzałeś

nikogo nie namawiam każdy decyduje sam,wskazałem tylko jedną z możliwości podgrzania tyłka

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sie dowiedzieć czegoś o ogrzewaniu samochodu, a zeszło na maty pod tyłek :/

To powiedzcie chociaż co dzieje sie w pozycji AUTO pokrętła kierunku nawiewu powietrza - sam się domysla gdzie ma dmuchac czy dmucha wszędzie po trosze?

Kupiłem samochód japoński, a usilnie wymęczam ze słownikami język francuski próbując przetłumaczyc instrukcję. (aczkolwiek francuski z lekkim obrzydzeniem :P )

Wot internacjonalizm kurza twarz.

 

[ Dodano: Nie 11 Sty, 2009 23:49 ]

Czy ktoś wymieniał płyn chłodzący?

Jeżeli rzeczywiście wchodzi go do układu 9,5 litra (tak podają tutaj http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?...3&langid=1) to się nie dziwię ze długo się grzeje - przecież to niezły kocioł i doprowadzienie go do 80 st. C musi zająć trochę czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja cos powiem w sprawie ogrzewania.

Silnik 2,2 diesel 114kM. Temperatutra osiąga swoje optimum (środek na wskaźniku - zakładam że jest dobry) po ok. 5km i to spokojnej jazdy w ok. 80km/h na 5biegu.

Mimo że jest środek wskaźnika, to nagrzewanie nie jest takie optymalne. Chciało by się więcej. Zauważyłem, ze to kwestia klimy. Mam wrażenie, że to urządzenie nagrzewa auto nie maks. temp. jaką by mogło, ale taką bym pwiedział delikatną - tak jak byśmy mieli nie zauwazyć kiedy to się nagrzało. W moim punciaku jak się nagrzeję i dam wentylator to dmucha gorąc. W nissanie jest jakby spokojniej, delikatniej.

 

Rzadko uzywam trybu auto i wolę manual. U mnie tryb auto to zawsze dmuchanie pod nogi. Jak auto zimne wogóle nie dmucha. W miarę jak się nagrzewa - dmuchawa załacza się coraz mocniej, aż osiągnie nadaną temp. Kiedy ją osiągnie nadmuch maleje a temp. jest podtrzymywana przez słabszy nadmuch.

 

Ja ruszając z domu załączam zawsze najsłabszy nadmuch na szybę. Jak temp osiągnie optimum, zwiększam nadmuch i nastawiam go na szybę i nogi. Gdzieś po 7km robi się przyjemnie.

 

Znawcy tematu mówią, iż hjeśli chcesz aby auto szybciej się nagrzało, to nie włączaj ogrzewania przed optimum temp. silnika. Wszystko pięknie, tylko że jak szyby parują to co?

No i temat tektury też warty rozpatrzenia. Z tym że nalezy obserwować wskazówkę temp. i pytanie czy wentylator nie chodzi non-stop?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie także ciepełko w samochodzie robi się po przejechaniu co najmniej 10 kilometrów. Miałem dwa modele X'a w tej wersji silnikowej (z różnym wyposażeniem) i oba tak samo się zachowywały, więc uważam, że taką mają przypadłość.

 

Bye

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W T-31 układ chłodzenia ma różną objętość /uzależnione to jest od modelu silnika oraz rodzaju skrzyni MT,AT,CVT/ od 6,8 litra w benzynie do 8,9l w diesel. w wyniku czego nadrzędnym celem termostatu jest jak najszybsze zapewnienie optymalnej temperatury dla motoru, dopiero w późniejszym czasie kiedy temperatura płynu chłodzącego wzrośnie doprowadzany jest on do chłodnicy i nagrzewnicy co powoduje tak długie nagrzewanie się wnętrza samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tim opisał tak jak to się dzieje również w T30. Puki motor nie osiągnie jakieś zadanej temperatury, termostaty nie puszczą dalej. W trybie auto siły nadmuchu i ustawionym kierunku na szybę wyczuwam że cos tam wcześniej się robi cieplej, ale na szybę. Oczywiście temperatura na max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...